השוק

וול סטריט: ירידות שערים חדות - המשקיעים זורקים סחורה לשוק

לא, לא קרה שום דבר חדש להוציא ההפנמה של המשקיעים שהכלכלה הריאלית נכנסת למיתון ומכאן כולם צריכים לחשב מסלול מחדש; תשואות האג״ח יורדות ל-3.66%
ניצן כהן |  2
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
ירידות שערים חדות נרשמות היום בניו יורק ולא, לא קרה משהו חריג, אלא ההפנמה אצל המשקיעים כי הכלכלה הריאלית הולכת למיתון שאנחנו יודעים איך הוא מתחיל וסופו מי ישורנו.
אם כן, בחודשים האחרונים ניסו המוסדיים ״להחזיק״ את השוק. כלומר לא למכור סחורה ואולי אפילו לאסוף סחורה שנחשבת טובה כמו אפל, IBM וכן הלאה אבל הציבור שמבין יותר טוב מכולם מה קורה בכלכלה הריאלית (הוא מרגיש אותה מצויין בסופר מרקט) מזיז את הכסף שלו לחופי מבטחים.
התזוזה הזו של הציבור גורמת לשוק האג״ח להתנהג בצורה קצת מוזרה. היינו מניחים שהתשואות של האג״ח יעלו כי האינפלציה משתוללת ותוואי הריבית עולה. אבל לא, המשקיעים רוצים לקבע תשואה לפחות לשנתיים הקרובות ומכאן אנחנו רואים את ההתנהגות המוזרה באג״חים.
 
באשר לשוק המניות אנחנו רואים את התזוזה של הכסף ממניות שיכול להיות שנמצאות במחירים מעניינים לאפיקים הסולידיים - למזומן, קרי לפקדונות הבנקאיים לשטרי ההון של האוצר האמריקאי וכן הלאה.
מאז המשבר הגדול של 2008 חששנו מהניתוק של שוק הכסף מהכלכלה הריאלית ונראה שהפעם, לפחות בנקודת הזמן הזו, כולם הפיקו לקחים ומבינים ששוק הכסף לא יכול לטוס כשהכלכלה הריאלית הולכת לכיוון המנוגד - למיתון. וזה יוצר לחץ חזק מאוד בשוק.
מניות הטק הגדולות מובילות את הירידות ובראשן גוגל שמאבדת יותר מ-3% בשל התחרות שמייצרת טיקטוק והחשש מפני צמצום הוצאות הפרסום של הפירמות ומכאן התקציב המקוצץ יעבור הטייה לאזור המתחרה הסינית והפופולרית - טיקטוק. דיסני ונטפליקס מאבדוק כל אחת כ-2%, שוב מההכרה שמשקי הבית יבקשו לצמצם הוצאות ושירותי הסטרימינג הם מותרות שניתן לקצץ בהן לפני שמקצצים באוכל.
מניות הבנקים הגדולים מאבדות יותר מ-2% כשכאן צריך להבדיל בין בנק אוף אמריקה שאוחזת בפעילות משמעותית בבנקאות הקמעונאית ועלולה להיקלע להפסדי אשראי במעלה הדרך ל-JP מורגן שאוחזת בפעילות השקעות משמעותית שמאבדת הכנסות בשל הירידות בשווקים.
נתון מעניין נוסף הוא הירידות במניות הנדל״ן שסופגות את הסנוניות הראשונות של המיתון, העלאות הריבית והירידה בתאבון לסיכון של הציבור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נפילה צניחה חופשית
    בנקאית 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור כשמש החובות של אמריקה בשמים.מדפסים כסף . הערך שלא שווה את החימר עליו מודפס.
    סגור
  • 1.
    יעלו כמו טיל במהלך השנה הקרובה . וכמובן המלחמה תסתיים (ל"ת)
    תזכרו 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור