השוק

ניומד אנרג'י מציגה: מכירות לוויתן ב-2022 הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר

דו"ח משאבים מעודכן מעלה כי חלקה של ניומד אנרג'י עמד על כ-1.15 מיליארד דולר; יוסי אבו: "הביצועים של לוויתן משתפרים. אנחנו מקדמים מהלכים להרחיב את ההפקה ולהנזיל גז״
ניצן כהן | 
יוסי אבו (צילום דלק קידוחים, פלאש 90)
השנים האחרונות הן שנים מצויינות לעולמות הגז הטבעי. העולם זקוק לגז טבעי שיחליף את דלק המאובנים וכן הלאה כשעל הדרך פרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ששיבשה את האספקה וזה יצר ביקושים משמעותיים אצל כל מי שהוא לא רוסיה, איראן וכן הלאה.
בהמשך לקידום העסקה לצירוף העסקים עם חברת Capricorn Energy הבריטית אשר נחתמה בספטמבר האחרון, וכחלק מתשקיף שפרסמה Capricorn במסגרת המהלכים לקידום העסקה, מפרסמת היוםNewMed Energy דוח עתודות, משאבים מותנים ונתוני תזרים מהוון מעודכנים לסוף הרבעון השלישי של השנה, ומשקפים את חלקה במאגר לוויתן. הדו״ח נערך על ידי חברת הערכת המשאבים המובילה Netherland Sewell and Associates, Inc. (NSAI).
 
מהדו״ח עולה כי במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022, מכרו השותפות בלוויתן כ-8.5 מיליארדי מטרים מעוקבים של גז טבעי (BCM). סך המכירות מהמאגר בתקופה זו עמד על כ- 1.9 מיליארד דולר, וחלקה של NewMed Energy נאמד בכ- 860 מיליון דולר.
עוד יצויין כי מנתוני שנת 2022 כולה, עולה כי נמכרו מלוויתן כ-11.4 BCM והיקף ההכנסות מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר (ברוטו). חלקה של NewMed Energy נאמד בכ-1.15 מיליארד דולר.
על-פי נתוני דו״ח המשאבים שפורסם היום, שווי חלקה של השותפות במאגר לוויתן (ביחס לעתודות ומשאבים מותנים מסוג P+2C2 בשיעור היוון של 10%) עלה בכ- 3.5%, והוא נאמר בכ-4.68 מיליארד דולר ביחס לתזרים המהוון הקודם שנערך בסוף 2021.
השינויים בתזרים המהוון הנוכחי, לעומת התזרים המהוון הקודם, נובעים בעיקר מעדכון תחזית מחיר הברנט כלפי מעלה ומעדכון תחזית המכירות ל-2022 – מתחזית מכירות שנאמדה תחילה בכ-10.65 BCM, לתחזית שנאמדה ב-11.25 BCM, נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה. ואולם בפועל, היקף המכירות במהלך שנה זו, עקף אף את עדכון התחזיות, ועמד בסופו של יום על כ- 11.4 BCM.
כאמור, פרסום דו״ח המשאבים המעודכן נעשה כחלק ממכלול המהלכים לקידום עסקת האיחוד שנחתמה בחודש ספטמבר האחרון ביןNewMed Energy  לחברת Capricorn. במסגרת זו הודיעה Capricorn על כינוס אסיפה כללית של בעלי מניותיה בין היתר לאישור עסקת האיחוד בתחילת חודש פבראור הקרוב. במהלך אסיפה זו (ובהתאם לדרישה שהתקבלה מבעל המניות Palliser המחזיק בכ-7% ממניות החברה ומתנגד לעסקה), תתקיים גם הצבעה להחלפת מרבית חברי הדירקטוריון.
מ-NewMed Energy נמסר כי היא ממשיכה לפעול לקידום המיזוג ולקבלת מלוא האישורים הנדרשים בישראל ובאנגליה, על מנת להביא את העסקה לאישור האסיפה, ללא כל שינוי בתנאיה, במהלך הרבעון הנוכחי. כמו כן, השותפות ממשיכה כל העת לבחון חלופות אסטרטגיות במטרה להשיא ערך לבעלי היחידות בשותפות.
יוסי אבו, מנכ״ל NewMed Energy: ״לוויתן הוא סוס מנצח. הביקוש העולמי לגז טבעי הולך וגדל והביצועים של לוויתן הולכים ומשתפרים ומוכיחים משנה לשנה את היותו עוגן של יציבות וביטחון אנרגטי בעבור ישראל ומדינות מזרח הים התיכון. ברור לנו ששוק האנרגיה הגלובאלי מצפה להרחבת לוויתן, ואנו מקדמים ללא הרף את המהלכים שיסייעו לנו להרחיב את ההפקה ולהנזיל את כמויות הגז שיתווספו למערכת״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה