השוק

תנובה ויטבתה בגיוס מיליונים בתעשיית תחליפי החלב

Pigmentum, חברת טכנולוגיית מזון מחממת Fresh Start שפיתחה תהליך ייצור ייחודי של רכיבי מזון בצמחים מודיעה על השלמת סבב גיוס סיד בסך 6 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קבוצת משקיעים הכוללת את קיבוץ יטבתה ולסיבוב הצטרפו בעלי המניות הקיימים שכוללים את תנובה וטמפו
מערכת ice | 
טל לוצקי אמיר טירולר (צילום Pigmentum)
חברת Pigmentum השלימה גיוס סיד בסך 6 מיליון דולר, כך דווח היום (רביעי) על ידי חברת טכנולוגיית מזון מחממת  Fresh Start שפיתחה תהליך ייצור ייחודי של רכיבי מזון בצמחים.
את סבב הגיוס הובילה קבוצת משקיעים הכוללת את קיבוץ יטבתה, ארקין  אחזקות, קרנות משפחתיות אמריקאיות וישראליות ומשקיעים פרטיים נוספים.  לסיבוב הצטרפו בעלי המניות הקיימים שכוללים את פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, והחברות טמפו ותנובה. החברה תשתתף בתוכנית ה-seed Hybrid של הרשות לחדשנות, בהשקעה של כמיליון דולר.
 
Pigmentum נוסדה ב-2018 על ידי טל לוצקי, אמיר טירולר ופרופ' אלכסנדר ויינשטיין, במסגרת עבודתם המשותפת בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. החברה פיתחה טכנולוגיה שהופכת צמחים למעין "מפעלים" לייצור רכיבים בעלי ערך כמו חומרי טעם וריח, צבעים וחלבונים לתעשיות המזון, הקוסמטיקה ומדעי החיים. באמצעות רכיב ייחודי אותו מוסיפים למערכת ההשקייה, הצמח מורה להפעיל מנגנונים גנטיים ייחודיים אשר הונדסו לתוכו, שהופכים אותו למעשה ל"מפעל" לייצור רכיבים לפי דרישה. הטכנולוגיה של החברה מייעלת את הפקת החומרים ומגבירה משמעותית את היבולים המתקבלים מהצמחים. החברה מתכוונת להתמקד ביצירת קזאין, החלבון העיקרי בחלב והחשוב ליצירת גבינות, כאשר המוצרים שהיא מפתחת יאפשרו ליצרניות מוצרי חלב אלטרנטיביים לייצר גבינות קשות מהצומח, בעלי אותו מרקם, טעם וערכים תזונתיים כמו גבינה מחלב פרה.
הגיוס הנוכחי מגיע לאחר שנתיים בהן הייתה חלק מחממת הפודטק Fresh Start, הפועלת תחת הרשות לחדשנות וקונסורציום של 4 שותפות: תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות Our Crowd  וקרן ההשקעות Finisterre Ventures. במסגרת החממה גייסה החברה 1.25 מיליון דולר והשלימה את פיתוח שיטות הביטוי והמיצוי של מגוון רחב של רכיבים לתעשיית המזון. החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס בכדי להכפיל את צוות המחקר והפיתוח, ותתמקד בייצור חלבוני חלב פונקציונליים לשוק תחליפי החלב והגבינות, הקמת מעבדה ומשרדים ויציאה לפיילוט בשוק.
לדברי טל לוצקי מייסד פיגמנטיום: "החזון שלנו להפוך את הרפתות המזהמות, לחוות חקלאיות שייצרו חלבוני גיבנה פונקציונליים, באותה איכות ובמחיר תחרותי. בעולם היום, 80% מהקרקעות לטובת חקלאות, משמשות לגידול בעלי חיים. ליכולת לייצר חלב מהצומח, יש את הפוטנציאל לשנות לא רק את תעשיית החלב אלא גם את העולם".
טל לוצקי, מייסד ומנכ"ל Pigmentum: "הטכנולוגיה של החברה היא פלטפורמה ייחודית שתאפשר להמיר ייצור של הרכיבים מהחי אל הצומח. חלבון החלב הפונקציונלי הוא ראשון מתוך רשימת חומרים, שהחברה מתכוונת להעביר להעביר לייצור מהצומח. הפוטנציאל הוא לא רק בשינוי פני תעשיית החלב, אלא בשינוי האקלימי בהפחתת בירוא יערות וזיהום כדי לגדל בעלי חיים.אנחנו שמחים על כך שמשקיעים פיננסים ואסטרטגים בחרו לקחו חלק בגיוס הנוכחי, ובטוחים ביכולתה של החברה ושל הטכנולוגיה הייחודית שלנו להביא את פרצת הדרך שתאפשר את השינוי".
מנכ"לית Fresh Start, נגה סלע-שלו: ״לאחר שנתיים בחממת FRESH START, פיגמנטום הצליחה לבסס את היתרונות היחסיים המשמעותיים בטכנולוגיה הייחודית שלה. אנחנו שמחים על הצלחת החברה להשלים סבב גיוס משמעותי בתקופה מאתגרת זו, המהווה הבעת אמון של המשקיעים בטכנולוגיה פורצת הדרך שפיתחה החברה וביכולתה להביא פתרונות ברי קיימא וכלכליים לתעשיית המזון הנדרשת לשינויים משמעותיים.אנחנו גאים בצוות החברה, מברכים על המשקיעים המצוינים שהצטרפו, ושמחים על כך שהשותפים בחממה בחרו להמשיך ולתמוך גם בסבב הגיוס הנוכחי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה