השוק

לידר שוקי הון: זו הולכת להיות המניה של 2023

האנליסטים סבינה לוי ואיליה פיינר מעריכים שהשנה הקרובה הולכת להיות השנה של מניית מנועי בית שמש שמתחילת השנה עלתה ביותר מ-7% ובשנה האחרונה רשמה תשואה מצטברת של 21%
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
האנליסטים סבינה לוי ואיליה פינר מבית ההשקעות לידר שוקי הון מסמנים את מניית מנועי בית שמש כאחת המניות המעניינות לשנה הקרובה. המניה עשתה מהלך עליות של יותר מ-7% מתחילת השנה ויותר מ-20% בשנה האחרונה והתחזיות להמשך השנה - אופטימיות.
"בשבוע שעבר, הודיעה חברת "מנועי בית שמש" על חתימה על הסכם מול חברה ממשלתית של אחת ממדינות אירופה, לצורך מתן שירותי תחזוקה למנועי וחלקי מנוע F100 של חיל האוויר של אותה מדינה, כשהערכות בשוק הן, כי החוזה הוא חלק "מאפקט אוקראינה", אשר מביא מדינות רבות, בפרט מדינות באירופה, להגדיל את ההוצאות הביטחון שלהן ולשפר את רמת התחזוקה של כלי הטיס שלהן.
 
"ההסכם שנחתם, הינו לתקופה של שלוש שנים, כשהחברה מעריכה, כי התמורה במסגרת ההסכם תעמוד על כ-30 מיליון דולר, עם סבירות גבוהה למימוש של עד ל-10 מיליון דולר נוספים למשך תקופת ההסכם.
"הסכם זה, מצטרף לחוזה נוסף עליו הודיעה החברה בסוף שנת 2022 מול משרד ההגנה של אחת ממדינות אמריקה הלטינית, לצורך מתן שירותי תחזוקה למנועי וחלקי מנועי  ,T700לתקופה של כארבע שנים, כאשר התמורה בהסכם זה, צפויה לעמוד על כ-17 מיליון דולר, עם אופציה לצדדים להגדלת השירותים הניתנים להיקף של כ-26 מיליון דולר.
"הסכמים אלה הינם מהותיים למגזר פעילות המנועים של החברה, אשר לרוב אינו מאופיין בחוזים רב שנתיים, אלא בהתקשרויות חד פעמיות, זאת בניגוד לפעילות מגזר החלקים של החברה. חתימה על הסכמים ארוכי טווח מול הלקוחות מהווה עוגן משמעותי לפעילות ומשפרת את רמת הביטחון בנוגע להכנסות החברה בשנים הבאות. כמו כן, הפריסה הגיאוגרפית של הלקוחות מהווה עדות למוניטין החזק של החברה בענף, כאשר כפי שציינו בסקירה הקודמת שלנו על החברה, האירועים הגיאופוליטיים והביטחוניים שמתחרשים בעולם, צפויים להמשיך לתמוך בגידול בביקושים לשירותי המגזר" כותבים בלידר שוקי הון ללקוחותיהם.
שני ההסכמים האחרונים צפויים לתרום בין 14-20 מיליון דולר להכנסות מגזר המנועים לאורך שלוש השנים הבאות, "להערכתנו, ההכנסות יעמדו ברף העליון של הטווח הנ"ל. מדובר בתוספת מכירות משמעותית ביחס להכנסות פעילות המנועים, אשר הסתכמו בשנים 2020-2021 בכ-37.7 מיליון דולר וכ-32.8 מיליון דולר, בהתאמה, אשר עשויה לבוא לידי ביטוי בשיעור צמיחה גבוה ב-2023.
"אמנם הכנסות מגזר המנועים מהוות נתח קטן יחסית מסך הכנסות החברה של כ-20%-25% (הכנסות החברה בארבעת הרבעונים האחרונים עמדו על כ-160 מיליון דולר וטרם התפרצות הקורונה על כ-170 מיליון דולר), אך רווחיות הפעילות לאורך השנים האחרונות, הייתה גבוהה משמעותית בהשוואה לפעילות מגזר החלקים, המהווה את החלק הארי מסך הכנסות החברה. לאור זאת, אנו מעריכים, כי הצמיחה הצפויה בהכנסות מגזר החלקים בשנים הבאות, תתבטא, ביתר שאת, בגידול ברווחיות החברה".
"בנוסף לגידול הצפוי בפעילות מגזר המנועים" אומרים בבית ההשקעות "ישנם סימנים מעודדים גם במגזר החלקים למנועים, הקשור בעיקר להתפתחויות בשוק התעופה המסחרית, אשר צפויים לתמוך בביקושים חזקים למוצרי החברה בשנים הקרובות. החזרה של עולם התעופה להיקפי פעילות טרום מגפת הקורונה, מביאה לביקושים חזקים של חברות התעופה לשדרוג ולרכישת מטוסים חדשים, אשר צפויים להגדיל את היקף הביקושים לחלקי מנועי סילון ושירותי חברת מנועי בית שמש.
"כך לדוגמא, בשבוע שעבר הודיעו שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם, Boeing ו-Airbus על גיוסי כוח אדם בהיקפים משמעותיים, זאת כדי לתמוך בייצור המטוסים החדשים לאור הביקושים וההזמנות הרבות מצד חברות התעופה. חברת Boeing הודיעה, כי היא מתכננת לגייס עשרת אלפים עובדים בשנת 2023, בייחוד בתחומי ההנדסה והייצור, על מנת לעמוד בביקוש הגדל של חברות התעופה.
"החברה הודיעה שהיא מתכננת להוסיף קו ייצור נוסף (רביעי במספר) במחצית השנייה של שנת 2023 למטוסיMAX 737 לצורך הגדלת תפוקת הייצור מכ-31 מטוסים בחודש לכ-50 מטוסים בחודש בשנים הבאות, כשהחברה מדגישה את צבר ההזמנות המשמעותי שלה לשנים הבאות.
"בנוסף יצרנית המטוסים האירופית הודיעה על גיוס צפוי של כ-13 אלף עובדים, זאת לאחר גיוס בהיקף דומה בשנת 2022, כאשר חלק גדול מהמשרות שצפויות להיפתח הינן משרות חדשות. לאחר הגיוסים הנ"ל, היקף כוח האדם של יצרניות המטוסים צפוי אף לחצות את ההיקפים שהיו בחברות בשנת 2019, טרם מגפת הקורונה".
גם מכיוונה של סין יש חדשות טובות למנועי בית שמש "שינוי המדיניות בסין והפתיחה המחודשת שלה לנסיעות בינלאומיות, צפויים להניע את התעבורה האווירית העולמית באופן מוגבר, כאשר הערכות בשוק התעופה אף צופות, כי רמת התעבורה העולמית תשוב לרמות של שנת 2019 כבר במחצית השנייה של שנת 2023, זאת בניגוד להערכות קודמות שדיברו על חזרה לרמות טרום הקורונה רק בשנת 2024.
"על רקע התחזיות האופטימיות בשוק, מנכ"ל חברת AerCap, חברת השכרת המטוסים הגדולה בעולם, ציין, כי כל חברות התעופה מדווחות על ביקושים חזקים של לקוחות, למרות האטה הכלכלית, כאשר לדבריו, החברה חתמה השנה על חוזים להשכרת מטוסים בהיקף גדול יותר מאשר בכל עת בהיסטוריה שלה, עם 570 הסכמי חכירה, אשר יסופקו לחברות התעופה בשנים 2023-2024.
"העלייה בתעבורה האווירית העולמית יחד עם המשך ביקושים חזקים לטיסות, צפויים לתמוך בהמשך הביקושים של חברות התעופה להגדלת צי המטוסים ולהביא לגידול בביקושים למנועי סילון וחלקי מנועים בשנים הבאות.
"שנת 2023 מסתמנת כשנה חיובית מאוד לתוצאות מנועי בית שמש, עם שיפור משמעותי הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח, כאשר החברה עשויה להציג השנה הכנסות שיא. להערכתנו, חתימת ההסכמים האחרונים במגזר המנועים לצד הביקושים החזקה בתחום החלקים, עשויים לתמוך בתוצאות החברה ולהוביל אף לצמיחה גבוהה ביחס לתחזית המקורית שלנו.
"עלייה בתוצאות החברה והמשך המגמה החיובית בסביבה העסקית, צפויים להערכתנו, להביא לשיפור נוסף בסנטימנט של השוק כלפי מניית החברה, אשר הציגה מתחילת השנה תשואה של כ-7.6% ובשנה האחרונה רשמה תשואה מצטברת של כ-21%" מסיימים בבית ההשקעות לידר שוקי הון .
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה מריצים מניה שלידר מושקעת בה (ל"ת)
    אודי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור