השוק

העליון דחה את הערעור: בכמה יפצה גיל בלוטרייך את מישורים?

איש העסקים גיל בלוטרייך נתבע על ידי מישורים לאחר שהחברה הנפיקה מניות לאלכס שניידר במחיר נמוך לכאורה ושנה לאחר מיכן מכר מניות שלו במחיר גבוה יותר; הטענה נגד בלוטרייך הייתה כי ניצל את מעמדו כבשל השליטה בחברה וגייס עבורה במחיר נמוך ומכר בעצמו מניות במחיר גבוה
ניצן כהן | 
פסיקת בית משפט (צילום Istock)
בית המשפט העליון דחה את הערעור של איש העסקים גיל בלוטרייך וקבע כי על האחרון לשלם לחברה 10.4 מיליון שקל. נזכיר כי מישורים שהייתה בעבר בשליטתו תבעה את בלוטרייך בגין נזקים שגרם לחברה בצל התנהלותו עם הכנסת אלכס שניידר כשותפו לשליטה בחברה.
בית המשפט העליון דחה את הערעור של המייסד ובעל השליטה לשעבר במישורים לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי עליו לשלם לחברה את הסכום הנתבע (10.4 מיליון שקל).
 
מישורים תבעה את בלוטרייך בגין נזקים שגרם לכאורה לחברה בהתנהלותו בכל הנוגע להכנסת איש העסקים אלכס שניידר כשותף בשליטה בחברה. בין שניידר לבלוטרייך פרץ סכסוך הנוגע להנפקת מניות פרטית שביצעה מישורים לשניידרבסוף שנת 2015, ואת מכירת נתח מהמניות שהחזיק בלוטרייך עצמו לשניידר במחיר גבוה יותר, מה שהפך את השניים לשותפים בשליטה במישורים.
בלוטרייך מכר לשניידר כ-16% ממניות החברה תמורת כ-45 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 9.5 שקלים. וזאת כשנה לאחר ששניידר השקיע כ-40 מיליון שקל בהנפקה פרטית של כ-21% מההון של החברה לפי מחיר מניה של 6 שקלים.
מישורים טענה כי בהיותו בעל שליטה ודירקטור בחברה בולרייך העדיף את טובתו האישית על פני טובת החברה בכך שלכאורה מכר לשניידר מניות במחיר גבוה וגרף לעצמו רווחים שלא כדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה