השוק

ישי דוידי מוכר למגדל קרקע בבית שמש ב-320 מיליון שקל

חברת הביטוח מגדל רוכשת את הקרקע שבבעלות מנועי בית שמש שאין בה שימוש ולחברה אין כוונות לעשות בה שימוש; רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש: העסקה תחזק את מבנה ההון של החברה ותאפשר למנועי בית שמש לחזק את עסקי הליבה
ניצן כהן | 
ישי דוידי (צילום יונתן בלום, pixabay)
חברת מנועי בית שמש, אחת החברות היותר מעניינות בבורסה יוצאת היום בעסקה משמעותית במסגרתה היא מוכרת קרקע שבבעלותה ומתפרשת על פני 149 דונם לחברת הביטוח מגדל. במסגרת העסקה תשלם מגדל 320 מיליון שקל בעבור הקרקע.
ממנועי בית שמש נמסר כי הקרקע אינה בשימוש שוטף של החברה לצורך פעילותה ואינה חלק מתכניותיה העתידיות. העסקה במקרקעין מחולקת לשני הסכמים, עסקה ראשית המתייחסת לשטח של כ-135 דונם (עליה תשלם מגדל כ-292 מיליון שקל, בתוספת מע"מ) ועסקה משנית המתייחסת לשטח של כ-13 דונם (עבורה תשלם מגדל כ- 27 מיליון שקל, בתוספת מע"מ). מועד סגירת העסקה הראשית והמשנית יחול עם קבלת אישור רמ"י להעברת הזכויות.
 
עוד נמסר ממנועי בית שמש כי השלמת העסקה צפויה להתקיים עד סוף שנת 2023. רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו שמחים על עסקה משמעותית זו, עם אחד הגופים המובילים בשוק ההון בישראל, תוך מימוש הפוטנציאל הטמון בערך הקרקע. עסקה זו תורמת לחיזוק מבנה ההון של החברה ותאפשר להמשיך ולהתמקד בפיתוח והרחבת יכולות הליבה שלנו מול הביקוש הגובר בענף".
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, מסר: "אני שמח על חתימת הסכם לרכישת הקרקע בבית שמש. מדובר בקרקע הממוקמת בסמוך לצירי תנועה מרכזיים ואנו מייעדים אותה להקמת מרכז לוגיסטי. זהו פרויקט משמעותי נוסף עבורנו בתחום הלוגיסטיקה, בו אנחנו מחזקים את פעילותנו, ומצטרף לכ-4 עסקאות שביצענו בשנים האחרונות בתחום זה, בהיקף כספי של כ- 1.1 מיליארד שקל.
"תחום הלוגיסטיקה מהווה גיוון חשוב בתמהיל תיק הנדל"ן בישראל של מגדל, שהיקפו עומד כיום על למעלה מ-14 מיליארד ש"ח. תחום הלוגיסטיקה הוא תחום פעילות יציב הנהנה גם מצמיחה מואצת בשנים האחרונות ואנחנו שמחים להמשיך ולהעמיק את נוכחותנו בו".
פעילותה של מנועי בית שמש שבשליטת קרן פימי, מתבצעת במנועי בית שמש (בית שמש) ובחברות הבנות - חישולי כרמל בע"מ (חיפה), ו-LPO  (סרביה). הפעילות היא בשני תחומים: מגזר יצור החלקים: ייצור חלקים למנועי סילון לרבות עיבוד שבבי, ייצור יציקות מדויקות וחישול של חלקי מתכת למנועי סילון.
מגזר מנועים: שיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ופיתוח וייצור של מנועי סילון. השירותים והמוצרים שמספקת הקבוצה מיועדים לשוק התעופה האזרחי ולשוק התעופה הצבאי. כיום מרבית מכירותיה של הקבוצה הן לשוק האזרחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה