השוק

רוני צארום יוצא מאספן לפי שווי חברה של מיליארד שקל

אחרי שניסה מספר פעמים להכניס שותפים לאספן, מכר איש העסקים רוני צארום את החזקותיו באספן לאיש העסקים שלמה דהוקי ב-440 מיליון שקל מה שמשקף לחברה שווי של כמיליארד שקל
ניצן כהן | 
פרג דהוקי רוני צארום צופית הראל (צילום תומר לוי)
רוני צארום מוכר את החזקותיו באספן לפי שווי חברה של מיליארד שקל. במסגרת העסקה ימכור צארום לאיש העסקים שלמה דהוקי כ-45% מהחברה ב-440 מיליון שקל, וכן תמורה נוספת של כ-15 מיליון שקל כתלות בשווי השוק העתידי של מניות החברה. העיסקה משקפת שווי חברה של כמיליארד שקל לאספן.
על פי תנאי ההסכם, התשלום הראשון במסגרת הסכם המכירה, בסך 420 מיליון שקל, ישולם לכל המאוחר עד ה-30 ליוני 2023. כמו כן, התשלום השני על יתרת הסכום, 20 מיליון שקל, ישולם תוך שלוש שנים ממועד חתימת ההסכם. כמו כן, ישולם סכום נוסף של 15 מיליון שקל תלוי שווי השוק העתידי של החברה.
 
ההסכם זה כפוף לתנאים מתלים, ביניהם אישור רשות התחרות וגורמי המימון, כמקובל. את שלמה דהוקי ייצגו עורכי הדין אברהם אברמן ורפי שפירא ממשרד ש.פרידמן אברמזון, ואת אספן ייצג עו"ד ארז רוזנבוך.
שלמה דהוקי, הקים את קניון הראל במבשרת ציון, קניון מלכת שבא באילת ומבני תעשייה בראש העין ובצומת כנות בהיקף של עשרות אלפי מ"ר. כמו כן, דהוקי יזם, תכנן והקים מלונות מובילים בירושלים, תל אביב, צפת והכנרת, זאת לצד פרויקטי דיור מוגן בפריים לוקיישנים בארץ.
ב- 2020, אספן גרופ חתמה על הסכם עם חברת הנדל"ן פאי סיאם, שבבעלות היזם שלמה דהוקי, במסגרתו, השקיעה אספן גרופ סכום כולל של כ-405 מיליון שקל בפאי סיאם תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של פאי סיאם. במקביל להשקעת אספן בפאי סיאם, השקיע דהוקי כ-37 מיליון שקל באספן כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום של החברה.
מאז חתימת עסקה זו, הצדדים פעלו למינוף ופיתוח נכסי פאי סיאם בארץ, ביניהם: 2 מלונות מניבים בירושלים, מלון בהקמה במבשרת ציון, בניין לשימור בירושלים המיועד למלונאות, מלון בת"א, קרקע בתל אביב המיועדת להקמת פרויקט דיור מוגן וקרקע נוספת בתל אביב המיועדת להקמת מעונות סטודנטים ו/או מרכז בריאות ועוד.
אספן גרופ נרכשה על ידי צארום בשנת 2005 מאליעזר פישמן. כיום, החברה מתמחה בנדל"ן מניב, בעיקר בתחומי המשרדים והמסחר, ושוקי הפעילות המרכזיים שלה הם בישראל ובהולנד. במסגרת פעילות הנדל"ן בישראל, החלה אספן גרופ לפתח גם זרוע פעילות בתחום הלוגיסטיקה, ולאחרונה חתמה על שורה של עסקאות כשרכשה, יחד עם כלל ביטוח חברת איווייב, קרקע ליד נמל אשדוד תמורת כ-350 מיליון שקל לטובת הקמת מרלו"ג ממוכן- מהגדולים בישראל.
אספן גרופ סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם גידול של כ-56% בהכנסות לכ-222.7 מיליון שקל, לאור גידול בהכנסות משכירות, גידול בהכנסות ממלונאות וכן ממכירת קרקע. לצד זאת, רשמה החברה בתקופה גידול של כ-149% ברווח הנקי לכ-126.3 מיליון שקל (כ-39.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות).
רוני צארום מסר: "שלמה דהוקי ואספן גרופ משתפים פעולה בצורה טובה מאד מאז נכנסו לשותפות עימו בחברת המלונאות פאי סיאם. באופן טבעי, שלמה נחשף במקביל לכלל פעילותה של אספן גרופ, ואני משוכנע שהוא ימשיך את המומנטום החיובי של הפיתוח העסקי והצמיחה באספן גרופ ובפאי סיאם. באופן אישי, בכוונתי להתמקד עתה בפעילויות הנוספות בהן אני מעורב, בין היתר בתחומי הטכנולוגיה והתרומה לקהילה, וזאת לאחר תקופה של כ-18 שנה מאז רכשתי את השליטה באספן ושבמהלכה היתה חלק משמעותי מהעשייה שלי".
שלמה דהוקי מסר: "אנו עובדים בשנים האחרונות עם הצוות של אספן גרופ להשבחת נכסי פאי סיאם, וכשהבנתי שנוצרה הזדמנות לרכוש את השליטה בחברה, זיהיתי בכך הזדמנות מצויינת לחזור לשליטה מלאה בפאי סיאם וכן להיחשף לכלל נכסיה של אספן בישראל ובהולנד, ובכוונתי להפוך אותה לפלטפורמת פעילות משמעותית ולהשביחה באופן ניכר במהלך השנים הבאות. אני מאחל לרוני צארום, אותו זכיתי להכיר עם כניסת אספן כשותפה בפאי סיאם, הצלחה רבה בהמשך פועלו ודרכו העסקית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה