השוק

הבינלאומי מצטרף לפועלים ודיסקונט ויקפיא את הריבית על המשכנתאות

הבנק הבינלאומי מגיב לעליית הריבית הצפויה היום ומצטרף למעשה לבנק הפועלים ודיסקונט ומקפיא את הריבית על המשכנתאות למי שנרשמה אצלו עלייה דרמטית בתשלום החודשי; ההקפאה תהיה בדרך של פריסה מחדש של רכיב הפריים
ניצן כהן |  4
סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, תמר מצפי)
הבנק הבינלאומי מצטרף הבוקר לבנק הפועלים ובנק דיסקונט ומקפיא את הריבית על המשכנתאות למי שהתשלום החודשי שלו עלה בשיעורים חדים מאז חודש מרץ האחרון. הקריטריונים בבנק הבינלאומי אינם קשיחים ונתוני לשיקול דעת חטיבת המשכנתאות אבל הבנק כבר יצר באופן עצמאי קשר עם לקוחות שעונים על הקריטריונים.
עוד עולה מנתוני הבנק הבינלאומי כי ההקפאה תהיה בדרך של פריסה מחדש של רכיב הפריים שהוא הרכיב "הבעייתי" כרגע ומכאן למעשה הבנק פותח אפשרות למי שלא קיבל פניה יזומה מחטיבת המשכנתאות לפנות למוקד ייעודי שהוקם לצורך העניין.
 
נזכיר כי הבנק הבינלאומי הוא הבנק הקטן במערכת ונחשב לשמרני מאוד אבל צירוף של לקוחות הבינלאומי ללקוחות הפועלים ודיסקונט מתחי לייצר מסה קריטית. כלומר, יותר לקוחות ישראלים יוכלו להקל ולו במעט על התשלומים החודשיים למשכנתא ולספוג את עליית המחירים על ההלוואות הצרכניות/ הלוואות הון עצמי ועליית המחירים בסופר.
נזכיר כי בנק מזרחי הוא הבנק הגדול בישראל בתחום המשכנתאות והוא טרם הגיב למהלכים של פועלים, דיסקונט והבינלאומי. עוד צריך לזכור שבנק לאומי היה בשנים האחרונות אגרסיבי מאוד בתחום המשכנתאות ולאחרונה אף החל לתת הלוואות הון עצמי בפרויקט בקריית אונו כך שללא קשב לצורכי הלקוחות הרי שלאומי חוטף כאן לא רק מכה תדמיתית אלא מכה שיווקית בכך שלקוחות מבינים שברגע האמת הבנק אינו קשוב לצורכיהם.
צריך לזכור דבר נוסף, המבצעים של הפועלים, דיסקונט והבינלאומי אינם מקטינים בשום פנים ואופן את התשלום הכולל על המשכנתא אלא מקלים על תזרים המזומנים ולכן אם התשלום החודשי גדל ב-1,000 שקל והבנק החליט לפרוס אותו מחדש הרי שמשמעות הדברים שמשך חיי המשכנתא יעלה וזה אומר שאם תשלום המשכנתא היה אמור להסתיים בעוד 20 שנה הוא יימשך עוד שנה או שנתיים או שלוש וכן הלאה.
ההטבה המשמעותית במבצעים האלה היא שמשקי הבית לא יקרסו בראש ובראשונה אלא יוכלו להכיל את הריבית העולה. האופציות למשקי בית כאלה היו או להיעזר בקרובי משפחה או לקחת הלוואות חדשות או למממש את הדירה כשכל האופציות האלה פחות טובות מלהסתדר עם הבנק.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חזירים
    אור 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שהנגיד נתן לבנקים להרוויח בחצי השנה הזאת הם לא הרוויחו 5 שנים ,בושה וחרפה נגיד טיפש רומס את האוכלוסיה,מעתיק כל מה שעושה הנגיד בארהב .קרע לגזרים את מעמד הביניים והעסקים בישראל ,עניין של זמן שאחד אחרי השני קורס .
    סגור
  • 3.
    חרטא. ירוויחו יותר. החוב ישאר ליותר זמן.
    רועי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מלא לקוחות יקרסו, אז גם הבנקים יקרסו כמו בארה"ב.
    סגור
  • 2.
    בנק לאומי
    קובי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאומי הבנק הגדול במדינה . האם אתם מצטרפים להקפאת הריבית ?
    סגור
  • 1.
    משכנתאות
    נורד 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עבודה בעניים מפחדים לצאת למלחמה עים הלווים
    סגור