השוק

דרמה בממשלה: סמוטריץ' יקים ועדה לפירוק המונופולים וענקיות המזון

הממשלה אישרה היום את הצעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקים ועדה שתפרק את המונופולים ואת ענקיות המזון בישראל; מדובר בשינוי כיוון אצל סמוטריץ' שסירב להכניס לחוק ההסדרים את דרישת ברקת לפירוק יבואניות המזון הגדולות
ניצן כהן |  9
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
החלטה לא פחות מדרמטית התקבלה היום בממשלה: תוקם ועדה שתציג מסקנות אופרטיביות בתוך שלושה חודשים לפירוק המונופולים וענקיות המזון בישראל. הוועדה תקום במשותף למשרד הכלכלה ומשרד האוצר כשהמעמד שלה יהיה זה של ועדה ציבורית שבראשה יעמוד איש ציבור שימונה על ידי בצלאל סמוטריץ' וניר ברקת.
במסגרת ההחלטה שאושרה ותקודם כעת, תוקם ועדה ציבורית בראשות נציג ציבור שימונה על ידי שר האוצר ושר הכלכלה. הוועדה תידרש להמליץ בתוך שלושה חודשים על צעדים שיביאו לפירוק המונופולים וענקיות המזון שמהוות היום רכיב משמעותי ביוקר המחייה. במקביל יוקם צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד האוצר ובו יהיו חברים מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, הממונה על התקציבים באוצר והממונה על התחרות. 
 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "זה יהיה מאבק עיקש ולא פשוט, אבל אנחנו ננצח. יוקר המחיה הוא לא גזירת גורל ומגיע לאזרחי ישראל לקבל יותר ולשלם פחות. מיום כניסתי לתפקיד הגדרתי את המלחמה ביוקר המחייה כאחת מהמשימות המרכזיות הנדרשות לטיפול יסודי ומעמיק".
"את הטיפול במונופולים ובענקיות המזון התחלנו בחוק ההסדרים, בו הוצגה רפורמת הייבוא. הרפורמה אמנם הוסרה מחוק ההסדרים בשל הצורך לטייב את נוסח החוק, אך אנו ממשיכים לפעול לקידומה בכל הכוח. הוועדה הציבורית שהקמנו תרכז את הטיפול ברפורמה ותאפשר לנו להיכנס חזק מאד במונופולים, להביא לפירוקם ולייצר תחרות משמעותית בשוק הייבוא". 
"בלתי מתקבל על הדעת שמספר חברות מצומצם יחזיקו בצורה כמעט בלעדית בשוק המזון הישראלי. המהלך הזה צפוי לשנות דרמטית את סל הקניות של כולנו במוצרי הטואלטיקה ובמזון. זו תהיה מלחמה קשה מול השחקנים החזקים ביותר אבל מול עיני עומדים אך ורק אזרחי ישראל ובמלחמה הזו בעזרת השם אנחנו ננצח", אמר סמוטריץ'.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    נראה שיש תמימות בממשלה הזאת
    עמוס הראל 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם מנסים לשנות ינוי שופטים תראו מה עושים מנופולים חח בדיחה יסגרו לכם את המדינה לשבועיים .יודע אשת הברזל נלחמה במונופולים הרבה שנים .פה אין לך סיכויי הם כוח השליטה מלאה
    סגור
  • 8.
    יש עוד כמה מונופוליםצשצריך לפרק
    ישראל 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. נפרק את מונופול הכשרו. זה יעזור מאד בהורדת יוקר המחייה 2. כל שירותי הדת לתחרות,מרבנות חברה קדישה. 3. יבוא רופאים ממזרח אירופה. כיום טיפול אצל רופא מומחה יגיע לאלפי שקלים.
    סגור
  • 7.
    מי יצליח
    צבי 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד היום כל מי שניסה לפרק את המונופולים נחשל. נראה עם סמוטריץ יכול לגבור על הלובי של המונופולים. מאחרי הלובי מסתתר כסף ללא הגבלה
    סגור
  • 6.
    בהצלחה
    פרח 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן
    סגור
  • 5.
    שר אוצר כמו שאני מדען גרעין
    סטנלי פישר 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האיש הזה טרגדיה כלכלית שיוביל אותנו לעוני חוץ מלהעיף אבנים על פלסטינים אפס כישורים כמו הטמבל מהבטחון הלאומי בפורים תופיעו ליצנים
    סגור
  • 4.
    ב ה צ ל ח ה איש יקר. (ל"ת)
    רני 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    תורידו את המעמ לחלוטין על מוצרי מזון בסיסיים
    שי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כי עד שתקימו את הוועדה ותקבלו מסקנות יגיעו החגים ויהיו עוד הרבה יותר רעבים ועניים
    סגור
  • 2.
    שיקום מי שלא חשוב שהלוביסטיםיישבו בועדה (ל"ת)
    לוביסטים=שחיתות 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    לברמן, תלמד מה שר אוצר אמיתי עושה
    שמואל א 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רק לקשקש אתה יודע.
    סגור