מדדים ומחקרים

חברות הענק בשוק המזון נחשפות: משרד הכלכלה בצעד תקדימי

משרד הכלכלה דורש מ-15 חברות הענק בשוק המזון לחשוף את דוחותיהן הכספיים, לפרט את עלויות הייצור ולחשוף את נתוני הרווח שלהן בתוך 21 יום. שר הכלכלה ניר ברקת: ״נשתמש בכל הכלים שעומדים ברשותנו, כולל החמורים ביותר, כדי למנוע את עושק הציבור וההתנהלות המונופוליסטית של היבואנים והיצרנים הגדולים במשק"
מערכת ice |  2
עליית מחירי מוצרים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נתי שוחט)
המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה שיגר היום (א') מכתבי דרישה ליצרנים ויבואנים מהגדולים במשק בהם דרישה לקבלת נתונים מקיפים על עלויות הייצור שלהם לרבות דרישה להצגת דוחות כספיים ותמחור, בהתאם להוראות פרק ז לחוק הפיקוח על מחירים ומוצרים שעוסק בבחינת עלויות ורווחים של יצרנים גדולים.
ד״ר יונתן בצלאל, המפקח על המחירים במשרד, שיגר את המכתבים מתוקף סמכותו בהתאם לפרק ז לחוק ולסעיפים 6 ו-31 לחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, תשנ"ו-1996, שבמסגרתו נדרשים היבואנים והיצרנים להעביר פירוט מלא של מסמכים שיחשפו בין היתר את עלויות הייצור והרווחים שלהן בתוך 21 יום.
 
החברות שקיבלו מכתב ויידרשו לחשוף את הדוחות והנתונים שלהן תוך 21 יום: דיפלומט, יוניליוור, אסם, שסטוביץ, סוגת, חוגלה קימברלי, החברה המרכזית למשקאות, שטראוס, וילי פוד, סנו, יפאורה תבורי, תה ויסוצקי, נטו סחר, אבוט וחברת גורי.
שר הכלכלה ניר ברקת: ״אנו נילחם מלחמת חורמה במונופולים ובקרטלים שעושקים את הציבור שלא בצדק. חברות הענק התרגלו להתייחס לציבור הישראלי כאל פרה חולבת. ההנחיה שלי היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו, חמורים ככל שיהיו, כדי להילחם בכשלים העמוקים בשוק המזון בישראל. אנו רואים בבירור כי היצרנים והיבואנים מנצלים את הריכוזיות הגבוהה ואת חוסר התחרות בשווקים כדי להעלות מחירים. לא נהסס להפעיל מנגנונים מהסוג הזה כדי להילחם בגופים שמתעלמים מהציבור ומעלים מחירים בגסות. בזמן שאזרחי ישראל נאנקים, המונופולים מעלים מחירים בניתוק מזעזע, וזה בעת שמחירי התשומות ומחירי השינוע הימי בירידה מתמדת. החגיגה נגמרה״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא התפקיד שלכם לחטט בכיס
    עירית 05/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של יצרניות/ משווקות המזון אלא ל י צ ו ר ת ח ר ו ת אמיתית ואז המחירים ירדו. אבל לכם יותר לכפות רגולציה דרקונית במקום להתחיל לעבוד
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי מתחננים לעושקים הכי גדולים
    יגאל 05/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפתוח את השוק לתחרות ולבטל כול המכסים וניראה את הגיבורים האלה איך הם לא מתחילים לרעוד מפחד .
    סגור