השוק

משבר קואליציוני? בהתערבות נתניהו: זה הסכום שהאוצר יעביר לחרדים

250 מיליון שקל נוספים יועברו למוסדות החינוך החרדים ולקצבאות אברכים. זה הסיכום שהשיג סמוטריץ' עם אגודת ישראל בלחץ מנתניהו. אחרי הסיכום: לנתניהו יש רוב (64 מול 56) להעברת התקציב 

דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
משבר קואליציוני? ערב ההצבעה על תקציב המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ודחק בו להיענות לדרישת יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף.
לפי ההסכם שהתגבש בין הצדדים הוחלט כי 250 מיליון שקלים נוספים יועברו למוסדות החינוך החרדיים מתוך התקציב של שנת 2022. הכספים הייחודיים יועברו באמצעות ועדת הכספים, ולא כחלק מהתקציב לשנת 2023.
 
בהודעה שיצאה מטעם האוצר נכתב: "בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות – עד 250 מיליון ש״ח. בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי".
הוויכוח שהרעיד את הקואליציה ערב העברת התקציב נוגע לפלג החסידי של מפלגת יהדות התורה שדרש עוד 627 מיליון שקלים שיתועלו לחינוך החרדי ולקצבאות אברכים. המהלך נועד להחיל רטרואקטיבית מתחילת 2023 כפי שדרשו החרדים בהסכמים הקואליציוניים. יצוין כי דגל התורה וש"ס לא מעורבים בדרישת סיעת אגודת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה