השוק

פורר דורש מפקידי האוצר לא לכבד את ההסכם עם החרדים

בישראל ביתנו זועמים על 250 מיליון שקל נוספים שיועברו למוסדות החינוך החרדים ולקצבאות אברכים. יו"ר הסיעה, עודד פורר: "מדובר בהסכם בלתי חוקי"
דוד זולדן | 
עודד פורר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
ההסכם עם אגודת ישראל מעורר זעם באופוזיציה. יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר פנה בשם מפלגת "ישראל ביתנו" ליועצת המשפטית לממשלה בעקבות "ההסכם הבלתי חוקי שנחתם בין רה״מ נתניהו ליהדות התורה", כך לפי פורר בכל הנוגע להעברת הכספים הקואליציוניים מעבר למה שכבר הוחלט בתקציב.
נזכיר כי ההסכם נחתם בין רה״מ נתניהו ובין סיעת יהדות התורה בנוגע לכספים הקואליציוניים. בעקבותם פנה יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה ובפנייה ביקר את ההסכם בחריפות: ״הסיכום עם יהדות התורה בוצע ללא מקור תקציבי, כאשר המקור התקציבי שהוצע הוא כספים שלא ינוצלו, ככל שיהיו כאלה. מדובר בפרקטיקה חדשה, לא מוכרת, ושאינה עומדת באמות מידה חוקיות בסיסיות".
 
עוד אומר פורר כי: "ברור לכול כי מדובר בהסכם בלתי חוקי שלא ניתן לקיימו. על החשב הכללי באוצר מוטלת החובה שלא לקיים את ההנחיה שהוא אמור לקבל בהתאם לסיכום, שהרי מדובר בהנחיה לא חוקית״.
לפי ההסכם שהתגבש בין הצדדים הוחלט כי 250 מיליון שקלים נוספים יועברו למוסדות החינוך החרדיים מתוך התקציב של שנת 2022. הכספים הייחודיים יועברו באמצעות ועדת הכספים, ולא כחלק מהתקציב לשנת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה