השוק

אופל בלאנס בתוצאות מעורבות: גידול בהכנסות וירידה ברווח הנקי

חברת אופל בלאנס, שמציעה שירותים פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים, מפרסמת היום את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2023. החברה מציגה הכנסות בסך כ-24.1 מיליון שקל אך ירידה של 14.4% ברווח הנקי
מערכת ice | 
אופל בלאנס (צילום אופל בלאנס)
חברת אופל בלאנס, שמציעה שירותים פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים, מפרסמת היום את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2023. החברה מציגה הכנסות (משירותים פיננסיים) בסך כ-24.1 מיליון שקל - גידול של 20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה בשיעור הריבית שהועמדה ללקוחות החברה, לצד עליית הריבית במשק. כמו כן, תרמו ההכנסות מחטיבת המשכנתאות. 
מנגד, החברה מעידה כי נרשם קיטון יזום של כ-24% בהיקף עסקאות הניכיון בחברה. כמו כן, ההכנסות משירותים אלו, נטו, בניכוי הוצאות הפסדי אשראי הסתכמו ב-19.6 מיליון שקל - גידול של 7%. 
 
החברה רשמה רווח נקי של 6.6 מיליון שקל - ירידה של 14.4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד נובע מעלייה בהפרשה הספציפית והכללית להפסדי אשראי חזויים בעקבות עלייה בסיכון האשראי של לקוחות החברה.
תיק הלקוחות של החברה הסתכם ב-412 מיליון שקל - ירידה של 12.9% ביחס לשנה שעברה. הירידה נובעת מקיטון יזום בהיקפי העסקאות של הקבוצה, שבתורה נבעה מהקפדה על טיוב תיק אשראי ואיכות הלקוחות. אם כן, סך העסקאות הסתכם כ-458 מיליון שקל - קיטון של 23.5% ביחס לשנה שעברה.
בהמשך לנתונים, החברה מודיעה על חלוקה נוספת של דיבידנד בסכום של 3.3 מיליון שקל.
דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות, מסר: "התקופה האחרונה, המאופיינת באי וודאות פיננסית וסביבת ריבית גבוהה, נותנת משנה תוקף לחשיבות של ניהול תהליכי חיתום קפדניים ומחושבים. אופל בלאנס פועלת כל העת לטיוב תיק הלקוחות והקטנת החשיפה לפלחי שוק המגלמים סיכון מוגבר בעת הזו, על ידי חיזוק הבקרות בהעמדת אשראי והקפדה על פיזורים רבים. כתוצאה מהמצב בו שרוי המשק ולאור הגידול הצפוי בסיכון לכשלי אשראי, החברה הגדילה ברבעון זה את ההפרשה לחובות מסופקים. בימים אלה יותר מתמיד אנו בוחרים בקפידה את לקוחותינו וסבורים כי ניסיון ואסטרטגיית החברה המתמקדת בפיזור רחב של לקוחות ומושכים, והעמדת אשראי כנגד בטוחות, תמשיך להוכיח עצמה. גם הרבעון אנו חולקים ברווחים עם בעלי המניות שלנו ומחלקים דיבידנד בהיקף של 3.3 מיליון שקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה