השוק

דוד ביטן בריאיון: "נעביר את הפחתת המע"מ על המזון"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן מהליכוד בראיון ל-ice על פרשת הכנסייה היוונית שסוחרת בקרקעות מדינה ומכריז כי: "הנושא הוזנח. צריך להיכנס לסוגיה הזאת מחדש ולטפל בה בצורה יסודית. חייבים למצוא פתרון לזה", על עליית מחירי החניות בתל אביב: "משרד התחבורה לצערי לא עשה כלום בעניין", ומסתער על המע"מ על המזון
דוד זולדן |  2
דוד ביטן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן מהליכוד תוקף בראיון ל-ice את משרד התחבורה וטוען כי ביקש ממשרד התחבורה לפעול במטרה לא לאפשר לעיריית תל אביב להעלות את מחיר החניה לתושבי חוץ בתל אביב בהכפלת התעריף, אך לטענתו משרד התחבורה לא עשה כלום בעניין וכעת מתכוון להגיש הצעת חוק שמבטלת את סמכות העיריות לעשות זאת. ביטן משוכנע שהממשלה תצליח להפחית המע"מ על המזון ולא מאמין שיריב יתפטר וגם בתרחיש כזה הוא לא מודאג.  
בעיריית ת"א טוענים כי מצוקת החניה לא תיפתר באמצעות הוספת עוד חניות אלא באמצעות גביית מחיר ריאלי לתושבי חוץ שישלמו כפול. אתה מתקומם נגד המהלך ומגיש הצעת חוק השבוע בנושא. אתה אופטימי?
"לפני חודש וחצי לפני התקציב כינסתי ישיבה וביקשתי מהם לא להעלות והם כן העלו. משרד התחבורה לצערי לא עשה כלום בעניין. אנחנו מגישים עכשיו השבוע הצעת חוק שמבטלת את הסמכות של העיריות לעשות את זה בלי אישור של משרד התחבורה. ומחזירים את המצב לקדמותו, נותנים גם את העלייה הזאת".
 
תוך כמה זמן זה צפוי להתממש הלכה למעשה?
"זה לוקח זמן, כי זה חוק אבל לא יכול להתחייב לזמן. אני מעריך שזה יקרה מהר".
הפחתת המע"מ על המזון הפך ליעד מוצהר שלך?
"אנחנו נגיש את זה בשבוע הבא ומאותו הרגע יתחיל הגלגל לנוע עד שיבשיל הלכה למעשה. הפחתת המע"מ על המזון זה יעד מוצהר ואנחנו נעביר אותו".
השטחים, שהיה בבעלות הכנסייה היוונית האורתודוקסית עוברים מאדמות מדינה לעסקי נדל"ן של הכנסייה. מעבר לפגיעה בריבונות יש כאן מקח וממכר של אדמות מדינה. האם אתה מתכוון להיכנס לעובי הקורה כדי לעצור את זה?
"אין הצעת חוק כזו שעומדת עכשיו על השולחן. ברגע שיש בחירות כל הצעות החוק שלא קיבלו התייחסות - מבוטלות".
 
אתה מרים ידיים?
"ברור שאני בעד אבל אין הצעת חוק שעומדת כרגע על הפרק וזה לא בסמכות ועדת הכלכלה. צריך לעקוב ולראות איפה הדבר הזה עומד כרגע כי הנושא הוזנח ולא הגיע לפתחה של הועדה. צריך להיכנס לסוגיה הזאת מחדש ולטפל בה בצורה יסודית. חייבים למצוא פתרון לזה". 
על רקע עצירת החקיקה, אם לוין יתפטר זה פחות אצבע לקואליציה. עד כמה זה מדאיג אותך?
"לדעתי יריב לוין לא יתפטר ואם יתפטר - הליכוד יסתדר בלעדיו בדיוק כמו שאם אני אתפטר הליכוד יסתדר בלעדי. הליכוד לא תלוי בבן אדם אחד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נגיד וזה יעבור למרות שאין סיכוי
    תודה לא תודה 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שיקרה זה שחברות המזון יעלו את המחירים. בדיוק כמו המס שתיה מתוקה, בוטל המס והמחירים עלו. בדיוק כמו שבאילת עיר המע"מ 0 לא בדיוק זול וזאת אחת הערים היקרות בארץ. החזירות של העסקים תיכנס איפה שהמדינה תצא.
    סגור
  • 1.
    אבל אם אפשר, אז רק לחרדים בבקשה (ל"ת)
    אני 05/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור