השוק

דיכטר בבשורה לחקלאים: ״מספר הידיים העובדות בחקלאות יוגדל משמעותית"

שר החקלאות דיכטר מבשר על מהלך שיביא להגדלה בתוצרת החקלאית באמצעות הגדלת כוח אדם. ועדת השרים למלחמה ביוקר המחיה שבה חבר דיכטר צפויה להתכנס ולהוביל בין השאר גם את היוזמה לחקלאים
דוד זולדן |  1
אבי דיכטר (צילום יוטיוב: אם תרצו)
שר החקלאות אבי דיכטר בבשורה לחקלאים: ״מספר הידיים העובדות בחקלאות יוגדל משמעותית, ויביא להגדלה בתוצרת החקלאית המקומית. אתמול התקיים במשרד רה״מ דיון מקדים לקראת ישיבת הממשלה הקרובה בה יוכרז על הקמת וועדת שרים למלחמה ביוקר המחיה, אותה מוביל רה״מ, ובה אהיה חבר ביחד עם שר האוצר, שר הכלכלה ושרים נוספים״. את הדברים אמר בראיון לאריה גולן ברשת ב'.
שר החקלאות אבי דיכטר פסימיסט בכל הנוגע להידוק הקשרים ושיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית ומודה כי: ״יש לנו בעיה קשה מאוד עם הרשות הפלסטינית. חלפו כמעט 30 שנה מאז הוקמה הרשות על פי הסכמי אוסלו, ועד היום היא לא עצרה והעמידה למשפט אפילו מחבל אחד".
עוד אומר דיכטר: "צריך להודות ביושר שההסכמים כשלו! הרשות הפלסטינית חייבת לפעול נגד טרוריסטים היוצאים משטחה לרצוח יהודים. צריך למצוא אמצעי לחץ על הרשות הפלסטינית, שבמקום להילחם בטרור מתוצרת מחבליה, ממשיכה לשלם משכורות לאלה הכלואים בישראל״.
 
כמו כן, השיב דיכטר בסוגית הקרקעות החקלאיות: "כמעט בכל יום נוגסים באדמה חקלאית לבניה או לצרכי ביטחון. העובדה הזו מדאיגה אותנו ומדירה שינה מעינינו. אנחנו מחפשים כל הזמן הזדמנויות לקרקעות חקלאיות. בפתחת ניצנה ובקעת הירדן זיהינו הזדמנויות משמעותיות".
בסוגיה אחרת התבטא דיכטר השבוע כאשר שוחח עם תלמידי בית הספר החקלאים, על עתיד הענף: ״חייבים להכניס צעירים לחקלאות כדי שהם יורידו את הגיל הממוצע לחקלאי אשר יכניס ממד חדש לחקלאות. מהפכות לא עושים בגיל 62. התוצרת החקלאית הישראלית לא גדלה ב-20 שנים האחרונות. היא תגדל רק בעזרתכם ובעזרת החקלאים והאנרגיה שאתם מביאים״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כרגע חשוב להביא תיאלנדים
    Mtlk 06/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם ידאגו שהענף לא יעביר ידים.והם עובדים טובים.לגבי הבניה ועוד.אין מה לעשות משאבי הקרקע בישראל הולכים ומצטמצים
    סגור