השוק

מנכ"ל חודש מאי: אילן סיגל מנכ"ל פלאפון ו-yes

אילן סיגל נכנס לתפקיד מנכ"ל פלאפון ו-yes בדיוק לפני שנה והמשימות שלו לא פשוטות; הוא צריך להתמודד בסיגמנט הסלולר עם פרטנר וסלקום (אבל לא רק) ובצד השני של הטלוויזה יש לו כמה מתחרים לא פשוטים: סלקום, פרטנר והוט והוא מחזיר מלחמה - ועוד איך
ניצן כהן | 
תמונה מנכ"ל פלאפון yes ובזק בינלאומי הנכנס אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, magama image)
אילן סיגל נכנס לתפקיד מנכ"ל פלאפון ו-yes לפני שנה בדיוק. קבוצת בזק באותה התקופה עדיין תחת הטראומה שנקשרה בה שלא בטובתה והתגלגלה לבתי המשפט בתיקי האלפים. נכון הכל מאחוריהם ויש בעלים חדשים אבל עדיין מדובר במכה תדמיתית לא פשוטה ובטראומה תאגידית משמעותית שמאטה את קצב קבלת ההחלטות בארגון גדול כל-כך.
עכשיו סיגל צריך לקחת שתי רגליים מרכזיות בקבוצת בזק ולהחזיר אותן למרכז הבמה. לא שהן לא היו שם אבל המתחרים בתחום כל כך חזקים והשוק כל כך קטן מה שהופך את החיים למלחמה על כל לקוח וכל שקל ב-APRU (הכנסה ממוצעת מלקוח) וסיגל מחזיר מלחמה ומצליח רבעון אחרי רבעון להגדיל את ההכנסות ב-yes ובפלאפון הוא מצליח להחזיר את הרווחים למספרים נורמליים.
 
ננסה על קצה המזלג להסביר את האתגרים של סיגל ונתחיל ב-yes. לפני שנכנסים לנתח את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית נזכור שב-yes יש אתגר ייחודי משמעותי והוא להעביר את הלקוחות לשירותי IP כלומר, לא עוד צלחות לווין על הגגות אלא חיבור לאינטרנט המהיר הביתי. התהליך הזה מעבר לאתגר ההנדסי הוא אתגר שירותי, כלומר כשאתה מייצר קשר עם לקוח ומעביר אותו מחבילה לחבילה, אתה פותח למעשה את כל העסקה איתו והוא יכול לברוח לך מהר מאוד למתחרים. כאן סיגל עמד באתגר, לפחות בשנה שהוא בתפקיד.
נמשיך עם yes. לחברה הייתה עד לפני כמה שנים לא רבות תחרות חזקה מאוד עם הוט אז בסך הכל השוק היה מחולק בין שני שחקנים שחטפו לקוחות אחד מהשני. עכשיו yes נלחמת בלפחות 7 שחקנים: הוט, סלקום, פרטנר, נטפליקס, דיסני פלוס, אפל טיוי והשחקן השביעי, הנעלם אבל המאיים יותר מכל - השחקן החופשי יוטיוב והאפליקציות שלא מצריכות כלום כמו בוקס של כאן 11 וכן הלאה.
עכשיו המשחק בשוק הזה הופך להיות משחק אכזרי מאוד. מצד אחד המחירים ללקוח יורדים בהתמדה ומהצד השני צריך להשקיע המון כסף בתוכן וכמה שייחודי יותר וטוב יותר  - יעשה את ההבדל ויספק צידוק למחיר גבוה יחסית (שוב, לא גבוה כמו פעם אלא גבוה במחירים של היום שאלה מספרים אחרים לחלוטין) וגם כאן סיגל מצליח להפתיע.
עיון בדוחות של yes מגלה שכבר שנה לפחות מצליח סיגל לשמור על מצבת מנויים יציבה יחסית (הוא מצליח להגדיל אותה אבל באלפים בודדים) כשמנגד הוא מצליח להעביר באופן שוטף את הלקוחות לתשתיות ה-IP בלי לאבד אותם.
והנה הפתעה: הוא מצליח גם להגדיל את ההכנסה מהם. והנה ברבעון השלישי של השנה שעברה ההכנסה הממוצעת (ה-APRU) ממנוי yes עמדה על 182 שקל והנה בסוף הרבעון הראשון של 2023 ההכנסה הממוצעת ממנוי עלתה ל-185 שקל. לכאורה 3 שקלים זה מעט אבל תכפילו במספר הלקוחות של החברה (580 אלף בסוף הרבעון הראשון של 2023) והנה אתם מקבלים תוספת ההכנסה חודשית של 1.5 מיליון שקל (בקירוב).
אז אחרי שעיננו שזפו את הביצועים של פלאפון ו-yes ברבעון הראשון של 2023 לא נותר אלא לבחור באילן סיגל למנכ"ל החודש של ice.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה