השוק

כלל ביטוח תרכוש 9.5% ממשק אנרגיה ב-252 מיליון שקל

ההשקעה של כלל ביטוח מותנית בזכייה של דליה אנרגיה (חברת הבת של משק אנרגיה) במכרז לרכישת תחנת הכוח באשכול, מה שיהפוך אותה ליצרנית החשמל הפרטית הגדולה בישראל
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג')
חברת הביטוח כלל מסתערת על עולמות האנרגיה. חברת הביטוח חתמה על הסכם לרכישת כ-9.5% ממניות משק אנרגיה שמחזיקה בבעלות על דליה אנרגיה בתמורה מקסימלית של 252 מיליון שקל. העסקה מותנית בכך שדליה תזכה במכרז לרכישת תחנת הכוח באשכול מה שיחייב אותה לגייס כסף ולא מעט ממנו.
העסקה למעשה מורכבת מעט והמחיר למניית משק אנרגיה ינוע בטווח של 4 - 4.2 שקל למניה כשבמחיר הנמוך מ-4 שקלים למניה תהיה למשק אנרגיה זכות ביטול לעסקה ואילו כלל לא תשלם יותר מ-4.2 שקל למניה. כך או אחרת המחיר הסופי למניית משק אנרגיה יהיה נמוך ב-5% מהמחיר הממוצע של המניה בחמשת ימי המסחר שיקדמו להודעת הזכייה במכרז.
 
נכון להיום, לפחות על-פי התוכניות בשנת 2030 צפוי ייצור החשמל (בהנחה שדליה תזכה במכרז לרכישת תחנת הכוח באשכול) להתחלק כך שחברת החשמל תייצר 7,700 מדה וואט, דליה תייצר יותר מ-5,000 מגה וואט וזה למעשה הופך את דליה ליצרנית החשמל הפרטית הגדולה בישראל וזה סיפור משמעותי מאוד בעולמות האנרגיה.
כך או אחרת, על פי פרסומים שונים הציעה דליה 10 מיליארד שקל תמורת רכישת תחת הכוח באשכול זאת בעוד בחברת החשמל העריכו את השווי שלה במקסימום 6.5 מיליארד שקל. או.פי.סי הציעה, על פי הפרסומים, כ-7 מיליארד שקל.
נכון להיום מפעילה דליה תחנת כוח בהספק של 900 מגה וואט והיא אמורה להתחיל בבניית תחנת כוח שניה בהספק של 850 מגה וואט. תחנת הכוח באשכול מייצרת כיום 1,683 מגה וואט ועד 2030 היא אמורה לייצר בתחנת כוח נוספת באשכול 1,650 מגה וואט כך שבסופו של יום עד 2030 ובהנחה שהעסקה יוצת לפועל תייצר דליה סדר גודל של 5,000 מגה וואט.
הקמה של תחנות כוח דורשת לא מעט כסף ולצורך העניין את ייצור השלב השני של דליה (850 מגה וואט) היא צריכה להשקיע 3 מיליארד שקל ומכאן יש לחברה צורך בהון עצמי לא מבוטל שאת חלקו הארי היא משיגה היום דרך העסקה עם כלל ביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה