השוק

שיכון ובינוי מוכרת לכלל 8% מחברת הנדלן ב-400 מיליון שקל

שיכון ובינוי ממשיכה להתחמש במזומנים והיום חתמה על הסכם לא מחייב למכירת 8% משיכון ובינוי נדל"ן ב-400 מיליון שקל; תמיר כהן: המטרה היא לחזק את ההון ושיפור המאזן
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
אחרי המכה שחטפה שיכון ובינוי בניגריה היא חוזרת להתחמש במזומנים. החברה חתמה היום על הסכם לא מחייב למכירת 8% מחברת שיכון ובינוי נדל"ן לכלל ביטוח בתמורה ל-400 מיליון שקל. צריך לזכור שמדובר בהסכם לא מחייב שהוא למעשה סוג של הסכם עקרונות שאין לו ערך אמיתי, לפחות לא בשלב הזה.
אם כן, כלל ביטוח תרכוש 8% ממניות של חברת שיכון ובינוי נדל"ן לפי שווי של 5 מיליארד שקל. בנוסף תקצה שיכון ובינוי לכלל אופציות לרכישת 13.7 מיליון מניות, במחיר מימוש של 11 שקל למניה. האופציות יפקעו תוך שנתיים ממועד השלמת העסקה.
 
תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי אמר היום כי: ״מכירת המניות והצפת הערך בחברת הנדל״ן הן צעד נוסף בסדרה של צעדים שמטרתם חיזוק ההון של החברה ושיפור המאזן הכספי. מכירת המניות מצטרפת למכירת האחזקות בכביש ביוסטון, מכירת מתקן ההתפלה, הכנסת שותפים לבסיסי משרד הביטחון ומהלכים נוספים שיש בכוונת החברה לבצע כבר בחודשים הקרובים. פעולות אלה בנפרד ובמצטבר ישמשו להפחתת המינוף והתאמתו לסביבה הפיננסית הקיימת״.
נזכיר כי שיכון ובינוי שפועלת בהיקפים לא מבוטלים בניגריה חטפה מכה כתוצאה מפתיחת שוק המט"ח שם למסחר חופשי. בשל שינוי שער החליפין של המטבע הניגרי מול הדולר תיאלץ החברה למחוק סכומים משמעותיים מצבר ההזמנות שלה במהלך שגם יכה בהון העצמי וזו הסיבה המרכזית למימוש הנכסים האגרסיבי של החברה.
בתגובה להודעת החברה מזנקת מניית שיכון ובינוי בבורסה ב-12% מה שמביא אותה לשווי שוק של 4 מיליארד שקל. החברה סבלה ברבעון הראשון של השנה מתזרים מזומנים שלילי של 766 מיליון שקל מפעילות שוטפת. נזכיר כי המאזן של שיכון ובינוי מסתכם ב-25  מיליארד שקל וההון העצמי שלה מסתכם נכון לסוף הרבעון הראשון וטרם המחיקה בגלל ניגריה ב-4.2 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה