השוק

בנק לאומי נערך לחלץ את טריא: זה המהלך שמתבשל

אחרי שנקלע לקשיים הצליחה טריא לגייס את בנק לאומי שיחלץ אותה ויזרים כסף לתוך החברה; בנק לאומי יתחיל תהליך חיתום במסגרתו יבחן את איכות תיקי החברה החוץ בנקאית ובהתאם לכך יקבע איך הוא מתכוון לחלץ אותה
ניצן כהן |  1
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
אחרי שנקלעה לקשיים הצליחה טריא לגייס את בנק לאומי שיחלץ אותה מהמשבר. בנק לאומי ינהל תהליך חיתומי קפדני במסגרתו יבחן את תיקי ההשקעה של טריא ואת האיכות שלהם ואז יחליט איך ובכמה כסף יחלץ אותה.
אם כן,  טריא ובנק לאומי בוחנות על מספר אפשרויות לשיתופי פעולה כשבין השאר, יוקצו ללאומי אופציות לרכישת כ-20% ממניות טריא ישראל . ניירות הערך יהיו ניתנים למימוש למניות רגילות של החברה במשך תקופה של 24 חודשים. בנוסף, יוקצו ללאומי אופציות לרכישת 20% מטריא פינטק.
 
נוסף על ההסכמים להקצאת האופציות האמורות, טריא ישראל ובנק לאומי שוקלים להתקשר במתווה עסקה, שבמסגרתה בנק לאומי יעמיד אשראי לחברה בת בבעלות מלאה של טריא ישראל. החברה תרכוש את הלוואות קבוצות הרכישה הקיימות מטריא, ובנק לאומי ישקול האם לממן את רכישת התיקים על ידי החברה ואת פעילות המימון העתידית שלה. בנוסף, בנק לאומי בוחן אפשרות להתקשר עם מספר קבוצות רכישה שקיבלו מימון חלקי מהפלטפורמה של טריא, כאשר בחינה זו נעשית באופן ישיר ועצמאי מול מארגני הקבוצות בהתאם לנוהלי החיתום הקפדניים של בנק לאומי.
יצוין כי כל משא ומתן והתקשרות עתידיים בין טריא לבין בנק לאומי יהיו כפופים, בין היתר, לאישורים ולהיתרים רגולטוריים שונים, לבדיקות נאותות שונות על ידי הצדדים ולאישורים נוספים של בנק לאומי ושל החברה.
אייל אלחיאני, מייסד טריא: "אנו שמחים על ההסכם עם בנק לאומי, שמהווה הבעת אמון  בטריא. ההסכם הזה הוא ביטוי נוסף למימוש תכנית ההתייעלות והצמיחה של טריא ולצעדים המשמעותיים שאנו נוקטים לגיוון מקורות האשראי בטריא, הגדלת מקורות מחוץ לפלטפורמה ומתן מענה לציבור המשקיעים והלווים שלנו".
טריא הוקמה ב- 2014 על ידי אייל אלחיאני, ורדה לוסטהויז ואסף שלוש. ביוני 2022 הפכה טריא לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם השלד לוזון נדל"ן, בבעלות עמוס לוזון, שמחזיק 20.6% מהחברה. החברה מפעילה פלטפורמה אינטרנטית לתיווך מקוון באשראי, אשר מהווה זירה למפגש ישיר בין לווים ומלווים ומאפשרת למלווים מצד אחד לחסוך ולהשקיע את כספם תמורת ריבית ומנגד לפזר את כספי ההפקדה בין מספר רב של לווים. הפלטפורמה של טריא מתבצעת על בסיס כלים טכנולוגיים מתקדמים והיא משרתת כיום למעלה מ- 50 אלף לקוחות.
בשנים האחרונות, העמידה טריא מימון למשכנתאות וקבוצות רכישה בהיקף של כ-7 מיליארד שקל. כיום מנהלת טריא תיק אשראי בהיקף של כ-3.4 מיליארד שקל, מתוכו כ-2.8 מיליארד שקל מושקעים באפיקי נדל"ן, ומגובים בבטוחות נדל"ן (משכנתא ראשונה).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עושקים
    מפגע 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יום הדין מגיע!
    סגור