השוק

נמשכת הירידה בגביית המסים: הגירעון זינק ל-1% תוצר

מנתוני משרד האוצר עולה כי בחודש יולי נמשכה המגמה של עלייה בהוצאות של הממשלה, כשמנגד נרשמה ירידה בהכנסות וזה אומר גירעון חודשי של 600 מיליון שקל בפעילות הממשלה
ניצן כהן |  2
בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מנתוני משרד האוצר ממשיכה לעלות תמונה מדאיגה אודות ההתנהלות הכלכלית של הממשלה. מהנתונים עולה כי הגירעון בחודש יולי הסתכם ב-600 מיליון שקל וזאת לעומת עודף של 2.5 מיליארד שקל בחודש יולי אשתקד. מתחילת השנה נרשם עודף תקציבי של 6.1 מיליארד שקל לעומת עודף תקציבי של יותר מ-34 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בסך הכל הוציאה הממשלה בחודש יולי 39.7 מיליארד שקל כשמנגד היא גבתה מסים והכניסה כסף בהיקף כולל של 39.2 מיליארד שקל. 
 
פילוח הוצאות הממשלה מגלה תמונה מעניינת והיא שהמשרדים לא הוציאו את כל הכסף שיכלו להוציא כשמנגד משרדים שמשום מה מכונים "חברתיים" הוציאו הרבה יותר מכפי שתוכנן עבורם וזה אומר שההוצאות של המשרדים "החברתיים" (שם מכובס לחלוקת כסף) גדלו ביותר מ-12% לעומת ההוצאה בשנה שעברה וזאת למרות שהם היו אמורים להוציא לפי התקציב בתקופה הזו כ-9% יותר מכפי שהם הוציאו בשנה שעברה.
מערכת הביטחון אגב, הוציאה כ-5% יותר מכפי שהייתה אמורה להוציא בשנה שעברה וזאת בעוד התקציב איפשר להם להוציא בתקופה הזו 8% יותר מכפי שהוציאו בתקופה המקבילה אשתקד וזה יכול ללמד על סדרי העדיפויות של הממשלה הזו.
ההכנסות ממסים הסתכמו בחודש יולי ב-37.4 מיליארד שקל כשמתחילת השנה הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ב-253.5 מיליארד שקל שהם משקפים ירידה של כ-4% ביחס לגביה בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בסך הכל הסתכמו הכנסות המדינה בחודש יולי ב-39.2 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 39.8 מיליארד שקל בחודש יולי אשתקד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סמוטריץ
    יחיאל 08/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לביבי שליטה על הממשלה שהוא מנהל אותה האיש עייף האיש מבוגר האיש מבל על ידי סמוטריץ וחבריו ללא שום יכולת לשלוט במצב המדיני והחמור שנקלעה המדינה וחבל שיהיה המשך לשלטונו למרות שהיום אין לא מחליף כי כולם שמתחתיו אנשים שאינם ראויים להנהיג את המדינה
    סגור
  • 1.
    העלאת מיסים עוד שנה (ל"ת)
    בהצלחה 08/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור