השוק

דו"ח חזק לכלל ביטוח: מנהלת תיק השקעות של 328 מיליארד שקל

המסע של כלל ביטוח מתחיל להניב פירות והרבעון השני של השנה הוא למעשה הפעם הראשונה שחברה מציגה את הביצועים של MAX תחת בעלותה וזה מרשים; כלל ביטוח רשמה עלייה משמעותית בהיקף הנכסים המנוהלים והם הגיעו כבר ל-328 מיליארד שקל
ניצן כהן |  1
יורם נוה, מנכ״ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', וידאו הד)
כלל ביטוח הולכת ותוספת את מקומה כחברת הביטוח המובילה בישראל. החברה סיימה ברבעון הראשון של השנה שורה של תהליכי עומק והנה מגיע הרבעון השני וכאן כבר נראה, ניתן להתחיל לראות את הפירות שנשתלו אי שם בשנה שעברה. ואם נתעלם לרגע מהמשבר הפוליטי בישראל הרי שכלל מצליחה לשפר את מעמדה והיא הופכת להיות אחת החברות המרכזיות ביותר בשוק ההון המקומי.
אם כן, החברה הרוויחה ברבעון השני של 2023 סך של כ-154 מיליון שקל לאחר מס, לעומת הפסד של כ-510 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחום הליבה של החברה הביטוח והחיסכון הניב ברבעון רווח לפני מס בסך של כ-107 מיליון שקל, ותחום כרטיסי האשראי רווח בסך של כ-99 מיליון שקל לפני מס.
 
התשואה להון ברבעון השני הינה 7.6%, בהשוואה לתשואה שלילית של 24.2% אשתקד
היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע לשיא חדש בסוף הרבעון ועומד על כ-328 מיליארד שקל, לעומת סך נכסים של כ-295 מיליארד שקל בסוף שנת 2022, גידול של כ-11%. ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה ב-31.06.2023 מסתכם בכ-8.3 מיליארד שקל לעומת כ-8 מיליארד שקל בסוף השנה שעברה, גידול של כ-4%.
לראשונה, דירקטוריון כלל ביטוח אישר מדיניות חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%-50% מהרווח הכולל של כלל ביטוח, בהתאם לעמידה ביעד הון מינימאלי, בכפוף ליחס כושר פירעון בשיעור של 110%, ללא הוראות הפריסה.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים: "תוצאות הרבעון, אשר כוללות לראשונה את החברות Max ו-Hyp, משקפות את האסטרטגיה שהובילה אותנו לרכישת Max, תוך שאנו מפחיתים את תלות התוצאות של החברה בתנודתיות שוק ההון. החברה הרוויחה ברבעון השני של 2023 סך של כ-154 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-510 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
"כלל ביטוח ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה החיתומיות וברווח הכולל שלה - החברה ממשיכה לצמוח במספרים דו ספרתיים בכל תחומי הליבה שלה למעט מגזר ביטוח חיים, שהושפע מקיטון משמעותי בפוליסות חיסכון פיננסי, כתוצאה מתנאי השוק והריבית העולה.
Max מציגה עלייה ברווח ותוצאות חזקות בחציון, תוך צמיחה מרשימה בתיק האשראי, מספר הכרטיסים הפעילים ומחזורי העסקאות.
"לראשונה, אישר דירקטוריון כלל ביטוח, מדיניות חלוקת דיבידנד, בשיעור של 30%-50% מהרווח הכולל של כלל ביטוח, בהתאם לעמידה ביעד הון מינימאלי, בכפוף ליחס כושר פירעון בשיעור של 110% ללא הוראות הפריסה. היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע לשיא חדש בסוף הרבעון, ועומד על כ-328 מיליארד שקל, לעומת סך נכסים של כ-295 מיליארד שקל בסוף שנת 2022, גידול של כ-11%.
"בתוך כך, בחודשיים האחרונים ביצענו מספר עסקאות משמעותיות וייחודיות בתחום האנרגיה, הבנקאות והנדל"ן למגורים, במטרה למקסם את פוטנציאל התשואות עבור עמיתינו בטווח הארוך.
"בחודש יולי האחרון, ביצעה כלל ביטוח גיוס הון של רובד 2, בו הביע שוק ההון אמון בחברה והביקושים עמדו על פי 3 מהסכום הראשוני המבוקש. החברה גייסה לבסוף 300 מיליון שקל בריבית אטרקטיבית ביחס לתנאי השוק. סמוך לכך  Max הנפיקה כתבי התחייבות נדחים, המוכרים כהון רובד 2, בסך של כ-250 מיליון שקל בהצלחה רבה, דבר שישפר את הגמישות הפיננסית שלה ויתמוך בהמשך צמיחתה.
"לפני כחודש, זכתה קבוצת כלל ביטוח ופיננסים, זו השנה הרביעית ברציפות, בציון הגבוה ביותר של מעלה ESG -"פלטינה פלוס". השנה, השתתפנו לראשונה, בדירוג הגיוון וההכללה של מעלה ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. גם בדירוג חדש זה, זכינו בציון הגבוה יותר. זכיות אלו מהווה ביטוי למחויבות הרבה של כלל ועובדיה, לציבור הרחב ולמחזיקי העניין המגוונים, לאחריות חברתית וסביבתית, למען עתיד בר קיימא".
חיים סאמט, יו"ר כלל החזקות עסקי ביטוח: "אנו שמחים להציג בפעם הראשונה את הדוחות המאוחדים של כל החברות בקבוצה, בכללן חברת Max אשר כבר תורמת לריווחיות הכוללת, ומחזקת את הקבוצה. כלל הייתה הראשונה לזהות את ההזדמנות העסקית המשמעותית של חיזוק הקבוצה על ידי רכישת חברת אשראי, הנעת התחרות במשק והפחתת התלות בשוק ההון. נמשיך ונפעל להשבחת נכסי הקבוצה והשאת ערך לכל מחזיקי העניין שלה, כשהאישור על מדיניות חלוקת דיבידנד בכלל ביטוח, הוא צעד משמעותי בעניין זה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תנסו לפדות קופת גמל או השתלמות
    אהרון 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותראו כיצד פתאם הם הופכים מ " חמדים" לנוקשים ומחזיקים בשיניים בחסכונות שלכם
    סגור