השוק

אלקטריאון נכנסת לסין: עסקת הענק בשוק הרכבים החשמליים נחשפת

חברת אלקטריאון וירלס הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות מחייב מול חברת SITEC, זרוע החדשנות והיזמות הטכנולוגית בקבוצת חברות, שהעומדת בראשה היא חברה בבעלות המדינה ממחוז שנדונג, השני בגודלו בסין ומרכז הייצור העולמי של רכבים חשמליים. כמה תכניס מהעסקה?
מערכת ice | 
אלקטריאון נכנסת לסין (צילום אלקטריאון)
חברת אלקטריאון וירלס הודיעה כי חתמה אתמול (שבת) על מזכר הבנות מחייב מול חברת SITEC, זרוע החדשנות והיזמות הטכנולוגית בקבוצת חברות, שהעומדת בראשה היא חברה בבעלות המדינה בשם Shandong Hi-Speed Group, הנכללת בדירוג Fortune Global 500, ואשר ממלאת תפקיד מרכזי במגזרים תעשייתיים שונים במחוז שאנדונג המחוז השני בגודלו בסין ומרכז הייצור העולמי של רכבים חשמליים - לרבות בנייה ותפעול של כבישים מהירים, רכבות ונמלים.
סין היא אחת מהשווקים הגדולים והאסטרטגיים ביותר אליו נכנסה אלקטריאון עד כה; הן מבחינת גודל השוק ומגוון הלקוחות; והן מבחינת פוטנציאל הייצור והגדלת כושר הייצור המסחרי של אלקטריאון, תוך הפחתת עלויות, כדי לענות על הביקוש ההולך וגובר לטכנולוגיית הטעינה החלוצית של החברה. סין שולטת בשוק ה-EV העולמי - השוק המקומי הסיני מכר נתח של 59% ממכירות ה-EV העולמי בשנת 2022 (5.9 מיליון יחידות), הוא גם ייצר וייצא 64% מהנפח העולמי (6.7 מיליון יחידות) עבור העולם.
 
תעשיית ייצור הרכב הסינית התפתחה בצורה מונומנטלית במהלך 15 השנים האחרונות - למעלה מ-94 מותגים מציעים יותר מ-300 דגמי EV במגוון נקודות מחיר ופלחי רכב. ברחבי המרכזים העירוניים של סין, יותר מ-700,000 אוטובוסים עירוניים כבר חשמליים לחלוטין, כשחלק מהערים הגדולות במדינה כבר עברו ל-100% חשמול; שוק זה מהווה הזדמנות עסקית גדולה לאלקטריאון.
מעבר להיותו הלב של ייצור EV העולמי, מחוז שאנדונג הוא גם נקודת כניסה אסטרטגית לשוק עבור אלקטריאון. זהו האזור השני המאוכלס בסין, עם למעלה מ-100 מיליון תושבים, ומתגאה בכלכלה איתנה - עם תוצר גדול מזה של כל מדינת מקסיקו.
במסגרת ההסכם, התחייבו הצדדים לפעול כדי להכניס את מוצרי החברה לשוק הסיני במחוז שאנדונג, כאשר יריית הפתיחה לשיתוף פעולה אסטרטגי זה תהיה הקמתו של כביש חשמלי בפארק התעשייה של SITEC בעיר ג'ינאן במחוז שאנדונג, אשר יכלול מקטע של טעינה דינאמית ומתחם של טעינה סטטית, וישמש כמסלול הנסיעה של שאטל להסעת עובדים ברחבי פארק התעשייה ("הפרויקט"). ההכנסה הצפויה לחברה בקשר עם הפרויקט עומדת על כ-2,150,000 שקל.
בנוסף, הצדדים סיכמו כי הפרויקט יכלול אינטגרציה מלאה של מערכת הטעינה האלחוטית של החברה עם אוטובוסים של יצרנית אוטובוסים חשמליים מובילה בסין, וכן, כי הפרויקט ישמש כמודל שעל בסיסו ישיגו הצדדים את כל הרישיונות והאישורים הנדרשים לצורך שימוש, הפצה והטמעה של הטכנולוגיה של החברה בסין, בהיקף משמעותי ולמטרות מסחריות. נוסף על האמור לעיל, הפרויקט ישמש כ"אתר הדגמה" עבור לקוחות מפתח פוטנציאלים, שותפים מהסקטור הפרטי והציבורי ובעלי עניין אחרים, כאשר הצדדים יפעלו ביחד על מנת לייצר הזדמנויות עסקיות למוצרי החברה במחוז שאנדונג.
בנוסף על התחייבות הצדדים להוציא לפועל את הפרויקט, כמפורט לעיל, כולל מזכר ההבנות התייחסות לשיתוף הפעולה האסטרטגי העתידי בין הצדדים, לאחר קבלת האישורים הנדרשים. שיתוף הפעולה העתידי צפוי להתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון תרכוש SITEC את מוצרי החברה לצורך שימוש בקנה מידה מסחרי, לרבות לצורך פריסה של עשרות קילומטרים של מערכת הטעינה הדינמית, התקנה של מאות יחידות של ערכת הטעינה הסטטית, והתקנה של מערכת הטעינה האלחוטית על מאות אוטובוסים חשמליים עירוניים הפועלים בעיר מרכזית במחוז שאנדונג.
בשלב השני צפויה החברה להרחיב את יכולות האינטגרציה של מוצריה עם מגוון כלי רכש חשמליים הפועלים והמיוצרים במחוז, פריסה של מערכת כבישים חשמליים בכל רחבי המחוז, פיתוח פרוייקטים משותפים אשר יעניק מענה למגוון רחב של ציי רכב, ואופני פעילות משותפים נוספים בהתאם להחלטת הצדדים. החברה תפרסם דיווחים פומביים נוספים, לכשיבשילו הפרטים וההסכמות המחייבות בנוגע לשיתוף הפעולה העתידי.
יו"ר SITEC, מר שאנג מין, שיתף את נקודת המבט שלו על הכרזת השותפות, והצהיר: "SITEC מחויבת לטפח חדשנות ולקדם פתרונות תחבורה ברי קיימא הן מקומית והן בינלאומית. אנו מאמינים שלטכנולוגיית Electric Road האלחוטית של Electreon יש פוטנציאל לחולל מהפכה בטעינת תשתית הרכבים החשמליים בסין. שותפות זו מתיישבת בצורה מושלמת עם המשימה שלנו של חדשנות וקיימות, ואנו להוטים לעבוד לצד אלקטריאון כדי להפוך את החזון הזה למציאות במחוז שאנדונג ומחוצה לו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה