השוק

הסיוע לעסקים שנפגעו עקב המלחמה יגדל: "יש כסף בקופה"

ועדת הכספים של הכנסת שהתכנסה השבוע כדי לאשר את מתווה הפיצויים לעסקים שניזוקו מהמלחמה, תבצע שינויים בסכומי הפיצוי, לאחר לחצים שהופעלו מצד חברי הכנסת והארגונים הכלכליים
מערכת ice |  3
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
בסוף השבוע הציג שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את מתווה הפיצויים אותם יקבלו העסקים והעובדים שניזוקו בעקבות המלחמה. הסכומים אותם יקבלו צפויים לגדול זאת לאור התערבות חברי כנסת וארגונים כלכליים אשר הפעילו לחצים. במסגרת זו, יוגדלו תקרות מענק ההמשכיות העסקית, ושיעור ההשתתפות בהוצאות הקבועות, וכן להגדיל את אחוז ההשתתפות בשכר העובדים שנמצאים בחל"ת.
המתווה שהוצג רק על אשקלון יתרחב, ויכלול גם את אופקים ונתיבות. חברי הכנסת דורשים בנוסף להגדיל את הסיוע לעצמאיים המשרתים במילואים וכן לעסקים הקטנים והבינוניים. סדרת הדיונים במתווה הפיצויים תחל ביום שני, כאשר בהגעה למתווה מוסכם, הם יחייבו חקיקה בכנסת.
 
כל חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה תומכים בשיפור מתווה הפיצויים. ראשי הארגונים והלוביסטים כבר פנו אל חברי הכנסת במטרה שיעזרו להם בשיפור המתווה מול משרד האוצר. חברי הכנסת מהקואליציה מודעים לזעם הגדול ולביקורת החריפה בקרב הציבור על תפקוד הממשלה במה שגרם למתקפת הטרור של חמאס ועל ילחצו על הממשלה לפתוח את הכיס ולהגדיל את סכום הסיוע. גם על כך ששר האוצר סמוטריץ טען שיש כסף ונגדיל את סכום שיקום העוטף, מסתמכים חברי הכנסת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה עם הגנים הפרטיים בנהריה
    דניאל 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מכריחים אותם להיות סגורים, לשלם למטפלות ופיצוי של 2000 שח לגן? זה בדיחה
    סגור
  • 2.
    מה עם אשדוד
    מי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם אשדוד אין מוסדות לימוד ראש העיר ביקש שלא יצאו לרחוב רק למקרים חיונים. חייבים להכניס גם אשדוד למתווה.
    סגור
  • 1.
    סיוע לעסקים
    קובי 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיבורים דיבורים מתי ניראה את הכסף עוד קצת הרבה עסקים יגיעו לפשיטת רגל חאלס דיבורים שחררו כבר כסף לעסקים לפני שיהיה מאוחר יש צקים בחוץ יש הוצאות ואן הכנסות
    סגור