השוק

ברקת נגד המתווה של משרד האוצר: "יביא לגל ענק של מובטלים"

שר הכלכלה ניר ברקת, מסר הודעה בתדרוך העיתונאים עם ראשי המגזר העסקי הערב את דעתו על המצב בארץ ועל המתווה שהציע האוצר
מערכת ice | 
שר הכלכלה במסיבת העיתונאים (צילום תקשורת שר הכלכלה)
שר הכלכלה ניר ברקת נאם במסגרת תדרוך העיתונאים עם ראשי המגזר העסקי הערב. השר דיבר רבות על פועלו במהלך המלחמה, על החשיבות במתן סיוע לעצמאיים ואף העביר ביקורת על המתווה של משרד האוצר.
השר ברקת פתח את דבריו ודיבר על המצב במדינה: ״מדינת ישראל נמצאת במלחמה. מהמלחמות המורכבות שידענו כאומה. בראשית דבריי אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים והחללים שנפלו במלחמה, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. עלינו לעשות הכל על מנת להשיב הביתה את החטופים והנעדרים שנמצאים בעזה".
ברקת המשיך ומסר: "זוהי חובה מוסרית של מדינת ישראל כלפי כל אזרח ואזרח. אני מבקש לשלוח מכאן חיזוק והצדעה לחיילות וחיילי צה"ל שעומדים על משמר ארצנו תוך סיכון חיים, רעות והקרבה עצומה. כל עם ישראל עומד מאחוריכם, מאוחד עד להכרעת האויב והניצחון המוחלט של מדינת ישראל".
 
ברקת התייחס לחיילי המילואים: "לצד הלחימה בחמאס-דעאש, עלינו להבטיח את העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. בימים אלה בהם שלוש מאות ושישים אלף חיילי מילואים גויסו למלחמה, עלינו בראש ובראשונה להבטיח, שהם לא יידרשו להתעסק בענייני פרנסה ויוכלו להתרכז במשימת הלחימה, בהכרעת האויב ובניצחון המוחלט של מדינת ישראל".
ברקת סיפר גם על פועלו החל מתחילת המלחמה: "בשבוע האחרון כשר הכלכלה והתעשייה של מדינת ישראל, קיימתי ישיבות, עד שעות מאוחרות עם בכירי האוצר במטרה לגבש מתווה כלכלי לסיוע לעסקים בעת המלחמה. לצערי, האוצר החליט להציג מתווה שאינו בשל, תוך התעלמות מנציגי המגזר העסקי, העצמאים והעובדים ותוך התעלמות מעמדת משרד הכלכלה והתעשייה. מדובר במתווה שייצור במדינת ישראל פוסט טראומה כלכלית".
ברקת דיבר על חובת המדינה לסייע לעצמאיים: "במשך שנים על גבי שנים, אותם בעלי עסקים, אותם עצמאים, אותם עובדים משלמים מיסים למדינת ישראל, וממלאים את קופת המדינה. ועכשיו, כשהם צריכים את הסיוע של אותה מדינה, האוצר נועל את הקופה ומפקיר אותם לגורלם".
ברקת המשיך: "אותם עסקים לא בחרו במלחמה, המלחמה הזו נכפתה עלינו וכעת חובתנו המוסרית כממשלה לסייע לעסקים, לעצמאים, לעובדים ולאפשר להם לשרוד את המלחמה. חובתנו להבטיח את עתיד הכלכלה הישראלית. חובתנו להבטיח שהכלכלה הישראלית תשרוד את המלחמה הזאת".
ברקת המשיך ואמר:"מתווה האוצר מבטיח לא מספק זאת והוא יביא לגל ענק של מובטלים ולעשרות אלפי עסקים שיפשטו את הרגל. זו טעות ענקית. בימים האחרונים ישבתי שעות על גבי שעות עם נציגי המגזר העסקי, נציגי העובדים ונציגי העצמאים. שמענו את הצרכים שלהם.
ברקת בחר לסיים את דבריו במסר אופטימי: "ירדנו לשטח כדי ללמוד. וגיבשנו יחד מתווה לסיוע לעסקים במלחמה. תפקידנו לוודא שביום שאחרי המלחמה העסקים בישראל יחיו וירימו ראש והכלכלה שלנו תשרוד את המלחמה ותצא מחוזקת״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה