השוק

קרוקס ממשיכה לדשדש: התחזיות נחתכו; צפי נמוך לצמיחה בהכנסות

המניה של חברת ההנעלה יורדת ב-7%. אמנם הנתונים הכלליים מעידים על עמידה בציפיות, אולם מתחילת השנה נרשמה צניחה משמעותית - ובהמשך עלייה של 13.6% בלבד.  אסטרטגיית התמחור עתידה לעבור מהפכה, אלא שהאנליסטים מציינים: "נותרה כברת דרך עד שאמון המשקיעים יחזור"
מערכת ice | 
קרוקס (צילום יוסי זמיר/פלאש 90)
חברת ההנעלה קרוקס סופגת מכה נוספת, לאחר שמניית החברה ירדה ב-7%. בקרוקס אמנם עקפו את הציפיות, אולם הנמיכו את התחזיות להמשך. רווחיה של החברה למניה עומדים על 3.25 דולר על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר. זאת, כאשר בוול סטריט ציפו לרווח למניה של 3.10 דולר על הכנסות של 1.03 מיליארד דולר.
קרוקס צופה לרבעון הרביעי של 2023 רווח מקסימלי למניה של 2.35 דולר. האנליסטים צפו נתון של 2.78 דולר. עבור השנה כולה, קרוקס צופה צמיחה בהכנסות של 10%-11%, שהיא ירידה מהטווח של 12.5%-14.5%. הרווח למניה צפוי לעמוד על 11.55-11.85 דולר, נמוך מ-11.83-12.22 דולר. החברה נסחרת לפי שווי של 5 מיליארד דולר, לאחר שמתחילת השנה מנית החברה ירדה ב-25%, ואז עלתה ב-13.6% בלבד.
 
מנכ"ל החברה, אנדרו ריס, ציין בשיחת משקיעים כי ההנהלה שינתה בספטמבר את אסטרטגיית התמחור שלה ברשת. "החלטנו לעצור את תיאום המחירים עם מוצרים בשוק האפור (מוצרים שנמכרים על ידי סוחרים לא מאושרים) שנמכרים באמזון תוך שאנחנו מוותרים על מכירות בטווח הקרוב, למען בריאות השוק בטווח הרחוק". אולם אנליסט בכיר מסייג, ומציין כי "להנהלה יש גבעה גדולה עוד לטפס על מנת להחזיר את אמון המשקיעים". 
 
"אמנם זה יעכב את צמיחת המכירות ברבעון הרביעי ואולי גם במחצית הראשונה של השנה הבאה, אבל אנו מאמינים שזה יגרום לשוק הרבה יותר נקי לאורך שנת 2024 ובנוסף יגן על המותג". בפברואר 2022 קרוקס רכשה את המותג HeyDude, ההנהלה מתכוונת לשפר את יכולותיו הדיגיטליות ולבנות עבורו אסטרטגיית אאוטלט. "המותג השני שנמצא בצמיחה גבוהה ורווחי מאוד לקרוקס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה