השוק

לא מחכים לאוצר: מודל הכלכלה המעגלית שיציל את העסקים בדרום

מועצה אזורית רמת הנגב פועלת להצלת התעשייה המקומית הקורסת. תכנית קרן סיוע על סך מיליון שקל תפעל עבור עסקים קטנים שפועלים בתחומה. בין היתר, מדובר במדריכי כושר, מטפלים, עסקי פנאי ובעלי צימרים. ערן דורון, ראש המועצה: "עוד לפני התוכנית הכלל ארצית של האוצר, בחרנו בעשייה והמשכיות"
מערכת ice | 
עסקים סגורים (צילום shutterstock)
מתוך דאגה עמוקה לחוסן הכלכלי והמנטלי של העסקים בצל המלחמה, הוחלט ואושר במליאת המועצה האזורית רמת הנגב להקים קרן סיוע על סך מיליון ש"ח שמטרתה היא חיזוק העסקים הקטנים המקומיים. היוזמה שואפת להבטיח את הפעילות העסקית ובעיקר לשמור על העשייה הרציפה והחוסן הכלכלי של בעלי העסקים.
"חשוב לנו מאד לחזק את הכלכלה המקומית ואנו לא רוצים לראות עסקים קורסים", אמר ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון. "עוד לפני התוכנית הכלכלית הכלל ארצית של האוצר שמחכה לנזקים ואולי פיצויים כתוצאה, אנחנו בחרנו בעשייה והמשכיות ויזמנו להקים קרן שמטרתה לעודד לעשות ולייצר, להמשיך בשגרה ולתת מענה מיידי לעסקים המתקשים. הקרן תדון באופן פרטני בכל בקשה לסיוע ותמצא פתרון יצירתי במסגרת הכלים שיש לנו כמועצה ותאפשר לעסקים הקטנים להמשיך לפעול ולהתקיים. עכשיו".  
 
מדובר בסוג של מודל של כלכלה מעגלית, במסגרתה השאיפה היא להפוך את עסקי רמת הנגב לספקים של מוצר או שירות עבור צורכי המועצה. בנוסף, המועצה תרכוש מכספי הקרן מוצרים של העסקים שכעת הפכו לפחות חיוניים במובן הרחב או/ו תחבר בין שירותי העסקים לבין קהל הלקוחות הפוטנציאליים. 
הליך קבלת ההחלטות נלקחים בחשבון פרמטרים כגון בעלי עסק שכעת נמצאים בחזית, אומדן הנזק או גובה החיוניות של העסק לאזור כולו. למשל, מדריכי הכושר הפועלים במועצה יכוונו לתת אימונים לקהל המפונים ללא עלות, כאשר המועצה תשלם עבור אותם האימונים לפי החישוב שיעשה לאותו המאמן. מקימי קרן הסיוע בישיבתם הראשונה שהתקיימה השבוע דנו בבקשות של מעל 40 עסקים קטנים באזור.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון (צילום: רפאל נוסטרטי)
בין היתר, מדובר בבעלי העסקים שכעת מגויסים בצו 8, מדריכי יוגה וכושר, בעלי צימרים, מטפלים אלטרנטיביים, עסקי פנאי כגון פיינטבול ובעל גלידריה שכעת מתקשים להתקיים ולעמוד בהיקף ההוצאות אל מול ירידה דרמטית בהכנסות. עבור מגישי הבקשה הוקם פורטל ייעודי שמאגד את כל המסמכים ומחשב את ממדי הנזק שנגרם לעסק בעקבות המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה