השוק

הנשיא הרצוג לבכירי המשק: "להוביל מדיניות של אפס סובלנות להסתה"

נשיא המדינה נועד עם נציגי מיזם קו-אימפקט הפועלים לשלב תעסוקה בחברה הערבית. בפגישה נכחו נציגי הצמרת העסקית של ישראל, והשיח עסק ביחסים בין העמים בשוק העבודה בעת הנוכחית. הרצוג: "תקופת מבחן למדינה ולחברה הישראלית כולה". יו"ר דלויט בישראל: "חוסן בונים הרבה לפני שצריך להשתמש בו"
מערכת ice | 
הנשיא הרצוג בפגישה עם בכירי המשק ומיזם קו-אימפקט (צילום עמוס בן גרשום/ לע"מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו היום (ראשון), עם נציגי מיזם קו-אימקפט, אשר הוקם במטרה לקדם תעסוקה בחברה הערבית. במפגש, אשר מהווה חלק מתכנית פעולה של מיזם קו-אימפקט לקידום מרחבי עבודה משותפים, השתתפו למעלה מ-30 מבכירי ובכירות המגזר העסקי בישראל, שנרתמו למשימה בצל הסכנות הנשקפות למרקם היחסים העדין בין יהודים לערבים בישראל.
המפגש עסק ביחסים בין יהודים לערבים בשוק העבודה בעת הזו, מתוך הבנה של החשיבות ביצירת שיח הבנוי על אמון הדדי, ויצירה של סביבות בטוחות ומכילות במקומות העבודה, לצד הסרת החששות והפחדים הקיימים בשטח. במסגרת המפגש, סקרו המשתתפים את האתגרים המרכזיים עמם ארגונים מתמודדים נוכח המציאות הקשה, הציגו את הצעדים שננקטו מאז ה-7 באוקטובר להפגת מתיחות בין עובדים ערבים ליהודים, והדגישו את החשיבות של המגזר העסקי בחיזוק יחסים מסוג זה, בעתות משבר ושגרה כאחד.
 
"זוהי תקופה קשה מאוד, שמהווה מבחן עצום למדינה ולחברה הישראלית כולה", אמר נשיא המדינה הרצוג בפתח המפגש. "יש פחדים, אתגרים וכאבים רבים, אך מצד שני ניכרים גם כוחות עצומים ושיתופי פעולה שמעוררים תקווה. למעסיקים יש משימה חשובה מאוד בעורף הישראלי - כלכלית וחברתית, להמשיך לקיים את הכלכלה הישראלית ולחזק אותה, ובמקביל לחזק את המרקם החברתי והחיים המשותפים בין כלל הקבוצות".
"נפגשנו הערב עם עשרות בכירות ובכירי המשק הישראלי, כחלק ממיזם קו-אימפקט לקידום תעסוקה משותפת של יהודים וערבים. קיימנו דיון מרתק וכן על הקשיים, האתגרים והצעדים שנוקטים להפגת המתיחות, ובצידם ההצלחות, החוסן המשותף והחשיבות של המגזר העסקי בחיזוק מרקם היחסים", הוסיף הרצוג. נוא ג'השאן בטשון, מנכ"לית קו-אימפקט חיזקה את דבריו.
 
"מאז אירועי הזוועה הקשים של ה-7 באוקטובר, והמלחמה שמתחוללת בעקבותיהם, עוברת החברה הישראלית טלטלות חריפות בזו אחר זו", סיפרה ג'השאן בטשון. "אנו, בקו-אימפקט, מודאגים מהאיומים הנשקפים למרקם החיים האישי והארגוני העדין במדינת ישראל, שנבנה בעמל רב ועל בסיס ערכים משותפים, לצד מחויבות עמוקה ושותפות גורל בין הציבורים".
"למנהיגי ומנהיגות המגזר העסקי יש תפקיד חשוב מתמיד בהובלת שיח מאחד בעת הזו, וזוהי האחריות של כולנו להוביל מדיניות של אפס סובלנות להסתה, אלימות וגזענות, לצד יצירה וחיזוק של מרחבי עבודה משותפים. הבנייה של חברה אזרחית חזקה בעתות משבר, למול האיומים הרבים הנשקפים לה, עוברת דרך תעסוקה שוויונית, גיוון, הכלה וחוסן ארגוני - ותתאפשר רק בזכות ההירתמות של המגזר העסקי למשימה".

(צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
אילן ברנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי של דלויט בישראל, שיתף על ההתגייסות המופלאה של משרדו בנצרת עקב המצב ואמר: "המשרד שלנו בנצרת התגייס בצורה פנטסטית לאירוע. קודם כל יש לנו שם שני שותפים ערבים - שותף ושותפה שמובילים אותו. אז העניין הוא שזה לא המעסיק היהודי שעובד מול העובדים הערביים, אלא כולנו מארג אנושי אחד שלם. לרבות פעולות שאנחנו נקטנו, כמו קו למצוקה רגשית, הכל בשתי השפות העברית והערבית. רמת ניצול הקו הזה היא שווה. אנחנו מדברים המון על חוסן בחברה הישראלית, אנחנו יודעים שחוסן בונים הרבה לפני שצריך להשתמש בו". 
במפגש השתתפו למעלה מ-30 בכירי ובכירות המשק, ובהם: עפרה שטראוס (יו״ר שטראוס ישראל), ד״ר סמיר קאסם (יו״ר משותף של קו-אימפקט ומנהל מחלקה פנימית בביה״ח כרמל), צבי זיו (איש עסקים ויו״ר משותף של קו-אימפקט), מיכל ברוורמן-בלומנשטיק (מנכ״לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח), איימן סיף (שותף בקרן פורטלנד), דיוויד צ'ין (השותף המנהל של מקינזי בישראל), עדי סופר-תאני (מנכ״לית Meta בישראל), גדי קוניא (מנכ״ל תנובה), חסאן טואפרה (ראש הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית), עימאד תלחמי (מייסד ויו״ר באבקום סנטרס). 
אורי לוין (מנכ״ל קבוצת תדהר),  עדינה שפירא (שותפה בהרצוג פוקס נאמן), סמיר חורי (מנכ"ל קבוצת SK), אילן ברנפילד (יו״ר ומנהל עסקים ראשי של דלויט בישראל), וסים אבו נסאר (מנכ״ל ובעלים גרנד פורום סוכנות לביטוח 2001 בע"מ), דוד פורר (יו"ר קבוצת ניאופרם), גבי מיודובניק (מנכ״ל ונשיא נטפים), אבי בן אסאייג (מנכ״ל אסם נסטלה), תאבת אבו ראס (מנכ״ל יוזמות אברהם), רשא ח'ולי (מנכ״לית מדיפלסט מקבוצת נובולוג), אלה אלקלעי (יו״ר IBI), נסרין חאג' יחיא (שותפה מייסדת בחברת הייעוץ NAS).
מיכל צור (מנכ״לית קלטורה), כאיד אבו עיאש (מנכ״ל האחים אבו עיאש בניה), נעם לאוטמן (יו״ר דלתא גליל תעשיות וקרן לאוטמן), ראני חאג' יחיא (מנכ״ל שער הירדן וגורניצקי), גיל וייט (שותף מנהל הרצוג פוקס נאמן), מומו מהדב (מנכ״ל מעלה), דן שמגר (שותף במיתר עורכי דין) וזקי דיאב (שותף בא. שניאורנסון, דיאב ושות').
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה