השוק

האטה בענף הנדל"ן? רב בריח ברבעון שיא: "שיעורי צמיחה בכל המדדים"

קבוצת רב בריח ממשיכה להציג גידול עקבי בהכנסות ונערכת במוכנות מקסימלית לקלוט ביקושים מוגברים לאחר המלחמה באמצעות המפעל החדש שצפוי להיפתח בתחילת השנה. הכנסות החברה ברבעון השלישי לשנת 2023  צמחו בכ-13%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המנכ"ל עידן זוארץ: "מגזר הבנייה המוסדי ממשיך בצמיחה בחוזי ההזמנות העתידיות  ומפצה על ההאטה בענף הנדל״ן למגורים"
מערכת ice | 
מפעל רב בריח אשקלון עם 240 סרטים צהובים (צילום יחצ)

קבוצת רב בריח ממשיכה להציג גידול עקבי בהכנסות ונערכת במוכנות מקסימלית לקלוט ביקושים מוגברים לאחר המלחמה באמצעות המפעל החדש שצפוי להיפתח בתחילת השנה. עם פרוץ המלחמה, ביצעה רב בריח התאמות תפעוליות בשל עצירת הפעילות בענף הנדל"ן, ככל שעוברים הימים, מרחיבה החברה את פעילותה וכל קווי הייצור עובדים בהתאמה לביקושים באתרי הבניה בארץ.
הכנסות החברה ברבעון השלישי לשנת 2023  צמחו בכ-13%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 צמחו הכנסות החברה לסך של כ- 568.6 מיליון שקל. גידול של 8.2% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022. הרווח הגולמי צמח ברבעון השלישי של שנת 2023 בכ-4.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובתשעת החודשים הראשונים של השנה, גדל הרווח הגולמי בכ-5.3%, לסך של כ- 107.8 מיליון שקל בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022. 
 
ה-EBITDA המתואם בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-51.2 מיליון ש"ח  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 הסתכם בכ-4.9 מיליון שקל. קבוצת רב-בריח, ממשיכה להציג גידול בהכנסות ומימוש סל המוצרים לקבלן - מציגה צמיחה של כ- 8.2% בהכנסות הקבוצה שהסתכמו לסך של כ-568.6 בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בהשוואה ל-525.3 בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השלישי לשנת 2023 הסתכמו ההכנסות לסך של כ- 200.4 מיליון ש"ח, זינוק של כ- 13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 צמח לכ- 4.9 מיליון שקל בהשוואה ל- 0.14 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.  ברבעון השלישי לשנת 2023 רשמה החברה הפסד של כ- 3.1 מיליון ש"ח לעומת הפסד בסך של כ- 1.7 מיליון ש"ח  בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2022 . 
עידן זוארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח ציין: ״הקבוצה סיימה רבעון שיא בהכנסות של למעלה מ-200 מיליון ש״ח וממשיכה להציג גידול בפעילות בהכנסות וברווחיות מתחילת השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לצד זאת, במהלך הרבעון ביצעה רב בריח בצורה מדורגת העברת קווי ייצור ממפעל דלתות הפלדה הישן למפעל החדש, מפעל שישלים את המהפכה התפעולית של החברה שהחלה בהעברת פעילויות עתירות עבודה למפעלים באריאל שדרוג וייעול מפעלי הנעילה ומסתיים בהשלמת המעבר למפעל דלתות הפלדה החדש והמתקדם מסוגו בעולם. מהפך תפעולי שיאפשר את מימוש צבר ההזמנות העתידיות  של החברה בפריון משופר ומוכנות מקסימלית ל"יום שאחרי" המלחמה.
מגזר הבנייה המוסדי ממשיך בצמיחה בחוזי ההזמנות העתידיות  ומפצה על ההאטה בענף הנדל"ן למגורים. אנו מקווים כי בתקופה הקרובה נמשיך לראות חזרה לשגרה בענף הבנייה למגורים שתלך ותעצים עד לשגרה מלאה ותייצר ביקושים גבוהים למוצרי החברה בד בבד עם המודעות הגוברת לצורך בדלתות ביטחון איכותיות למען הביטחון האישי שהתערער. עם חזרת כוח האדם באופן מלא וחזרת צוותים מקצועיים מחו"ל נוכל להשלים את מעבר פעילות מפעל דלתות הפלדה למפעל החדש, ואנו צופים שיפור מהותי ביעילות הייצור והפריון.  

עידן זוארץ. מנכ"ל רב בריח (צילום: אייל טואג)
לאור הימצאות חלק גדול מפעילותה של החברה באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, היא הושפעה באופן מהותי ממלחמת חרבות ברזל כתוצאה מהיעדרות עובדים תושבי העוטף אשר פונו מבתיהם, עובדים אשר גויסו בצווי 8, עובדים שנאלצו להישאר בביתם נוכח מצב החירום ועצירה מוחלטת של פעילות באתרי בנייה בכל רחבי הארץ. עם זאת, ככל שעוברים הימים, החברה מרחיבה את פעילותה וכל קווי הייצור עובדים בהתאמה לביקושים באתרי הבניה בארץ. חשוב לציין כי החברה זכאית למתווה פיצויים בגין נזקים ישירים ועקיפים חברות בעוטף ולאחרונה אף החלה לקבל מקדמות בגין פיצויים אלו. 
חברת הנעילה השלימה את מעבר המפעלים והפריסה התפעולית המשודרגת ברבעון הראשון ומראה שיעורי צמיחה חזקים בכל המדדים- במחזור וברווחיות. חברת האנרגיה השלימה את מיזוג פעילות אלקטרה סולאר לתוכה ושיפרה את המחזורים והרווחיות לאור מימוש אסטרטגיית סל המוצרים וחיזוק האחיזה בשוק הקונסטרוקציות הסולאריות, שהוא בעל רווחיות גבוהה מזו של פאנלים סולאריים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה