השוק

מודי'ס מורידה את דירוג האשראי של סין: זו הסיבה

מודי'ס הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ממשלת סין לשלילית בציפייה להפחתת כוחה הפיסיקאלי, הכלכלי והמוסדי של המעצמה השנייה בגודלה בעולם, יחד עם זאת הותירה את דירוגה לטווח הארוך ללא שינוי, ממשלת סין הגיבה באכזבה
מערכת ice | 
מודיס (צילום שאטרסטוק)
סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ממשלת סין מיציבה לשלילית, זאת במטרה שיגרום לממשלת סין להפחית את כוחה, הפיסיקאלי, הכלכלי והמוסדי של סין. מודי'ס שמרה על דירוגה של סין לטווח הארוך תוך שהיא צופה שהצמיחה השנתית של סין, תאט בשנתיים הקרובות ל-4% ובין 2026 ל-2030 ל-3.8% בממוצע.
עוד נכתב בדירוג של מודי'ס כי הציפייה שדמוגרפיה חלשה תוביל לירידה ל-3.5% עד שנת 2030. מהלך זה מדגיש את החששות מעלייה ברמות החוב וההשפעה על הצמיחה של הכלכלה השנייה בטיבה בעולם, כאשר בייג'ין עצמה נוקטת במדיניות של תמריצים כדי להכיל את משבר החוב המתגלגל בקרב מפתחי הנכסים במדינה.
 
בנוסף לכך הודיעה מודי'ס כי שינוי התחזית משקף את הסיכונים המוגברים הקשורים לצמיחה כלכלית נמוכה יותר מבחינה מבנית ומתמשכת בטווח הבינוני בגזרת הנדל"ן. מגמות אלו מדגישות את הסיכונים ההולכים וגוברים בקשר לאפקטיביות המדיניות, לרבות האתגר לתכנן וליישם מדיניות התומכת באיזון כלכלי מחדש תוך מניעת סיכון מוסרי והכלת ההשפעה על המצב של הריבון.
משרד האוצר של סין הביע את אכזבתו מהחלטת מודי'ס: "החששות של מודי'ס לגבי סיכויי הצמיחה הכלכלית של סין והקיימות מיותרות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה