השוק

סערה בבזק: עובדי החברה מתנגדים למינוי ראב"ד ליו"ר הדירקטוריון

ועד עובדי חברת בזק מתנגד למינויו של תומר ראב"ד ליו"ר דירקטוריון החברה בפנייה דרמטית למנכ"לי הגופים המוסדיים המחזיקים במניות בזק: "מהלך שכל כולו מחטף שבוצע ע"י בעלת השליטה בחברה, קרן סרצ'לייט. לפעול בכל האמצעים לעצור את הליך המינוי"
תום נחום |  6
בזק (צילום ליליך צור, יחצ)
אחרי הפרישה המפתיעה של גיל שרון מהתפקיד הנחשק כיו"ר בזק, מונה ביום שני תומר ראב"ד ליו"ר הדירקטוריון. דירקטוריון בזק אישר לפני יומיים (שני) את המינוי ולמעשה תומר ראב"ד ישמש יו"ר בזק, וכן יו"ר החברות הבנות: פלאפון, yes, בזק בינלאומי ובזק אונליין. ראב"ד יכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2024, ויחליף את גיל שרון שהודיע לאחרונה על פרישתו, לאחר שלוש שנים בתפקיד. עם זאת, ועד עובדי חברת בזק החליט לצאת נגד המינוי במכתב דרמטי למנכ"לי הגופים המוסדיים המחזיקים במניות בזק, בטענה שמדובר במחטף של בעלת השליטה בחברה, קרן סרצ'לייט.
במכתב שיצא וחתום על ידי יו"ר ועד עובדי בזק, איציק בסלו, סביב החלטת הדירקטוריון, נכתב בין היתר כך: "קיבלנו בתדהמה ובהפתעה גמורה את החלטת דירקטוריון החברה למות את הדירקטור תומר ראב"ד לתפקיד יו"ר דירקטוריון בזק. במהלך שכל כולו מחטף שבוצע ע"י בעלת השליטה בחברה, קרן סרצ'לייט. למיטב ידיעתנו ראב"ד נטול ניסיון ניהולי רלוונטי, ודאי שלא כזה הנדרש על מנת לכהן בתפקיד הבכיר ביותר בקבוצת בזק, וניתן להניח כי בכל הליך איתור ומינוי תקין ראב"ד לא היה עובר אפילו את שלב הסינון הראשוני לתפקיד כה משמעותי".
"נמסר לנו כי דירקטוריון החברה החליט שלא למנות ועדת איתור לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, וחלף זאת להטיל על ראב"ד עצמו את תהליך האיתור והסינון של מועמד מתאים. ראב"ד, כך נמסר לנו, ירכז את רשימת המועמדים, יצמצם אותה ויבצע ראיונות לכל המועמדים ויחזור לדירקטוריון החברה עם רשימת מועמדים מצומצמת שתורכב מהאנשים הבכירים והמנוסים ביותר. היעלה על הדעת שמר ראב"ד, במקום למלא את התפקיד החשוב שהוטל עליו, יפעל לקדם את עצמו כמועמד יחיד לתפקיד, ושדירקטוריון החברה יקבל זאת ויאשר את המינוי התמוה?".
"התנהלות בעלי השליטה בעניין זה מחזירה אותנו לימים אפלים בעברה של בזק. אנו רואים לנגד עינינו התכנות לחזרת המעשים שהיו בימי בעל השליטה הקודם, מר שאול אלוביץ'. נזכיר כי פורסם כי בעלת השליטה בבזק מתכוונת לממש את אחזקותיה בחברה בעתיד הקרוב. שיקולים של בעל שליטה העוסק בהערכות למכירת אחזקותיו עשויים להיות שונים משיקולים של כלל בעלי המניות".
"מעבר לכל האמור לעיל, נציין גם כי הליך הבחירה במר ראב"ד בדירקטוריון החברה היה לכאורה הליך פסול ובלתי חוקי, ובימים הקרובים תצא פנייה בעניין לרשויות המוסמכות בישראל. מכובדי, אני פונה אליך כמנכ"ל של גוף מוסדי שהינו בעל מניות מהותי בבזק, וקורא לך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותך על מנת לעצור את הליך המינוי. אני מבטיחך כי לנגד עינינו עומדת אך ורק טובת החברה וטובת כלל בעלי מניותיה, שלטעמנו נפגעה ועוד תמשיך להיפגע באופן אנוש עקב הליך המינוי הפסול שבוצע".
ראב"ד (39) מכהן כמנכ"ל חברת בי-קום, בעלת השליטה בקבוצת בזק, וכדירקטור פעיל בבזק מאז בכ-4 השנים האחרונות. במסגרת תפקידו עבד בצמוד להנהלת קבוצת בזק בהתוויית האסטרטגיה ופעל בזירת קשרי המשקיעים וקשרי הממשל. לפני כן, שימש ראב"ד כדירקטור וסגן נשיא ב- Royal Bank of Canada בארה"ב, ובתפקידו זה הוביל את עסקת רכישת השליטה בבזק ע"י קרן סרצ'לייט ומשפחת פורר.
 
קודם לכן עבד ראב"ד כבנקאי השקעות ב UBS ארה"ב וצבר, מעל לעשור, ניסיון בייעוץ וליווי דירקטוריונים בתחום הטכנולוגיה והתקשורת (גוגל, דיסני, ורייזון, AT&T, סנאפצ'אט ועוד). לראב"ד תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני במנהל עסקים מ NYU עם התמחות במימון.  
יו"ר בזק, גיל שרון מסר בעקבות מינויו של ראב"ד, עוד טרם התקוממות העובדים: "לתומר היכרות רבה עם קבוצת בזק מתוקף תפקידו כדירקטור וכמנכ"ל בי-קום, ויש לו הבנה עמוקה להיבטים הפיננסיים והאסטרטגיים של החברות בה. בשלוש השנים האחרונות הגדרנו ויישמנו בקבוצת בזק אסטרטגיית צמיחה שתורגמה לתוצאות עסקיות מצוינות, וצמיחה עקבית בהכנסות וברווח. אני משוכנע שתומר ימשיך להוביל את קבוצת בזק להצלחות והישגים יחד עם המנכ"לים המצויינים, צוות הניהול המנוסה והעובדים המעולים".
יו"ר בזק הנכנס, תומר ראב"ד מסר: "אני רוצה להודות לחבריי בדירקטוריון על האמון בי. אני מאמין שיחד נוכל להביא את קבוצת התקשורת הגדולה בישראל לכבוש פסגות נוספות. אני מבקש להודות באופן אישי לעובדי ועובדות בזק, פלאפון, בזק בינלאומי, יס ובזק און-ליין, על מחויבותם האישית ותרומתם יוצאת הדופן בזירות רבות ומורכבות, לטובת המדינה, אזרחיה, כוחות הביטחון שלה והחברה בכל ימות השנה ובמיוחד בימי מלחמה מאתגרים אלה.
"אני גאה בכם ושמח להוביל אתכם מעתה. אבקש להביע את הערכתי לגיל, היו"ר היוצא, על תרומתו הרבה לקבוצה במהלך 3 השנים האחרונות. קבוצת בזק תמשיך להיות הקבוצה המובילה בישראל בהשקעות בתשתיות טכנולוגיות ובבניית מוצרים ושירותים בתחום התקשורת על מנת להבטיח לכולנו איכות חיים יעילה, נגישה ואיכותית ועל מנת לאפשר את המשך צמיחת המשק, והשארת ישראל בחזית הטכנולוגיה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם יודעים
    ועד העובדים 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יודעים את הנזק שהוא יכול לעשות לחברה ומונעים את זה מראש. הם שבעו מבעלי שליטה סוחטים ויורים שהם בובות
    סגור
  • טועים בגדול
    שירי 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועד עובדים שעלה להם יותר מדי וחושבים שהם בעלי השליטה, הגזימו לגמרי ויפסידו בהמשך. לצד זה, תומר מוכשר מאוד, יש לו קבלות מוכחות מהארץ ומהעולם, אדם ישר, ישיר ומקצוען אמיתי, יודעים רק לצעוק.
    סגור
  • העובדים
    אנחנו הועד! 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד כולכם מזלזלים בעובדים וחושבים שאתם יותר חכמים מהם. אנחנו הלב והנשמה של החברה ולא ניתן לחלוב את החברה. זה לרעת הציבור. רוצים יור שיעבוד בשביל כ ו ל ם!!
    סגור
  • 2.
    בחור מוכשר ביותר תומר ראבד
    רוני 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תומר מוכשר, רציני, מצליח ובעל יכולות על, עובדי בזק ירוויחו מיו״ר כמוהו, צעיר מביא איתו חדשנות יכולות מוכחות ועשייה רבה, סתם קופצים בלי מחשבה, מינוי ראוי לכל דבר ועניין !!!
    סגור
  • בי קום
    עובד קשה.... 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    4 שנים מנכ"ל בי קום חברה שאין בה עבודה ודירקטור בבזק.... עוד אבטלה סמויה... מנכ"ל של חברה עם שני עובדים שכל הפעילויות שלה זה ניהול חוב.... תבדוק את המושגים שלך לגבי עבודה קשה
    סגור
  • 1.
    מינוי פסול
    צודקים לחלוטין 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא ייתכן שמשפחות הון ממשיכות למנות את עצמן ואת חבריהם לתפקידים בכירים. קליקה סגורה. ככה לא עובדים.
    סגור