השוק

הסכם מימון הקו הירוק של הרכבת הקלה נחתם: הסכום המטורף נחשף

קונסורציום TMT ((TLV Metropolitan Tramway המורכב מדן, אלקטרה ואלסטום חתם על הסכם מימון לפרויקט הקו הירוק בהשתתפות בנק ההשקעות האירופי EIB וקונסורציום מממנים מקומי בהובלת בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות, מדובר על הסכמי מימון בגובה 6.5 מיליארד שקלים

מערכת ice | 
מנכ״ל דן אופיר קרני (צילום יהונתן בלום)
הושלמה בהצלחה הסגירה הפיננסית למימון פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. חברת TMT שזכתה במכרז לתכנון, מימון, הקמה ותחזוקה של הפרויקט, ומוחזקת על ידי החברות דן (40.05%), אלקטרה (40.05%) ואלסטום טרנספורט (19.9%), חתמה היום על הסכמי מימון בגובה של כ- 6.5 מיליארד שקלים, שיינתן על ידי קונסורציום מממנים הכולל את בנק ההשקעות האירופאי EIB וכן קונסורציום של מממנים מקומיים בראשות בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות. הקמת הפרויקט תבוצע על ידי קונסורציום של חברות מקבוצת אלקטרה ואלסטום ומתוכננת לארוך 60 חודשים.
מייד עם סיום ההקמה הפרויקט יתוחזק למשך תקופה של כ-20 שנים על ידי חברת התחזוקה של הפרויקט המוחזקת על ידי דן (60%), אלקטרה (20%) ואלסטום ישראל (20%).
הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר את ראשון לציון וחולון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורכו 39 קילומטר, הוא יכלול 62 תחנות, מתוכן 4 תת קרקעיות והוא צפוי לשרת כ - 275 אלף נוסעים ביום. הסגירה הפיננסית למעשה פותחת את הדרך לתחילת ביצוע עבודות ההקמה של הקו הירוק. עלות ההשקעה הכוללת להקמת הפרויקט עומדת על למעלה מ -7 מיליארד שקלים. 
אופיר קרני, מנכ"ל דן: "עם השלמת הסגירה הפיננסית של הקו הירוק של הרכבת הקלה, חברת דן גאה בהשגת אבן דרך משמעותית נוספת כחלק מהובלתה את ענף התחבורה הציבורית והתשתיות בישראל. הרכבת הקלה הינה פרויקט פורץ דרך בתחבורה הציבורית ובענף התשתיות בישראל. דן, בעלת ניסיון רב שנים בהקמה ובתפעול פרויקטים מורכבים מגיעה היום לסגירה פיננסית נוספת, ונוכח המלחמה והתקופה הכלכלית המורכבת הישג זה מהווה ביטוי חד משמעי לאמון המממנים ביכולות  החברה והקבוצה".
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן הוא פרויקט לאומי מורכב ומשמעותי, והוא מביא לידי ביטוי את המנעד הרחב של יכולותיה הביצועיות והמקצועיות של קבוצת אלקטרה בע"מ, בהמשך ליישום אסטרטגיית החברה להעמיק פעילותה בעולמות התחבורה. השלמת הסגירה הפיננסית, הסוללת למעשה את הדרך לתחילת ביצוע עבודות ההקמה של הפרויקט, הינה ציון דרך חשוב, המבטא את האמון של המערכת הפיננסית בכלכלת ישראל וביכולת של אלקטרה ושותפותיה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל".
 
ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל: "מדובר באבן דרך חשובה בהמשך בניית רשת מערכת הסעת ההמונים בגוש דן. כבר למעלה מ-3 עשורים שאלסטום מובילה בעקביות את פרויקטי התחבורה הגדולים בישראל, גם בזמנים מאתגרים. נמשיך לתמוך ולפעול עם שותפינו בישראל למען פיתוח תחבורה יעילה, נקייה ובטוחה למען כלל הציבור בישראל".
זיו שדה, מנכ"ל TMT: "TMT מודה למממנים על האמון הרב בתקופה מורכבת זו, ורואה בהסכמים עדות ליכולות ולפוטנציאל הטמון בקבוצה להוביל את מהפיכת התחבורה הציבורית בישראל ולאפשר לתושבים ליהנות מתחבורה ציבורית מתקדמת ואיכותית שתהווה חלופה אמיתית לרכב הפרטי ותתרום להפחתת בעיית הגודש בכבישים, וכל זאת באמצעות פתרון ידידותי לסביבה אשר יתרום להפחתת גזי החממה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה