השוק

חוזרים לנפוש? ענף התיירות מזנק בעשרות אחוזים

מלחמת חרבות ברזל, הטילה הלם על שוק הטיסות העולמי. לראשונה מאז, חודש דצמבר רושם נתונים חיוביים בכל הקשור לטיסות ונופשים ברחבי העולם. אל על מעריכה כי תוצאותיה העסקיות לרבעון הרביעי של 2023 "יהיו טובות יותר מהערכותיה המוקדמות"

מערכת ice |  1
מתנות לחג המולד (צילום freepik, unsplash)
בחודש דצמבר 2023, ענף התיירות זינק בעשרות אחוזים בטיסות לחו"ל, זאת יחסית לכל תקופת הלחימה. נראה כי הענף מתאושש וכי יותר ישראלים טסים ופוקדים את שדה התעופה. בנוסף, מחירי הטיסות והחופשות לחודשים הקרובים נרשמים כמשתלמים ונמוכים יחסית. 
בשבוע שעבר, דיווחה אל על, כי הביקוש לטיסותיה נמצא במגמת גידול. בשל כך הוסיפה טיסות נוספות ליעדים שונים. בנוסף, חלה ירידה במחירי הדלק הסילוני. לכן, חברת התעופה הישראלית מעריכה כי תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2023 יהיו טובות יותר מקודמותיה.
גם חברת ישראייר מדווחת כי הביקוש לטיסותיה בחודש דצמבר הוא כפול מההערכות המוקדמות. מגמת ההתאוששות ניכרת גם בשוק המלונות. ברשת פתאל דיווחו על זינוק של הזמנות בחודש דצמבר. 
 
נזכיר כי גם יעדי הטיסות השתנו בשל המצב. יעדים שהיו אהובים במיוחד עבור ישראלים. הפכו למפחידים בשל ההפגנות הפרו פלסטיניות ברחובות. כך לדוגמא באנגליה, ארה"ב, צרפת ואוסטריה. במדינות אלו טיפה יותר מסוכן לטייל ולבקר במוסדות דת וקהילה כמו בתי כנסת, בתי חב"ד, מסעדות ישראליות ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אל על
    אבי 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשרי משקיעים והנהלה 0
    סגור