השוק

דירוג מניות הקבלנים: הקבלן עם התשואה הגבוהה ביותר ב-2023

שנת 2023 הייתה עד המלחמה שנה בסימן הריבית הגבוהה שהחלה לחלחל לשוק הנדל"ן והיא יצרה לחצים לא פשוטים על השוק הזה; באופן עקרוני, קבלנים נזילים עם יכולות בניה עצמאיות (פחות או יותר) הצליחו לצלוח את השנה הזו וגם להניב תשואות נאות למשקיעים
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
שנת 2023 הייתה לפחות עד המלחמה שנה בה הריבית הגבוהה החלה לחלחל לכלכלה הריאלית ושוק הנדל"ן שהוא רגיש מאוד לריביות החל להגיב. באופן עקרוני ועד המלחמה הלחץ של הריבית על הקבלנים פעל בשני מישורים: המישור הראשון היה המימון שהם לקחו כדי לרכוש קרקעות ובפעם השניה הריבית הכבידה על הלקוחות שכבר לא יכלו לעבור חיתום משכנתאות בנקאי וככה נעלמו גם הקונים מהשוק הזה.
אז אם זה לא הספיק לשוק הנדל"ן, באה המלחמה וכרגע לפחות נראה שיעבור עוד זמן רב עד שהפועלים הפלשתינאים יחזרו לאתרי הבניה ויניעו את השוק הזה, בטח אם הריבית מתחילה עכשיו לרדת והלקוחות יוכלו שוב לקחת משכנתאות.
 
אז אם אנחנו צריכים לנתח את הדברים שאומרים במערכת הבנקאית (שהיא המממנת הגדולה של שוק הנדל"ן) הרי שאנחנו עלולים במעלה הדרך לראות מחסור בדירות בשוק כשאנחנו צריכים לקחת בחשבון את הנתונים הבאים: ריבוי טבעי, עליה של יהודים מחו"ל בגלל פרץ האנטישמיות בעולם ואת המחסור בידיים עובדות בענף שיעכב את תהליכי הבניה עצמם.
השורה התחתונה היא שכרגע לפחות הקונצנזוס בשוק ההון מדבר על כך ששוק הנדל"ן עומד לפני ראלי. בין אם זה ייקח שנה או שנתיים זה יקרה (לפחות לפי ההערכות) ולכן ניתן לראות את ההתעוררות של מניות הקבלנים בחלק האחרון של השנה  החולפת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח
    מורי 01/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הורידו 50 שח בהחזר החודשי אני רץ לקחת שתי משכנתאות , למה רק אחת בכזאת הזדמנות...
    סגור