השוק

טלטלת ענק בשופרסל: האם הרשת בדרך להמכר?

שלושה אנשי עסקים מארצות הברית ובראשם מייקל אלפרט מעוניינים ברכישת השליטה בקמעונאית הגדולה בישראל. האחרון שכר את שירותיו של בנק ההשקעות ג'פריס שילווה אותו במהלך לרכישת 25%-20% מהמניות

מערכת ice |  1
שופרסל (צילום vecteezy, unsplash)
האם רשת הענק שופרסל בדרך לבעלות חדשה? קבוצה המונה שלושה אנשי עסקים אמריקנים בהובלתו של מייקל אלפרט רוצים לרכוש כרבע מהמניות של ענקית הקמעונאות. אלפרט אף שכר על פי כלכליסט, את שירותיו של בנק ההשקעות ג'פריס שישמש מלווה בהליך.
על פי הפרסום, שני השותפים של אלפרט למהלך מגיעים מתחומי הנדל"ן והקמעונאות בארצות הברית, ובשל העובדה ששופרסל מוגדרת חברה ללא גרעין שליטה היא אטרקטיבית לאנשי עסקים. אהרון פרנקל התעניין בעבר במהלך כזה, אלא שהתנגדות של שניים מנורה ומגדל טרפדה את המהלך והוא לא רכש מניות של שופרסל.
 
יש לציין כי צביקה ויליגר, אשר מחזיק ב-4.9% ממניות שופרסל, מעוניין לקבל נתח נרחב יותר ברשת הקמעונאות ולהשיג שליטה אפקטיבית יותר. מתוך כך, הוא מנהל מגעים יחד עם הגופים המוסדיים אשר מחזיקים ב-63.9% מהמניות – במטרה להקים חברה משותפת שתחזיק ב-24.9% מהמניות.
ע"פ כלכליסט, ויליגר מציין כי אם המהלך להקמת החברה יצליח, הוא מעוניין להתמנות לתפקיד מנהל הסחר של שופרסל, ולא למנכ"ל החברה. המכשול הצפוי בדרך לעסקה: ויליגר הוא גם בעל השליטה (יחד עם אחיו) של יבואנית המזון וילפוד, ספק מרכזי של רשתות שונות ובניהן שופרסל. לצורך גיבוש העסקה המדוברת, מציע ויליגר להפקיד את המניות שלו בוויליפוד בנאמנות ולעזוב את תפקידיו בחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כולם מחפשים את הפרייר הישראלי (ל"ת)
    אני 01/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור