השוק

דרמה בטבע: החטיבה הכוללת כ-4,300 עובדים עומדת למכירה

טבע הודיעה על כוונתה להעמיד למכירה את חטיבת ה-API (חומרים פעילים לתעשיית התרופות) העוסקת בתעשיית ה-API בתחום המולקולות הקטנות (Small Molecules), עם כ-4,300 עובדים ברחבי העולם. המנכ"ל ריצ'רד פרנסיס: "המכירה תאפשר לנו להגביר את המיקוד בעסקי הליבה שלנו"
מערכת ice | 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע (צילום vecteezy, אלעד מלכה, אייל תגר)
ענקית התרופות טבע הודיעה היום (רביעי) על כוונתה להעמיד למכירה את חטיבת ה-API (חומרים פעילים לתעשיית התרופות) –"TAPI". "TAPI" העוסקת בתעשיית ה-API בתחום המולקולות הקטנות (Small Molecules), עם כ-4,300 עובדים ברחבי העולם. 
ככל והכוונה להעמיד למכירה את "TAPI" תבשיל ותתממש, טבע תוכל למקסם את זרמי ההכנסות הנוכחיים והפוטנציאליים, תוך מיקוד בהקצאת הון מחודשת התומכת בצמיחה וחדשנות, ובכך לשרת טוב יותר את המטופלים. המכירה המיועדת צפויה ליצור ערך נוסף לבעלי המניות של טבע ולבעלי עניין אחרים, בכך שהיא תאפשר לטבע לתת מענה טוב יותר לצרכי שווקים ספציפיים וצומחים באמצעות היצע המוצרים המובילים של טבע.
 
במקביל, תוכל חטיבת ה-API הנמכרת לגבש וליישם אסטרטגיות צמיחה חדשות, שיאפשרו לה לנצל ולמקסם את מגוון ההזדמנויות בשוק ה-API העולמי, שמוערך בכ-85 מיליארד דולר. 
ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ"ל טבע ציין כי "מכירת TAPI תמלא תפקיד חשוב ביישום האסטרטגיה שלנו Pivot to Growth בעידן החדש שאנו בפתחו, שכן היא תאפשר לנו להגביר את המיקוד בעסקי הליבה שלנו, להמשיך להשקיע במנועי הצמיחה שלנו, להאיץ את פיתוח המוצרים האינובטיביים ומוצרי הביוסימילרס שלנו, ולמצב את צבר המוצרים הגנריים שבפיתוח, ואת הפורטפוליו המגוון של התרופות הגנריות שלנו, כדי להניע צמיחה לעתיד". 
ר. אנאנת', מנכ"ל TAPI ציין כי "המטרה שלנו, בפעילותנו מחוץ לטבע, היא לאפשר ל-TAPI למקסם את פוטנציאל הצמיחה שלה, ללכוד יותר הזדמנויות עם לקוחות מצדדים שלישיים, למנף את הטכנולוגיה שיש בידה, להרחיב את היכולות שלה, ולהמשיך לתמוך בשחקניות גנריות ואינובטיביות – כולל טבע – ברחבי העולם".
מטבע נמסר כי "טבע צופה שהמכירה המיועדת תושלם במחצית הראשונה של 2025, בכפוף להשגת הסכם מספק בנוגע לתנאי עסקה עם רוכש פוטנציאלי, לעמידה בתנאי סגירת העסקה, וכן לאישור העסקה על ידי דירקטוריון טבע. עם זאת, האמור לעיל אינו ערובה לגבי עיתוי או מבנה סופי של מכירה פוטנציאלית, או יתרה מכך, שמכירה כזו תוסכם או תושלם בסופו של דבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה