רכילות עסקית

בצל המלחמה: עשרות סטארטאפים ישראלים השתתפו בכנס משקיעים יוקרתי

באחת התקופות הקשות שידעה מדינת ישראל מאז ומתמיד, קרן JVP, בהובלת המייסד והיו"ר, אראל מרגלית, התכנסה בניו יורק לציין את אירוע המשקיעים השנתי של הקרן -  JVP 2024 Annual Meeting, בו השתתפו עשרות סטארטאפים ישראלים ולא פחות מ-150 משקיעים מכל רחבי העולם
מערכת ice | 
הכנס של קרן JVB (צילום איציק בלנצקי)
באחת התקופות הקשות שידעה מדינת ישראל מאז ומתמיד, קרן JVP, בהובלת המייסד והיו"ר, אראל מרגלית, התכנסה בניו יורק לציין את אירוע המשקיעים השנתי של הקרן -  JVP 2024 Annual Meeting, בו השתתפו עשרות חברות סטארטאפ ישראליות.
במפגש השתתפו מאות משקיעים מרחבי העולם: צפון אמריקה - ארה"ב וקנדה, דרום אמריקה, אוסטרליה, אירפה - לונדון ופריז, אסיה - יפן, טיוואן וכמובן ישראל. מדובר בגופי ההשקעה הגדולים בעולם של מדינות, חברות ביטוח, בנקים, Family offices, מוסדיים, קרנות ממלכתיות, ולצדם שותפים בינלאומיים של הקרן.
 
שותפי קרן JVP יואב צרויה, גדי פורת ושמרית קניג, הובילו סשנים עם חברות הפורטפוליו של JVP שהצליחו בשנה האחרונה לחזק את מעמדן הבינלאומי, כמובילות קטגוריות בסייבר, פינטק, אינשורטק, AI וליצור שותפויות חדשות עם ראשי הייטק והחברות הגבלובליות המובילות בעולם. בהם: Earnix, Nanit, ControlUp, Coro, Thetaray, Pyramid Analytics, Inshur, Centrical, Akeyless, Appdome, Chain Reaction – חברות עם צמיחה דרמטית שהן בדרכן להיות מובילות קטגוריה בינלאומית בתחומן. 
ההחלטה של JVP לקיים את אירוע המשקיעים באחת התקופות הקשות למדינת ישראל, נובעת בין היתר מההבנה שהחוסן, למול המציאות שישראל חווה, חייב להתבסס על המשך עבודה אינטנסיבית עם חברות הפורטפוליו של הקרן ולאפשר להן להתפתח ברמה הבינלאומית, ולהבטיח שההייטק ימשיך להוביל את הקשרים של ישראל בעולם.
הכנס של קרן JVB (צילום: איציק בלנצקי)
אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, אמר: "זהו אחד מאירועי המשקיעים המרגשים ביותר שהיו לנו. לכנס מאות משקיעים יחד, ולהציג למשקיעים את העוצמה של הייטק הישראלי, החוזק, החוסן של החברות שלנו למרות המלחמה,  מעניק הרבה כוח ותקווה". 
עוד הוסיף ואמר מרגלית: "להייטק הישראלי יש תפקיד עצום בהמשך יצירת הקשרים של ישראל עם העולם. גם בתקופות קשות בהן הדיפלומטיה של ישראל מקרטעת והדלתות נסגרות, נמשיך לבנות את הגשרים, נייצר שיתופי פעולה ובריתות חדשות. אנחנו כאן כדי לחזק את ישראל ולסמן את היום שאחרי ואת ההנהגה הדיפלומטית, הכלכלית והביטחונית החדשה של ישראל. זה חלק ממה שאנחנו עושים".
מרגלית סיכם: "וצריך לזכור: האזור שלנו רוצה חיים ולא מוות. ולהייטק הישראלי יש תפקיד בהובלת האסטרטגיה האזורית גם ליום שאחרי. מנהיגים עסקיים, כלכליים, ויזמים רבים מצריים, אמירתיים, בחריינים סעודים ופלשתינאים רוצים לעבוד יחד עם חברות הייטק הישראליות שפיתחו טכנולוגית מים, חקלאות, שירותי בריאות, אבטחת סייבר, פינטק שיהפכו את האזור שלנו לאזור של שיתופי פעולה כלכליים מרגשים". 
אראל מרגלית בכנס של קרן JVB (צילום: איציק בלנצקי)
אירוע המשקיעים התקיים במרכז הסייבר והקליימטק הבינלאומי - מרגלית סטארטאפ סיטי ניו יורק, הפועל תוך שותפות אסטרטגית עם עיריית ניו יורק, חברת הביטוח האוסטרלית IAG, MINI מקבוצת BMW ,URNAN-X ושותפים נוספים.
מאז הקמתה ב-1993, קרן JVP הובילה אסטרטגיית השקעות בתחומי ליבה בהם היא בנתה מומחיות וביססה את מעמדה כמובילה עולמית. בין היתר בתחומי: סייבר, AI, פינטק, אינשורטק, שייצרו חברות משמעותיות ביותר כדוגמת סייברארק, קליקטק וחברות רבות אחרות. 
כחלק מאירוע המשקיעים בניו יורק, JVP כינסה דיון מרכזי שהתמקד בחיבור החיוני בין מהפיכת ה-AI לתעשיית הביטוח העולמית בהתמודדות עם אחד האתגרים הגדולים ביותר של זמננו – משבר האקלים.
במפגש  השתתפו כמה מחברות הביטוח המובילות בעולם בהן  Howden Tiger, Shin Kong Life, Munich-Re, Winbond, יחד עם סטארטאפים ישראלים שפיתחו טכנולוגיות AI חדשניות להתמודדות עם אסונות טבע ונזקי אקלים.
בעקבות אסונות הטבע שהעולם חווה בשנים האחרונות, בהם: הצפות בפלורידה, שריפות בקנדה, אוסטרליה ודרום אמריקה, בצורת בהודו, אפריקה, המזרח התיכון, ואחרים, חלק מחברות הביטוח הפסיקו  לבטח נגד נזקי טבע,  הפרמיות עלו, וחברות הביטוח מנסות למצוא דרכים לנבא היתכנות לאסונות אקלימיים, הערכת סיכונים וההתמודדות איתם.  
תעשיית הביטוח העולמית הבינה שכדי להתמודד עם  האתגרים הגדולים, טכנולוגיות בינה מלאכותית המבוססות על נתונים דינמיים בזמן אמת מהוות הזדמנות אדירה עבור חברות הביטוח להצטייד בכלים וידע שיאפשרו להן לתת מענה לאוכלוסיות רבות שכיום אין להן מענה ביטוחי.  מחיישן שמסוגל להריח שריפה בשלבים מוקדמים ולפני שהיא מתפשטת ומכלה יערות שלמים, דרך חיישן שיודע לקרוא את כמות המים בקרקע, טכנולוגיות שמאפשרות ליצירת Carbon credit אפקטיבי ועוד. 
מרכוס וינטר, נשיא ומנכ"ל של ענקית הביטוח המשנה Munich Re בצפון אמריקה שהשתתף בכנס, הדגיש: "המחויבות שלנו להתמודד עם אתגרי האקלים מתחילה משנת 1974, עם מחקר מתמשך, פרסומים ומאמצי הפחתת סיכונים.  עבורנו,  זה אחד מתחומי הפעילות המרכזיים של החברה.  בראייה היסטורית , ההחלטה לפעול הגנה מפני אסונות טבע התבררה כנכונה". 
"אנו מבינים את הכאב העצום שנגרם על ידי אסונות בקנה מידה גדול ומשקיעים רבות בהבנת השפעתם על כלכלות, קהילות ותעשיות ברחבי העולם, משיטפונות ועד שריפות, חומרת האירועים הללו ממשיכה להסלים, מהווים סיכונים גדולים יותר לשני הביטוחים. מגזרים וכלכלות גלובליות".
ססיליה קושנר, מנהלת האסטרטגיה הראשית בתאגיד הכלכלי של העיר ניו יורק, NYCEDC, "המטרה שלנו היא לגוון את כלכלת העיר על ידי מינוף היתרונות התחרותיים שלה במגזרים מתפתחים. רק לפני חודשיים, חשפנו את תוכנית הפעולה שלנו לכלכלה ירוקה, המתווה את חזון העיר לעתיד".
"נכון לעכשיו", הוסיפה: "130,000 תושבי ניו יורק מועסקים בכלכלה הירוקה, ועד שנת 2040, אנו שואפים להגדיל את המספר הזה ל-400,000 באמצעות חדשנות ושיטות חדשות, כאשר בינה מלאכותית משחקת תפקיד מרכזי בהן. לבינה מלאכותית יש גם תפקיד חיוני בשמירה על אוכלוסיות חלשות, זה יהיה אתגר מכונן עבור הדור שלנו בשנים הבאות".
רובין גילת'ורפ, מנכ"ל ארניקס, מחברות הפורטפוליו של JVP, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות AI לתמחור והתאמה אישית של מוצרים בענפי הביטוח והבנקאות, עם פעילות רחבה בעולם אמר: "אתגרי האקלים הובילו  לשינויים בפרופילי סיכונים הדורשים תשומת לב;  סוגים חדשים של סיכונים גדולים יותר נכנסו, עם תדירות, חומרה ורמות הסיכון גבוהות יותר שמשנים מהותית את הערכת הסיכון ואת קריטריוני בחירת הסיכון".
עוד הוסיף: "כדי שניתן יהיה לשמור על ביטוחים במחירים סבירים, מקורות מידע חדשניים ולא שגרתיים נכנסים לשימוש. הרבה מהמאמץ שלנו הוא לוודא שנוכל לצרוך נתונים מכל סוג, ולא בהרכח ממידע שמגיע בגיליון Excel סטנדרטי. זה יכול להיות מידע בזמן אמת שמגיע מחיישן אקלים, סנסור שיושב בשדה, נתונים שמגיעים מאפליקציית בניידים, מהרכבים או כל אמצעי אחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה