רכילות עסקית

הנשיא שלח מסר ברור לראשי הרשויות, וזו התוצאה

למעלה מ-100 ראשי רשויות הגיעו לירושלים ליומיים של סיור, הכרות והעשרה. במהלך היומיים סיירו ראשי הרשויות בכל רחבי העיר, שמעו על פעילות העירייה ונפגשו עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שהדגיש את חשיבות השלטון המקומי
מערכת ice | 
ראשי הרשויות בירושלים (צילום קובי גדעון, לעמ)
בהזמנת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ובשיתוף יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ביקרו בעיר ירושלים כ- 100 ראשי רשויות, מכל רחבי הארץ.
במהלך הביקור, ביקרו ראשי הרשויות במוקדי המצוינות, מנועי הצמיחה והפיתוח של העיר: בפארק המדע וההיי טק HUJI TECH הנבנה בימים אלה בגבעת רם, ברובע הכניסה לירושלים, במזרח העיר, ובסיליקון וואדי (רובע ההייטק המתפתח של מזרח העיר). כמו כן, שמעו על תוכניות העיר לשנים הקרובות ובתוכם - הרחבת רשת הרכבת הקלה והחזון להפיכת העיר לאבן שואבת עבור צעירים.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "מדד אמון הציבור בוחן את ההתייחסות הציבורית לכל אחד מהמגזרים מידי שנה ויש נתון אחד שאומר הכל. מידת האמון של הציבור הישראלי בשלטון המקומי היא מהגבוהות ביותר. בתום שנתיים של משבר הקורונה שהציב את ראשי הרשויות בחזית במאבק בנגיף, אין זה מפתיע שהנתונים חיוביים. משבר הקורונה חידד את עמקי יתרונותיו המובהקים של השלטון המקומי, המחיש עד כמה אין תחליף לחיבור בלתי אמצעי שנעשה בשטח וכמה כוח טמון בהתגייסות שלכם".
עוד הוסיף הנשיא כי "לפעמים גם קורה שגם המחאה שלכם זוכה לאמון הציבור. היום כבר ברור למעלה מכל ספק כי רק שילוב זרועות בין השלטון המרכזי והמקומי מאפשר לצלוח משברים לימי חירום ושגרה. דבר אחד ברור לי, למעלה מכל צל של ספק: החברה הישראלית רוצה לחזק את השלטון המקומי".
 
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אני מודה לנשיא המדינה על קבלת הפנים החמה, אנו מתרגשים ושמחים לארח את ראשי הרשויות בירושלים, בירתנו, ולשתף בידע ובניסיון הנצבר שלנו. ירושלים עוברת בשלוש השנים האחרונות מהפכה של ממש בכל התחומים וצביונה המיוחד של ירושלים, על כל גווניה ומגזריה, הוא מודל לחיים משותפים, פיתוח עירוני מורכב".
חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: "הדרך להוביל מהלכים ושינויים היא באמצעות הידברות, הקשבה, שיתוף פעולה. ככה בונים אמון וככה מגיעים להישגים. לא באמצעות כפייה ופגיעה באורחות החיים, במסורת, ובמאפיינים הייחודיים של כל מגזר ומגזר. השלטון המרכזי צריך ללמוד מהשלטון המקומי איך גם בסוגיות רגישות, סוגיות שבהן יש דעות שונות לחלוטין ואג'נדה מנוגדת,  צריך לעמוד על המאפיינים של כל אחד מהצדדים ולמצוא את הדרך הנכונה והרגישה לגייס את הציבור, ולהוביל לשינויים שעונים על הצרכים של שני הצדדים".
עוד הוסיף כי "עשייה ציבורית זו שליחות. שליחות לא קלה ומאתגרת. אנחנו חשופים לאיומים, לאלימות מילולית חסרת רסן ברשתות החברתיות, ויש גם  ניסיונות לכאורה לפגוע בזכויות ובפרטיות שלנו  באמצעות חדירה לטלפונים הניידים של ראשי רשויות, ולא נסכים לעבור לסדר היום בפגיעה כזאת!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה