רכילות עסקית

"טראמפ חיה מרושעת, מרעיל הדמוקרטיה, מנהיג כת, אגו מעוות"

אלן סימפסון בן ה-90, לשעבר סנאטור רפובליקני בכיר, לא חוסך מילים קשות מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ. בספר חדש הוא מביע שוב את תיעובו כלפי טראמפ ואת "השפעתו ההרסנית" על הדמוקרטיה האמריקאית. אבל יש שיטענו שהוא סובל מ-TDS
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק דונלד טראמפ)
זה כבר דבר שבשגרה: והפעם, ההערות והנאצות החדשות על דונלד טראמפ הופיעו בספר שיצא לאחרונה על שנות טראמפ בבית הלבן, מאת מארק ליבוביץ'. בספר, הסנאטור הרפובליקני לשעבר אלן סימפסון מכנה בלעג את הנשיא לשעבר "חיה מרושעת" ומאשים אותו ב"הרעלת הדמוקרטיה" בארה"ב ובהפיכת המפלגה הרפובליקנית ל"כת". הוא כמובן מצהיר, כאילו שלא היה ברור, שלא יצביע לאיש הכתום אם וכשירוץ שוב ב-2024. 
סימפסון מצוטט בספר כאומר: "כבר לא ממש מדובר על השכל הישר או אפילו על פוליטיקה במפלגה שלי... זו כבר לא המפלגה הרפובליקנית. זו כת".
 
הסנאטור לשעבר אלן סימפסון, כיום בן 90, כיהן בסנאט של ארה"ב בין 1979 ל-1997 והגיע לעמדות בכירות. ב-2016 עדיין בחר בטראמפ לנשיאות, אבל עם הזמן הפך לשונא טראמפ אמיתי וב-2020 כבר ממש לא הצביע לו. התבטאויותיו של סימפסון הקצינו בעקבות מהומות ה-6 בינואר 2021 בקפיטול. וכמו כל רפובליקני שונא טראמפ, סימפסון הוא יקיר הממסד ותקשורת המיינסטרים האמריקאית.
בפעולותיו הפומביות האחרונות, סימפסון התיישר לעתים קרובות נגד אגף טראמפ במפלגה הרפובליקנית. לאחרונה הופיע בתשדיר קמפיין של נציגת ויומינג הנוכחית, הסנאטורית ליז צ'ייני, שהיא אחת מהמבקרות הרפובליקניות הבולטות והבוטות של טראמפ. כרגע היא מתמודדת מול סיכויי בחירה חוזרים קשים מול יריב טרי שנתמך על ידי טראמפ בבחירות אמצע השנה. סימפסון, ידיד ותיק של אביה של ליז, סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני, תמך בה גם בבחירות 2016 שבהן נבחרה לראשונה לתפקיד.
סימפסון התבטא להגנתה של צ'ייני כשהתמודדה עם תגובה פנים מפלגתית חריפה בשל התנגדותה לטראמפ, שכללה צנזורה על ידי הוועדה הלאומית הרפובליקנית (RNC), ואי הכרה בה כחברה במפלגה הרפובליקנית של ויומינג. "היא לא רודפת אחרי טראמפ או שונאת את טראמפ, היא מציינת את מה שברור לאמריקאים רבים: שזהו כדור הורס של דמוקרטיה", אמר סימפסון בראיון ל-NBC News ביוני. "הבחור הזה כל כך מלא בעצמו שהוא היה מבטל כל סוג של שלטון חוק או תהליך חוקתי בגלל האגו שלו, המעוות". 
בעיני רבים, בעיקר בימין, התבטאויות מופרזות כגון אלה לאורך זמן עשויות להעיד שהדובר לוקה ב-TDS (תסמונת שנאת טראמפ), שמונעת ממנו להתייחס לנושא הזה, או לכל נושא למעשה, בצורה שקולה והגיונית. אם תרצו, הגרסא האמריקנית של רל"ב מול ר"ב וכנראה אפילו קיצונית פי כמה. 
לסימפסון יש גם היסטוריה בולטת של הכרה ושיתוף פעולה עם נשיאים דמוקרטיים. בשנת 2010, הנשיא לשעבר ברק אובמה מינה אותו כיו"ר משותף של הוועדה הלאומית לאחריות פיסקלית ורפורמה. ב-1 ביולי, הוא היה בין האנשים שנבחרו על ידי הנשיא ג'ו ביידן לקבל את מדליית החירות הנשיאותית. יקיר הממסד כבר אמרנו?
 
בעיני הדמוקרטים, פוליטיקאים כמו סימפסון מייצגים את הרפובליקנים ה"מכובדים", אלה של פעם עם ההדר והמתינות והרצון להשתלב באליטה, ואילו בימין פוליטיקאים מסוגו מכונים בלעג "Rinos" - ראשי תיבות של "רפובליקנים בשם בלבד", כלומר שמחזיקים בכרטיס ביקור רפובליקני אבל לא מקדמים באמת את האג'נדה השמרנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה