רכילות עסקית

הפרשן הכלכלי של הטיימס: "קשה לראות איך זה ייגמר טוב"

אנדרו רוס סורקין, הפרשן הכלכלי של הניו יורק טיימס מדבר בריאיון חדש לפודקאסט של יונית לוי על יוקר המחייה בישראל, מה הוא חושב על המשבר הנוכחי ביחס למשבר הענק של 2008 ועל מהי הבעיה העיקרית בכלכלה הנוכחית
מערכת ice | 
אנדרו רוס סורקין (צילום ויקיפדיה)
אנדרו רוס סורקין, נצר למשפחה יהודית, וכתב בכיר בניו יורק טיימס ב-20 השנה האחרונות העניק ריאיון מיוחד לפודקאסט של יונית לוי וג'ונתן פרידלנד, במסגרתו סיפר כיצד לדעתו ועל פי הסימנים בשטח ייתכן ואנו לא הולכים לכיוון משבר כלכלי הדומה לזה שחווה העולם בשנת 2008.
יחד עם זאת, אומר הוא כי במקביל ישנם גם לא מעט סימנים שאומרים ההפך, דוגמת האינפלציה ויוקר המחיה. בהקשר לכך סורקין מנסה להישאר אופטימי ואומר כי אם יהיה משבר ייתכן והוא לא "ירעיד את השווקים" וכי הוא מקווה שהשוק לא הולך לכיוון הזה.
בנוסף, אומר סורקין ללוי, כי למרות שהמצב נראה עגום הוא דווקא חיובי היות והמערכות הבנקאיות בעולם התחזקו מאז המשבר של 2008 וכי למרות שישנו סיכון תמידי, הסיכוי לנפילה ממשית הוא רחוק מהעין. יחד עם זאת, הוא מציין כי הדבר שכן מטריד אותו הוא המינוף המערכתי בעולם וכי המצב הנוכחי נגרם בסופו של דבר תודות לחובות והביטחון העצמי המופרז של המערכות הכלכליות, כמו הבנקים ואפילו העיריות. 
 
כמו כן, סורקים התייחס למצב הכלכלי העגום של בריטניה, בה חי לתקופה, וציין כי עוד טרם המצב הנוכחי הממשלה התנהלה באופן כלכלי שגוי. יתרה מכך, הסביר כי במידה וסין תחליט לשנות את מדיניות הנעילה שהיא מנהיגה מאז תקופת הקורונה יש לצפות להקלות משמעותיות במצב.
לבסוף, ביחס ליוקר המחייה בארץ, הסביר כי למרות שאנו נהנים כביכול מיציבות יחסית, ייתכן כי לדבר יהיה תוקף קצר: "זה לא משהו משהו שמסוגל להחזיק מעמד, לא דבר שמזין את עצמו... בישראל המחירים מאד גבוהים, אבל אנשים כבר חושבים שזו הנורמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה