רכילות עסקית

יום העצמאות: כך חברות בחו"ל שומרות על צביון ישראלי

לכבוד 75 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל, אספנו עבורכם רשימת חברות גדולות ומוכרות שהתאגדו בארץ, אבל פועלות גם בחו"ל (כמו למשל חברת ווקמי), שיסבירו כיצד שומרים על צוויון ישראלי לחברה ואופי ישראלי, גם כשהרבה מהדרג הניהולי נמצא בחו"ל
מערכת ice | 
משלחת לאוקראינה (צילום יחצ)
לרגל יום העצמאות, שאלנו מספר חברות גדולות ומוכרות שהתאגדו בארץ, אבל פועלות גם בחו"ל, כיצד הן שומרות על צביון ישראלי לחברה ואופי ישראלי, גם כשהרבה מהדרג הניהולי נמצא בחו"ל.
אריאלי קפיטל
אריאלי קפיטל, חברת אחזקות אמריקאית-ישראלית שמשקיעה בחברות הייטק, נוסדה ומנוהלת על ידי משרדים משפחתיים (family offices) בארצות הברית שפועלים מזה מספר דורות בעולמות החדשנות וההשקעות. שותפיה של אריאלי קפיטל, ביניהם אריק בנטוב ואור חביב מספרים שאריאלי כחברה ישראלית משקיעה בישראל לאורך כל שנות פעילותה במטרה לסייע לכלכלה ולחברה הישראלית.
מבין פעילויותיה והשקעותיה של אריאלי: השקעה בהקמת פרונטיר, מרכז חדשנות לחקלאות ואקלים שהוקם בנגב בשיתוף מועצה אזורית רמת הנגב במטרה לחזק את הדרום, השקעה ב-NGT, חממת חדשנות וקרן השקעות בתחום הבריאות והביוטכנולוגיה שהוקמה בנצרת, במטרה לקדם גיוון תעסוקתי וחיבור בין קהילות יהודיות וערביות, תכניות בינלאומיות שמובילה אריאלי כחברה אמריקאית-ישראלית עם ממשלות מרחבי העולם, פורטפוליו ההשקעות של אריאלי הכולל כמות הולכת וגדלה של סטארטאפים ישראלים בתחומי הוולנס, בריאות, תחבורה, פינטק ועוד.
אריק בנטוב, מייסד ושותף מנהל: "אנו מאמינים במימוש פוטנציאל אנושי וביכולתה של ישראל להוות מנוע צמיחה משמעותי ברמה הבינלאומית, לסייע ולפעול בשיתוף עם כלכלות מובילות בעולם, ולהוביל תהליכי חדשנות אשר יפתרו אתגרים משמעותיים בפניהם עומדת האנושות, ובכך להבטיח את העתיד הכלכלי והחברתי של הדורות הבאים בישראל. הקמת המשרד המרכזי של אגף החדשנות של אריאלי קפיטל בהרצליה והעסקת צוות ניהול ישראלי לניהול פעילות החדשנות הבינלאומית של אריאלי מישראל מסייעים לנו בהשקעות בישראל ובשמירה על צביונה של אריאלי כחברה ישראלית וציונית".

לוגז
חברת Logz.io הישראלית, אשר פיתחה תוכנה לזיהוי ואיתור תקלות במערכות מבוססות ענן של ארגונים הוקמה בשנת 2014 על ידי תומר לוי ואסף יגאל. כיום, מרבית עובדי החברה יושבים בישראל והחברה מקפידה לשמור על צביון ישראלי במגוון רחב של אספקטים ופעילויות שנעשות גם בישראל וגם גלובלית, בבוסטון, אנגליה ואוקראינה.
דנה הרדוף, סמנכ״לית משאבי אנוש עולמית בחברת Logz.io: ״אנחנו לא מפספסים הזדמנויות להתנדב בתוך הקהילות הפנימיות בארץ וזה חשוב לנו מאוד. למשל, בפסח האחרון התנדבנו בעמותת פתחון לב וביום השואה בשבוע שעבר ערכנו זיכרון בסלון אצלנו במשרד יחד עם עובדי החברה וקרוביהם. חשוב לנו להישאר מחוברים לכל מה שקורה בארץ, לחגים ולמועדים שראויים לציון. גם מבחינה גלובלית, העובדים שלנו בבוסטון, אנגליה ואוקראינה מכירים היטב את החגים היהודיים.
אנחנו מקפידים מדיי שנה לעדכן ולספר על ימים משמעותיים כמו יום כיפור, יום הזיכרון ויום השואה, מה מקורם, מה הם מסמלים עבורנו ולמה אנחנו מתקשים לעתים להיות זמינים בימים האלה. בנוסף, אנחנו תמיד מספרים על ראש השנה ועל פסח בשביל שכל העובדים יכירו את החגים שחשובים לנו כחברה ישראלית. העובדים מחו״ל מאוד מחוברים למה שקורה בישראל, כולל המצב הפוליטי. בימים אלו אנחנו מקפידים להסביר איפה זה פוגש אותנו כחברה וכיצד אנחנו מתמודדים עם זה״.
ווקמי
חברת WalkMe, אשר הוקמה בשנת 2011 בתל אביב צמחה רבות מאז וכיום מעסיקה עובדים בארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, יפן, אנגליה ועוד יעדים רבים בעולם במקביל לישראל. למרות הפריסה הרחבה בעולם, ווקמי מקפידה לציין חגים ומועדים בישראל ואף עובד לא מפספס את העובדה שהחברה נוסדה בישראל.
שרון ברנשטיין, סמנכ״לית משאבי אנוש בחברת WalkMe: ״לאחרונה בחרנו לארח במשרדי החברה בתל אביב את עמותת SOS Israel המייצרת חיבור בין חברות מובילות במשק לבין חיילים פוסט טראומטיים במטרה לשלב אותם במעגל העבודה. כחלק מהחיבור עם עמותת SOS, אירחנו פאנל בו השתתפו נפגעי טראומה ביניהם איציק סעידיאן, שיר פלד (המסתערבת הראשונה) ועוד.
אנו כחברה רואים ערך משמעותי בהעלאת המודעות לנושא חשוב זה כחלק מההכרה ומהוקרת התודה לאנשים שתרמו והקריבו למען מדינת ישראל. המטרה שלנו כי להמשיך ולשתף פעולה עם העמותה באמצעות סיוע לקידום מעמדם של חיילים פוסט טראומתים בשוק העבודה, ייעוץ של אנשי הגיוס ומשאבי האנוש שלנו וכל עזרה אשר יצטרכו. בנוסף, בכלל תהליכי קליטת העובדים בעולם אנחנו דואגים לספר את סיפור ההקמה של ווקמי בישראל וכמובן שחלק ניכר מהעובדים יושבים בישראל כמו גם רובו המכריע של מרכז הפיתוח שלנו״.
טראקס
טראקס היא ספקית מובילה של פתרונות ראייה ממוחשבת וניתוחי מידע עבור קמעונאים. החברה פועל בלמעלה מ -70 מדינות ולה משרדים ברחבי העולם. מטה החברה יושב בארה״ב. טראקס הוקמה ב-2010  ע״י היזמים הישראלים יואל בר-אל המשמש כיו״ר ודרור פלדהיים.
יואל בר-אל, יו״ר ומייסד טראקס: ״טראקס שומרת על צביון ישראלי חזק קודם כל בהיבט של מרכז הפיתוח הגדול היושב בישראל. החברה דואגת להשאר בעלת מעורבות חברתית חזקה בישראל, לדוגמא: טראקס מארחת במשרדיה בישראל מזה מספר שנים  את הנהלת עמותת Restart הדואגת לרווחתם של נכי צה״ל והחברה אף תורמת מידי שנה משאבים למציאת פתרונות מותאמים אישית לנכי צה״ל כחלק מאירוע שנתי הנקרא makers for heroes.
טראקס גם מתנדבת באופן קבוע בעמותת פתחון לב באריזה של סלי מזון לנזקקים ותומכת בעמותת "אתגרים", רכיבה ויום כייף עם ילדים ונוער בעלי מוגבלויות. בנוסף, תרמנו לפני פסח ארוחת צהריים חמה למקלט לנשים מוכות וילדיהם של "נעמת", תנועת הנשים של ישראל, בפורים רכשנו משלוחי מנות מעמותת "צעדים קטנים", עמותה שתומכת בילדים עם ניוון שרירים, מידי שנה אנו אוספים מארזים עם מוצרי היגיינה לנשים ונערות בסיכון ומוסרים לעמותת "גורג'ס", כל שנה אנחנו משתתפים במירוץ סאנרייז תל אביב ועוד. שמירת הצביון הישראלי וההתנדבות במיזמים חברתיים ואקולוגיים בישראל חשובים לחברה מאוד ומקבלים הד חיובי גם ברמת ההנהלה העולמית וגם בקרב משקיעי החברה".

קבוצת הנדל"ן Vision & Beyond
קבוצת הנדל"ן Vision & Beyond, המתמחה ברכישה, השבחה, ניהול ומכירת מקבצי דיור להשכרה בארה״ב, מחזיקה מעל 3,000 יח״ד בארה"ב ומעסיקה עשרות עובדים אמריקאיים. לצד זאת, סיפור ההקמה שלה ב- 2017 והחזון שמנחה אותה מאז, מחברים אותה באופן הכי עמוק לישראל. הקבוצה הוקמה על ידי, סטס גרינברג ופטר גיזונטרמן, חברי ילדות, ואליהם הצטרף מנהל הפעילות בישראל, רועי רז, לאחר ששירתו כקצינים לוחמים ביחידות קרביות. אחרי שהצליחו לבסס את פעילותם העסקית בארה"ב, החליטו פטר וסטס לייסד באופן משמעותי את הזרוע החברתית המשמעותית בישראל. לאור ההיסטוריה המשותפת שלהם, הם חשו שהדבר הטבעי ביותר יהיה להקים ארגון המתמקד ביוצאי צבא בעלי עבר פיקודי. כך לפני שנתיים הקימו סטס ופטר, יחד עם ארז אשל ואליאור דור את "מועדון המ"פים 2141", ארגון העוסק בהכוונה, קידום והעצמת מ"פים קרביים משוחררים לאיוש תפקידים בעלי משמעות והשפעה בעולם החינוך, תעשיה ויזמות בישראל.
בתוך זמן קצר, הצליח "מועדון המ"פים 2141" לאסוף סביבו שורת בכירים במגזר העסקי והציבורי ביניהם האלוף במיל' טל רוסו, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שי באב"ד, ורבים נוספים. מאז הקמתו הצטרפו כבר כ-1200 מ"פים הנעזרים בארגון הן בתהליך הכניסה לאזרחות והן כקהילה תומכת ומעצימה. 2141 שואף לעשות יותר. כך למשל כשפרצה המלחמה באוקראינה, הוציא הארגון חמש משלחות מטעמו, שעסקו בסיוע בהעלאת יהודים, סיוע במחנות פליטים ועוד. דוגמה נוספת לאחריות החברתית מבית 2141 הוא שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה בפרויקט ליווי מאוימות לבתי משפט. מימון כלל הפעילויות נעשה תחת חסות קבוצת הנדל"ן. 2141 מקיים כחלק מפעילותו טקסים ואירועים ציבוריים. בשבועיים האחרונים צוינו יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל, שני אירועים שהוזמנו אליהם חברים, שותפים עסקיים ופעילי 2141.
סטס גרינברג ופטר גיזונטרמן: "אנחנו רואים המון דמיון ביכולות המנהיגותיות הכרוכות בתפקידי פיקודי בצבא לבין אלו שכרוכות ביזמות עסקית. בשני המקרים נדרשות תעוזה, חשיבה אסטרטגית ולקיחת אחריות. הרבה מהניסיון שצברנו בצבא הבאנו לעולם העסקי, אבל המעבר הזה מהצבא לאזרחות הוא לא פשוט לכולם, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות במועדון 2141. אנחנו רוצים לייצר תשתית שתאפשר לכל אותם צעירים נפלאים, שקיבלו את ההחלטות הקשות ביותר כשהיו מפקדים בצבא, להביא את הכישורים הללו לידי ביטוי בכל תחומי החיים בישראל. זה יהיה הרווח של כולנו".
 
תופין
חברת Tufin עוסקת בתחום של מדיניות אבטחת מידע, החברה הוקמה בישראל בשנת 2005 על ידי שני מייסדים ישראלים ולאחרונה נרכשה על ידי קרן השקעות פרטית אמריקאית בשם Turn/River. Tufin מעסיקה כיום כמחצית מעובדיה בישראל ומחצית במדינות שונות בעולם.
אדוה כהן, HR Director בחברת הסייבר Tufin: ״למרות השינויים שחלו בתופין, החברה ממשיכה לפעול בישראל ממשרדיה במגדלי Toha במדיניות היברידית ולשמור על הצביון הישראלי לעובדיה. בין אם זה בחגיגת אירועים בהתאם לחגים הישראלים, ציון מועדים חשובים כמו יום השואה, יום המעשים הטובים וכו', התאמת הפעילויות כמו טיול חברה בהתאם לתרבות המקומית, התאמת ההטבות שניתנות לעובדים, ספקים מקומיים עם ערך חברתי. בין לבין אנחנו גם מתנדבים בקהילה ומשתדלים לתרום מזמננו חזרה. במקום שבו ניתן להתאים את עצמנו ללוקאל אנחנו עושים את המאמץ לשמור על הצביון הישראלי. מול העובדים שלנו בחו"ל אנחנו תמיד משתדלים לכבד את הזמנים, החגים והמועדים המיוחדים של הישראלים ולנסות להתאים את הפעילות העסקית בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה