בעולם

לאחר ביקורו של נשיא ארגנטינה: כך התושבים הגיבו להשבת החטופים

לאחר שחאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה ביקר בישראל ואמר דברים חריפים על זכותה של ישראל להגן על עצמה, שבו הביתה החטופים הישראלים-ארגנטיניים פרננדו מרמן ולואיס הר. בארגנטינה, חגגו את חזרתם ואת הצלחתו של הנשיא. "אנחנו מודים לכוחות הביטחון הישראליים ולשב"כ על שחרורם של שניים מהחטופים הארגנטינאים", נכתב בחשבונו הרשמי של מיליי

מערכת ice |  1
חאבייר מיליי (צילום shutterstock)
דובר צה"ל הודיע הלילה (בין ראשון לשני) כי סמוך לשעה 1:00 חולצו החטופים פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) מהשבי לאחר 129 ימים. השניים, נחטפו מניר יצחק ב-7 באוקטובר והוחזקו על-ידי חמאס ברפיח. לאחר החילוץ פונו לבית החולים שיבא ומצבם מוגדר טוב.
המבצע הגיע לאחר ביקורו של נשיא ארגנטינה חאביאר מיליי. בארגנטינה, חגגו את חזרתם של החוטפים ובשני העיתונים הגדולים במדינה – "קלארין" ו"לה נסיון". כתבו: "שני חטופים ארגנטינאים שוחררו על ידי כוחות הביטחון של ישראל במבצע מפתיע", "מידע רשמי של הכוחות הישראליים מספר כי השניים במצב רפואי טוב".
בעיתון "לה נסיון" הרחיבו וכתבו כי מדובר ב"מבצע חסר תקדים". בחשבונו הרשמי של נשיא ארגנטינה, חבייר מיליי נכתב: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון הישראליים ולשב"כ על שחרורם של שניים מהחטופים הארגנטינאים". 
 
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר: "הלילה החזרנו את לואיס ופרננדו הביתה במבצע חילוץ משותף של צה"ל, שב"כ והימ"מ. הייתה כאן מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב של חיל האוויר. זה מבצע שנערכנו אליו זה זמן, נעשו ההכנות הנדרשות. בשעה 1:49 הכוחות פרצו למבנה בלב רפיח. שם, בקומה השנייה, הוחזקו לואיס ופרננדו. לוחמי הימ"מ חיבקו והגנו בגופם על לואיס ופרננדו והחל קרב נועז וחילופי אש כבדים עם מחבלים רבים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלואי שנלמד ממנו
    איש מדהים 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את ההתלהבות מהדת איש אמת עם כל מה שהעולם אומר נשאר נאמן ואיתן לדת האמת בלי פוליטיקה אינטרסנטית
    סגור