בעולם

האיחוד האירופי נגד טיקטוק: החקירה המשטרתית נחשפת

האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד טיקטוק, הרשת החברתית המובילה בקרב צעירים שמונה כ-136 מיליון משתמשים. על פי החשדות, הרשת מפרה את חוקי הגנת הילדים ומהווה פלטפורמה לתכנים בעייתיים ובלתי הולמים 

מערכת ice | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)

האיחוד האירופי פתח היום (שני) בחקירה נגד טיקטוק, הרשת החברתית המובילה בקרב צעירים. תיירי ברטון, הנציב האירופאי לשוק הפנימי, אמר היום בהודעה רשמית: "כפלטפורמה שמגיעה למיליוני ילדים וצעירים, יש לטיקטוק תפקיד חשוב בהגנה על קטינים ברשת. היום אנו פותחים בחקירה נגד הרשת החברתית בשל חשד כי פעלה בחוסר שקיפות והפרת מחויבותה להגן על קטינים".

אם אכן בחקירה רשת הטיקטוק תתגלה כמפרה את חוקי ה-DSA, היא עלולה לשלם קנס ענק בגובה של שישה אחוזים מהכנסותיה השנתיות. דובר מטעם טיקטוק מסר בתגובה: "טיקטוק מיישמת אמצעים חדשניים כדי להגן על בני נוער ולמנוע מילדים בני פחות מ-13 להשתמש בה - אתגרים שהתעשייה כולה מתמודדת איתם". 
נזכיר כי שנה שעברה חברת אופקום, רשות פיקוח רגולטורית בריטית, ביקשה מהנהלת טיקטוק דו"ח מידע מפורט על האופן שבו הם עומדים בדרישות החוק להגנה על ילדים מפני צפייה בסרטונים פוגעניים. החוקרים טענו כי למרות שיש לפלטפורמה אמצעים משוכללים למניעת הפצת סרטונים מזיקים, רבים מהילדים והנוער עדיין נתקלים בסרטונים אלו. 
 


למערכת בקרת ההורים של טיקטוק קוראים "Family Pairing", והיא הושקה באפריל 2020. המערכת מאפשרת להורים לקשר את החשבון שלהם עם ילדיהם ולנהל את אופן השימוש: ניהול זמן מסך, קבלת הודעות, סינון תוכן ועוד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה