משפט

טיקטוק בצרות: העירייה תובעת את 100 מיליון הדולר שלה בחזרה

עיריית ניו יורק נאלצה להוציא כ-100 מיליון דולר על תכניות בריאות נפש לילדים, לאחר שאלו ניזוקו בעקבות שימוש מופרז ברשת החברתית השנויה במחלוקת, על פי התביעה שהגישה נגד הרשת החברתית
מערכת ice | 
ביריונות ברשת טיקטוק (צילום freepik)
הרשת החברתית הסינית טיקטוק עלתה פעמים רבות לכותרות, בעקבות טענות לנזקים שקרו לילדים בעקבות שימוש מופרז ושהייה של זמן רב בצפייה בסרטונים בה, מה גם שהתוכן המוצג שם לעתים גובל בסכנת חיים של ממש, כפי שראינו בסרטוני "אתגרים" רבים, הגורמים לילדים ולעתים אף למבוגרים לבצע מעשים מסוכנים ומסכני חיים, רק לשם האהדה ברשת.
במדינות רבות בעולם כבר החלו להגביל את השימוש היומי באפליקציה לקטינים, באמצעות חקיקה המגבילה אותם. כעת עיריית ניו יורק בארצות הברית הגישה לבית המשפט תביעה נגד טיקטוק, ובה נטען כי נאלצה לשלם כ-100 מיליון דולר על תכניות בריאות נפש לילדים, שנפגעו כתוצאה מהשימוש ברשת.
תביעה זו מצטרפת לתביעות של משפחות רבות בארצות הברית נגד מספר רשתות חברתיות, בטענה שגרמו נזק לילדיהן. תביעות אלו הפכו לסוג של מאבק מאורגן שצובר תאוצה בארצות הברית ועלול להפוך לסכנה כלכלית של ממש עבור הרשתות והחברות השולטות בהן.
כזכור, בכירים בטיקטוק וברשתות חברתיות נוספות נאלצו להתמודד עם חקירה נוקבת במיוחד בקונגרס האמריקאי לאחרונה, בדיוק בנושא זה, ושם עלו פרטים מעניינים מאד על אופן השימוש ברשתות אלו והחשיבה של החברות מאחורי המודלים של הרשתות.
 
ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, אמר בנושא: "עיריית ניו יורק היא האמריקנית הגדולה הראשונה שנוקטת בצעדים משולבים בעוצמה כזו ומדגישים את הסכנות שברשתות החברתיות, בדיוק כפי שנעשה עם נשק וטבק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה