משפט

מארק צוקרברג מופתע: החברה הישראלית ניצחה את מטא בתביעה

חברת Bright Data הישראלית, העוסקת באיסוף מידע פומבי מהאינטרנט, ניצחה את ענקית הטכנולוגיה, מטא, בתביעה בבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו. מדובר בפסק דין תקדימי המתיר איסוף מידע פומבי מהאינטרנט.
מערכת ice |  3
מארק צוקרברג (צילום unsplash, pixabay)
השופט הבכיר של בית המשפט המחוזי של סן פרנסיסקו, אדוארד צ'ן, פסק ביום שלישי אחר הצהריים (שעון ארה״ב) לטובת ברייט דאטה בתביעה שמטא הגישה נגד החברה הישראלית. השופט פסק כי חברת איסוף הדאטה לא הפרה את תנאי השימוש של מטא כאשר אספה מידע פומבי מפייסבוק ואינסטגרם, ודחה את טענות מטא להפרת חוזה מצידה של ברייט דאטה.
"מטא לא הציגה ראיות מספיקות להעלות הנחה סבירה ש-Bright Data גרפה נתונים בעת התחברות לחשבון ובכך גישה לנתונים לא ציבוריים," כתב צ'ן. "למרות שיש לה גישה לתשתית המחשבים שלה וכן הזדמנויות גילוי נרחבות, מטא לא הראתה שנתונים מוגנים של המשתמשים שלה — נתונים שאינם זמינים לציבור — נאספו ונמכרו על ידי Bright Data".
 
אור לנצ׳נר מנכ״ל ברייט דאטה: "כשמטא פנו אלינו בדרישה להפסיק לאפשר ללקוחותינו לאסוף מידע פומבי (סקרייפינג) מפייסבוק ואינסטגרם, החלטנו שהדבר הנכון הוא לסרב ולצאת לקרב יקר, כי זה הדבר הנכון והצודק. למרות מאמצים רבים מצד ענקיות הטכנולוגיה לשלוט באופן בלעדי במידע פומבי באינטרנט, ברגע שבית המשפט נדרש להתייחס לסוגייה, ההיגיון הבריא ניצח. מידע פומבי כשמו כן הוא, פומבי".

אור לנצ׳נר, צילום: ענת פמלה שרון
עוד הוסיף: "זאת תמיד היתה הטענה שלנו ואנחנו מאוד שמחים על ההחלטה התקדימית של השופט צ'ן בקליפורניה שתומכת בגישה הזאת. ברייט דאטה תמשיך להילחם על הזכות הבסיסית לגישה חופשית למידע פומבי ברשת ותמשיך להיות ספקית המידע האינטרנטי המובילה בעולם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כל הכבוד על הניצחון מול מטא
    דניאל 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו מבין כנראה מדוע מטא פוגעת במשתמשים בישראל ומאפשרת לפרסומים אנטי ישראלים אצלה לקבל פרסום וישראלים רבים שמגבים נקבלים הגבלות וסנקציות . מדוע ישראל הרשמית לא פועלת נגד מטא ? יש למטא פה נציגה רשמית
    סגור
  • 2.
    אלוקים סוגר חשבון עם אחד אחד שלא לצידינו אפילו יהודי (ל"ת)
    עם ישראל 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    מצווה לדפוק את צוקרברג (ל"ת)
    כ וכוכ וכ 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור