בעולם

בעקבות האירוויזיון: האם זה האירוע הגדול שיחרים את ישראל?

ב-20 באפריל צפוי להתקיים אחד מאירועי התרבות החשובים בעולם - הבינאלה של ונציה. קבוצה המכנה את עצמה כ-ANGA, קוראת להחרים את ישראל מהשתתפות בתערוכה בטענה שהדבר מהווה "אישור לרצח העם בעזה"
מערכת ice | 
גילויי האנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
אחד מאירועי התרבות המשמעותיים בעולם, הביאנלה של ונציה, אמור להיפתח ב-20 באפריל, אך הקריאות להחרמתה של ישראל כבר מהדהדות באוזני המארגנים. קבוצה המכנה את עצמה כ-ANGA, פרסמה ביום שני מכתב נגד השתתפותה של ישראל באירוע התרבות. "כל ייצוג רשמי של ישראל על במת התרבות הבינלאומית מהווה אישור למדיניותה ולרצח העם בעזה".
לישראל אמור להיות ביתן משלה בתערוכה, אך במכתב שנשלח נכתב כי "בזמן שהביתן הישראלי מתקדם, מניין ההרוגים בעזה ובגדה המערבית עולה מדי יום". עוד הם הוסיפו: "בעוד שצוות האוצרים של ישראל מתכנן את 'ביתן הפוריות' שלהם תוך שיקוף של אימהות עכשווית, ישראל רצחה יותר מ-12,000".
 
מי שצפויה לייצג את ישראל היא האמנית רות פתיר בשיתוף האוצרת מירה לפידות ותמר מרגלית. בהצהרה שמסרו ל-ARTnews לאחר מתקפת הטרור של חמאס, הן ציינו עד כמה "צריך להיות מקום לאומנות, לביטוי חופשי וליצירה, בתוך כל מה שקורה". כמו כן, הסבירו כי זה מה שנותן תקווה בימים אלו, ועל כך הן נלחמות.
נכון לרגע פרסום הכתבה, עדיין לא ברור האם ישראל תשתתף בתערוכה שמוגדרת על ידי רבים כ"אולימפיאדה של עולם האומנות", אך אין ספק כי העצומה האנטי ישראלית מהווה אמירה חמורה בתחום שאמור להישאר מחוץ לפוליטיקה, והיא מצטרפת גם לעצומות הרבות שקוראות להחרים את ישראל מתחרות האירוויזיון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה