תרבות ופנאי

דרמת הענק בדרך לאירוויזיון: האם ישראל תיכנע ללחץ?

בדרך החוצה על רקע פוליטי או בעצם משחק פוליטי עם איגוד השידור האירופי? כל הפרטים על הסיכוי של ישראל להישאר בתחרות האירוויזיון
שירה יום טוב |  9
הזוכה בכוכב הבא עדן גולן (צילום פייסבוק/ הכוכב הבא, יוטיוב/ Eurovision Song Contest, שי פרנקו)
שיר האירוויזיון שנחשף אמש, "גשמי אוקטובר", איתו אמורה לייצג אותנו באירוויזיון בשוודיה עדן גולן, הצליח לעורר סערה לא קטנה שמשקפת תמונת מצב לפיה ישראל בדרך החוצה מהתחרות היוקרתית. האמנם?
השבוע האחרון סיפק יותר מדי כותרות על השיר, שביצועו טרם נחשף. זה התחיל ממחלוקת בין יוצרי השיר, והמשיך לסוגיה האמיתית שעלולה להיגמר ביציאה של ישראל מהתחרות לשנה זו.
מתאגיד השידור כאן, הגישו לאיגוד השידור האירופי את מילות השיר, כפי שמקובל בתחרות. האיגוד פסל את השיר בטענה שחלק ממילותיו בעלות תוכן פוליטי, אבל הפסילה היא לא המילה האחרונה. עד ל-11 במרץ, ניתן למדינות המשתתפות להגיש את השיר המייצג, כך שהעניין רחוק מלהיות סופי ויכול להשתנות עד לרגע האחרון.
למעשה, חילופי הדברים בין הצדדים עוד בגדר דיאלוג. אחרי הפסילה הראשונה של האיגוד, בתאגיד השידור הישראלי, מקשיחים עמדה מול דרישות האיגוד, ומתעקשים על מילות השיר כפי שהן, כך שנכון לעכשיו, נראה כי ההחלטה אם ישראל תשתתף בתחרות או לא, נתונה בידי ה-EBU. כך או כך נראה שלשני הצדדים יש אינטרס בשלב הזה להקשיח עמדה (מישהו אמר פוליטי?), כשהזמן עוד עומד לרשותם, ובהמשך למצוא את העמק השווה.
נזכיר כי באיגוד האירופי טענו כי השיר, בו נרמזים מאורעות אוקטובר והשבת השחורה הינו פוליטי, וביקשו לפסול אותו. מנגד בישראל התקוממו מול בחירת האיגוד האירופי לבחון כך את השיר שמגיע ברקע המלחמה והאובדן הכבד שחווה מדינת ישראל בחודשי המלחמה האחרונים.
אמש פורסם תוכן מכתבו ההמלא של שר התרבות מיקי זוהר לנשיא איגוד השידור האירופי. השר התייחס לחודשי המלחמה הארוכים בעקבותיהם נכתב השיר הנבחר "החודשים האחרונים גם חיזקו את ההבנה שלנו שרוח עם ישראל חזקה ועמידה להפליא, למרות הניסיונות הקשים ביותר שעמדנו בפנינו. עכשיו אנחנו עובדים על בניה וצמיחה מחדש, יחד כאנשים החזקים שאנחנו ותמיד היינו.
 
לסיום התייחס זוהר להליך הבחירה של השיר, וביקש להניח את קשירתו בפוליטיקה, "השיר שישראל בחרה לאירוויזיון השנה נבחר על ידי אנשי מקצוע. ועדה המורכבת משמות ידועים בתעשיית המוזיקה והבידור המקומית. השיר, דן בהתחדשות ותקומה, מתוך מציאות שברירית מאוד של אובדן והרס - המתאר את הסנטימנט הציבורי הנוכחי בישראל בימים אלה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    ישראל לא צריכה לשיר כלום
    לימור 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנציג צריך לעמוד על הבמה לומר עם ישראל חי. להניף את דגל ישראל ולרדת. רק לתקוע להם אצבע בעין לכל מכחישי ישראל.
    סגור
  • 8.
    לא. מעניין
    דניאל 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למי אכפת
    סגור
  • 7.
    השפחה האדומה קרן פלס השמלאנית תבוסתנית
    נועה 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    היא כתבה חלק מהשיר ותרוויח ממנו כסף. זה פסול ומושחת, כי הייתה שופטת שבחרה בזמרת שתיסע לארוויזיון. השפחה האדומה עדיין מראה את רצונה בהסתה ופילוג. טוב יהיה לפסול את השיר
    סגור
  • 6.
    טוב מאוד
    אביבה 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זמרת גרועה סוג הכי נמוך שמחה שהעיפו אותך לא היית מגיעה אפילו לתחתית
    סגור
  • 5.
    אורוויזיון
    מ.א. 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להיות חכמים ולא צודקים יהירות לא תעזור כאן ישראל חייבת להישתתף באורוויזיון להראות את החוזק הנפשי שלנו זה חלק מעם ישראל חי תזרמו עם הבקשה ואל תחפשו כבוד אלא ייצוג נאות של מדינה שמתרוממת מהרס לתקומה. לא חשוב המקום חשוב להייתיצב כי עם ישראל חי על אף כל התלאות. תחליפו את השיר ודרך צלחה
    סגור
  • 4.
    יש לבחור בשיר אחר עם מילים לא של בינה מלאכותית
    שג 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וביוצרים אחרים. תפסיקו כבר עם הרובוטיקה והשיר המאוס הזה. גם השר זוהר עם הדמגוגיה הימנית שלו לא יעזור בכלום. גולן יוכפז תחליפו שיר ליוצרים אחרים. תעשו את זה מיד.
    סגור
  • 3.
    חייבים להיות שם עכשיו.
    רונגאון 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפתרון המושלם הוא לא להיות צודק אלה להיות חכם. חייבים להחליף שיר מיידית חייבים שדגל ישראל יראה על מפת אירופה לא רק ככח לוחם אלה ככח שירה ואהבה. במקביל השיר הישראלי שעדיין לא שודר כבר עשה באז תקשורתי ומעורר סקרנות רבה בעולם וזה הזמן להכות על הברזל החם ולשדר אותו בכל אמצעי מדייה אפשרי בארץ ובעיקר לעולם. תתחילו מייד.... חבל על כל שנייה כי כשעדן תעלה לשיר עם השיר החדש ,כולם כבר יכירו אותה.
    סגור
  • 2.
    לא צריך
    שרון 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היינו צריכים להודיע מראש שאין לנו מצב רוח לשטויות האלה
    סגור
  • 1.
    גק להחליף את השם
    נועה 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שישאר השם "הגשם" בלי אוקטובר. אפשר על זה להתפשר ואז אין ששום פוליטיקה במילים
    סגור