בעולם

עצוב: חתן פרס נובל האגדי הלך לעולמו בגיל 94

רופ' פיטר היגס, שזכה בפרס נובל בפיזיקה אחרי שהמציא את תאוריית "החלקיק האלוהי", הלך לעולמו בגיל 94
מערכת ice | 
פרס נובל (צילום ויקיפדיה)
פרופ' פיטר היגס, שזכה בפרס נובל בפיזיקה אחרי שהמציא את תאוריית "החלקיק האלוהי", הלך לעולמו אתמול (שלישי) בגיל 94. כך על פי הודעתה של אוניברסיטת אדינבורו.
פרופ' פיטר היגס קיבל את הפרס בשנת 2013, כאמור על תאוריית "החלקיק האלוהי", שנחשבת לאחת התגליות החשובות בהיסטוריה של העולם המודרני, והוא למעשה יכול לעזור להבין מדוע לחומר יש מסה.
 
כזכור, לאחרונה הלך לעולמו פרופ' דניאל כהנמן, פסיכולוג קוגניטיבי ישראלי-אמריקאי, חתן פרס נובל לכלכלה, כשהוא בן 90. כהנמן זכה בפרס על אף שהעיד בעצמו בעבר, כי מעולם לא למד כלכלה.
כהנמן הביא הרבה כבוד למדינת ישראל, כאשר זכה בשנת 2002 בפרס היוקרתי והנחשק בתחום הכלכלה. הוא ידוע במחקריו בתחומי שיפוט וקבלת החלטות, יוריסטיקה וכלכלה התנהגותית, אשר נחשבו לפורצי דרך בשעתם.
את פרס הנובל קטף כהנמן בעקבות המחקר שערך, יחד עם עמוס טברסקי, בנושא "הכרעה בתנאי אי ודאות. וזאת במסגרת עיסוקם בפסיכולוגיה חברתית, וההשלכה של המחקר על אופן פעולתם של כלכלנים.
בנוסף לפרס הנובל, כהנמן קטף תארי כבוד רבים אחרים לאורך השנים, כאשר חלקם מאוניברסיטאות נחשבות בארצות הברית כמו הרווארד ובריטיש קולומביה. בנוסף, כהנמן זכה לתואר כבוד מאוניברסיטאות גם בישראל, כמו בן גוריון, העברית ואוניברסיטת חיפה.
שיאו של כהנמן היה כאשר לא אחר מנשיא ארצות הברית בזמנו, ברק אובמה, העניק לו את מדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר שניתן בארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה