בעולם

בתום מגעים חשאיים: ישראל תנרמל את יחסיה עם המדינה המוסלמית

לאחר מעורבות של ארגון ה-OECD, אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם צפויה להסדיר את יחסיה עם ירושלים. שר החוץ ישראל כץ: "שותף לציפייה שלך שתהליך זה יהווה שינוי עבור אינדונזיה, שכן אני מצפה לשינוי חיובי במדיניותה"
מערכת ice | 
הקוראן (צילום unsplash)
אחרי שלושה חודשים של מגעים חשאיים בין ישראל, אינדונזיה וה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי שבו חברות 38 מדינות, הושג הסכם: המדינה המוסלמית הגדולה בעולם מתחייבת לנרמל את יחסיה עם ירושלים, שבתמורה תסיר את התנגדותה לצירופה ל-OECD.
על פי הדיווח ב-ynet, במכתב ששלח לפי כשבועיים מזכ"ל ארגון ה-OECD מתיאס קורמן לשר החוץ ישראל כץ, ושנוסחו אושר על ידי אינדונזיה, נכתב: "אני שמח לבשר שהמועצה הסכימה רשמית לתנאי המוקדם, הברור והמפורש שעל אינדונזיה לקיים קשרים דיפלומטיים עם כל חברות הארגון לפני כל החלטה לקבלה ל-OECD.
 
יתרה מכך, כל החלטה עתידית לקבל את אינדונזיה כחברה בארגון תדרוש הסכמה פה אחד בין כל החברות, כולל ישראל. אני משוכנע שזה מספק לך ביטחון בנקודה חשובה זו". במכתב תשובה ששיגר אמש כץ לקורמן בירך השר על פריצת הדרך: "אני שותף לציפייה שלך שתהליך זה יהווה שינוי עבור אינדונזיה, שכן אני מצפה לשינוי חיובי במדיניותה כלפי ישראל, ובמיוחד ויתור על המדיניות המפלה שלה כלפי ישראל, לקראת כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין הצדדים".
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה