בעולם

השלכות המתיחות עם איראן: "מחירי הנפט יזנקו ל-150 דולר"

בכנס בסעודיה הכריז נשיא הפורום הכלכלי העולמי, כי המתיחות הגיאופוליטית הכוללת את העימות בין ישראל לאיראן, יכולה להשפיע באופן משמעותי על מחירי הנפט. נשיא הפורום: "אם העימות בין ישראל ואיראן יחריף, אנו עלולים לראות את מחירי הנפט מזנקים ל-150 דולר בין לילה"

מערכת ice | 
ישראל, איראן (צילום vecteezy, shutterstock)
בכנס שהתקיים בסעודיה אתמול (ראשון), ציין נשיא הפורום הכלכלי העולמי, בורגה ברנדה, כי המתיחות הגיאופוליטית הכוללת את העימות בין ישראל לאיראן, יכולה להשפיע באופן משמעותי על מחירי הנפט
לאחר שהעניק תחזית שלילית במיוחד וטען כי העולם צפוי להתמודד עם עשור של צמיחה נמוכה, זאת במידה והצעדים הנדרשים לא יתקיימו, התייחס נשיא הפורום הכלכלי העולמי להשפעת המתיחות בין ישראל לאיראן על העולם.
"יש כל כך הרבה חוסר ודאות, וזה יכול לצאת בקלות משליטה. אם העימות בין ישראל ואיראן יחריף, אנו עלולים לראות את מחירי הנפט מזנקים ל-150 דולר בין לילה. וזה כמובן יפגע מאוד בכלכלה העולמית". ברנדה טען בפני הנוכחים כי התחזית לצמיחה העולמית השנה מסתכמת ב-3.2%. 
"זה לא רע, אבל זה לא מה שהיינו רגילים לראות", ציין נשיא הפורום הכלכלי והדגיש כי במשך עשורים הצמיחה העולמית עמדה על 4%. לטענתו, הסיכון להאטה בצמיחת הכלכלה העולמית דומה לסיכון שהתרחש אי אז בשנות ה-70 במדינות המפותחות. 
לאחר שדבריו עוררו הדים בכנס ואחד הנוכחים שאל אותו כיצד יש להימנע מאותו משבר חמור, ענה ברנדה כי הפתרון אינו מלחמת סחר אלא שיתוף פעולה כלכלי בין מדינות - "עלינו עדיין לסחור זה עם זה".
"המסחר העולמי ישתנה - יהיה יותר סחר עם מדינות שכנות וידידותיות - אבל אל לנו לשפוך את התינוק עם המים. ואז יהיה עלינו לטפל בבעיית החוב העולמית. לא ראינו רמות חוב כאלו מאז מלחמות נפוליאון. אנו קרובים לרמה של 100% חוב מהתוצר העולמי", כך הסביר נשיא הפורום הכלכלי העולמי בפני הנוכחים. 
עוד הדגיש ברנדה כי על המדינות לפעול בצורה חכמה בה הגירעון יופחת ובפעולה שלא תוביל למיתון. לאחר שציין כי גם הלחצים האינפלציוניים קיימים ועל הממשלות להתחשב בהן, הדגיש ברנדה כי טכנולוגיית ה-AI יכולה להוות פתרון יעיל וחכם עבור המדינות המתפתחות בנושא המורכב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה