בארץ

בעקבות ההשתלטות האיראנית: חשש לזינוק במחירי הנפט

בעקבות ההשתלטות האיראנית על כלי שיט בבעלות ישראלית חלקית, בכירים בענף מציינים כי קיים חשש לשינויים דרמטיים במחירי הנפט, השילוח וחומרי הגלם. אחד מבעליה של האונייה שהותקפה הוא המיליארדר אייל עופר
מערכת ice |  2
ישראל, איראן (צילום freepik)
לאחר שהיום (שבת) איראן השתלטה על כלי שיט בבעלות ישראלית חלקית ליד מצר ורמוז במפרץ הפרסי, סוגיית מחירי הסחורות עולה שוב לכותרות ובענף משערים כי אותו אירוע יכול להשפיע באופן משמעותי על מחירי הנפט. מלבד השינוי הדרמטי המצוין, מומחים בענף מציינים כי אותו אירוע עלול להשפיע גם על עליית מחירים של חומר הגלם ושל מחירי השילוח. 
אלעד ברשאן, עמיל מכס ומייסד ושותף בחברת "SlickChain, מסר לאתר "ישראל היום" כי איראן, שנעזרת בבני הברית שלה החות'ים לסגירת מצרי באב על מנדב בכניסה לים האדום, מציגה לישראל רק את התחלת מלחמתה בנוגע להפסקה או צמצום התעבורה הימית שעוברת דרך מצי הורמוז. 
אותה השתלטות איראנית שהתרחשה היום (שבת) ליד מצר ורמוז במפרץ הפרסי טלטלה לא רק את ישראל אלא גם את המיליארדר ואיש עסקים אייל עופר, אחד מבעליה של האונייה.
על פי דיווחים זרים צוין כי כוחות צבא איראניים השתלטו על ספינה ליד מצרי הורמוז. עוד  נמסר , כי מדובר על הספינה MSC ARIES ששטה תחת דגל פורטוגל, ועשתה את דרכה מאיחוד האמירויות להודו, על פי הפרסומים, שניים מאנשי הצוות נרצחו, כש-20 אזרחים פיליפינים היו על הסיפון. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן מאשרת כי משמרות המהפכה השתלטו על ספינה שקשורה לישראל. הספינה מועברת כעת למים הטריטוריאליים של איראן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאייל לא היה על הספינה
    חבל 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלל כל משפחת עןפר
    סגור
  • 1.
    עניין של יוקרה!!!!
    אנצי! 04/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אכפת למדינות הנפט מהעולם,אז הן יפיקו יותר נפט כדי לשמור על מחיר נפט יותר ריאלי כדי שהעולם ימשיך לתפקד!!!!!
    סגור